Aon Programs: Sigorta acenteleri 2022 için olumlu bir görünüme sahip
Aon Affinity işletmesi olan Aon Programs tarafından yapılan yeni bir ankete göre, sigorta acentelerinin çoğunluğu 2022 için olumlu bir görünüme sahip.
Aon Programs yaptığı ankette, katılımcı acentelerin yaklaşık %70’inin yeni yılda ticari büyümelerinin yolunda gitmesini beklerken, yaklaşık %20’sinin bu büyümenin “grafiklerin dışında” olmasını beklediğini ortaya koydu.
Aon Affinity’nin başkan yardımcısı ve baş strateji sorumlusu Chad Levine konuyla ilgili şunları söyledi: “Pandeminin başlangıcından bu yana, çok sayıda acentenin, hızlı değişimin ortasında müşterilerinin daha iyi kararlar almasına yardımcı olmak için işletmelerinin tüm yönlerine eleştirel bir gözle baktığını gördük. Acenteler 2022’de büyüme için iş modellerinde ince ayar yaparken, anket sonuçlarımızda bu eğilimin devam ettiğini görebilirsiniz.”
Anket, 500’den fazla sigorta acentesine 2022 iş görünümleri, ürün teklifleri, pazarlama stratejileri ve personel işe alma ve elde tutma dâhil olmak üzere çeşitli konularda sorular sordu.
LİDER STRATEJİ ÜRÜN GENİŞLETME
Ürün genişletmenin acente büyümesi için lider bir strateji olacağı ve acentelerin neredeyse yüzde 35’inin yeni yılda ürün tekliflerine eklemeler yaparak değişen müşteri ihtiyaçlarına uyum sağlayacakları ortaya konuldu.
Acentelerin 2022 yılında ekleme yapmayı planladıkları üç uzmanlık alanı ise sağlık hizmetleri, felaket ve kâr amacı gütmeyenler.
İŞE ALIM KRİTERLERİNDE DEĞİŞİM
Acentelerin yüzde 36’sı potansiyel çalışanlarla bağlantı kurmak için yeni kanallar kullanıyor; yaklaşık yüzde 29’u ücret ve yan haklar paketlerini iyileştirdi ve yaklaşık %18’i yetenek arayışlarını yakın coğrafi bölgelerinin ötesine taşıdı.
Ankette katılanlar uzaktan çalışan, geleneksel iş saatlerinde çalışamayan, sigorta geçmişi olmayan ve gerekli tecrübeye sahip olmayan ancak eğitilebilir görünen adayları işe almaya daha açık olduklarını belirtti.
2022’DE EN FAZLA PAZARLAMA DESTEĞİ SOSYAL MEDYADAN BEKLENİYOR
Pandemi, acente pazarlama stratejilerini şekillendirmeye devam ediyor. Anket acentelerin yüzde 40‘ının sosyal medyanın 2022’de kendilerine en büyük pazarlama desteğini vermesini beklediğini ve e-posta pazarlamasının %22 ile ikinci sırada sosyal medyayı takip ettiğini gösteriyor.
Video pazarlama %42’lik bir oranla acentelerin 2022’de keşfetmek istediği yeni pazarlama araçları listesinin başında yer alıyor. Arama motoru pazarlaması (SEM) %24, etkileyici pazarlama %21 ve sesli pazarlama %14 ile listede yerini aldı.
Tüm bu değişikliklere rağmen, acenteler müşterilere rehberlik ederken geleneksel esaslara eğilim göstermeye devam ediyor.
Markalarının ifade etmesi gereken en önemli nitelik sorusuna %43’ü müşterilere bağlılık, %26’sı özgünlük, %15’i duyarlılık ve %13’ü inovasyon cevabını verdi.