Bain&Company’nin raporu artan sigorta açığı konusuna dikkat çekiyor

Bain&Company’nin raporu artan sigorta açığı konusuna dikkat çekiyor

Bain & Company’nin yayınladığı “Koruma Açığını Kapatmak: Satın Alınabilirlik, Erişim ve Risk Önleme” raporu sigorta sektörünü dirençli kalmak için kararlı adımlar atmaya çağırıyor.

Küresel danışmanlık şirketi Bain & Company tarafından yayınlanan “Koruma Açığını Kapatmak: Satın Alınabilirlik, Erişim ve Risk Önleme” raporu, genişleyen koruma açığına ilişkin önemli bir değerlendirme sunuyor. Rapor, iklim dalgalanmalarından değişen tüketici davranışlarına kadar yapısal değişimlerle boğuşan sigorta sektörünü dirençli kalmak için kararlı adımlar atmaya çağırıyor.

SİSTEMİK SORUN

Bain, 2030 yılına kadar doğal afet kaynaklı kayıpların sadece %25-33’ünün küresel olarak sigortalanacağı ve mortalite teminatının ise %50’nin altına düşebileceği konusunda uyaran şirket, sigortacıların doğal afetlerin, siber olayların ve sosyal risklerin artan sıklığına ve şiddetine ayak uydurmakta zorlandığı sistemik bir sorunun altını çiziyor.

PRİM ARTIŞINA GÜVENİLMEMELİ

Rapor, özellikle son dönemdeki büyümenin büyük bir kısmının penetrasyon veya ürün inovasyonundan ziyade fiyat artışlarından kaynaklanması nedeniyle, sadece prim artışına güvenilmemesi konusunda uyarıda bulunuyor. Erişim ve değerle ilgili temel zorlukları ele almadan, sigortacılar korumayı amaçladıkları bireylerden kopma riskiyle karşı karşıya kalabilirler.

KORUMA AÇIĞI HEM ZORLUK HEM FIRSAT

Bain & Company eğilimi tersine çevirmek için sigortacıları ürünlerini, dağıtım kanallarını ve ortaklıklarını yeniden düşünmeye çağırıyor. Şirketin mesajı gayet açık ve net: Koruma açığı sadece bir zorluk değil, aynı zamanda bir fırsat. Sigortacılar inovasyon yaparak ve günümüzün risk ortamına uyum sağlayarak önemlerini yeniden kazanabilir, erişim alanlarını genişletebilir ve toplumun en acil ihtiyaçlarının korunmasına yardımcı olabilir.

Yorum yazın