Allianz Türkiye finansal sonuçlarını açıkladı

 Allianz Türkiye finansal sonuçlarını açıkladı

Allianz Türkiye’nin 2014’te hayat dışı branşlarda yüzde 14.2 sağlıkta ise yüzde 36.5 pazar payı ile açık ara sektör lideri olduğunu vurgulayan Solmaz Altın, bu başarının, yıl içerisinde uygulanan stratejik yaklaşımların gücünün göstergesi olduğunu belirtti. Solmaz Altın toplantıda ayrıca, Allianz’ın, son yıllarda Türkiye’ye yaptığı 1 milyar avronun üzerinde ek yatırıma bir yenisinin eklendiğinin, bu yeni yatırım sayesinde, 2500 çalışanı ve 4000 acentesi ile 5 milyon müşterisine hizmet veren Allianz Türkiye’nin genel merkezinin 2015 yılı içerisinde tek çatı altında birleşeceğinin haberini de verdi. İstanbul Finans Merkezi’nde, A+ ileri teknolojili ve çevreci nitelikteki Allianz Tower’ın, Türkiye’nin LEED Platin sertifikasına sahip ilk kulesi olduğunun altını çizdi.

Sektörde, müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılıkla fark yarattıklarına da değinen Solmaz Altın, devrim niteliğindeki yeni ürünleri Allianz Modüler Sağlık Sigortası’nın da müjdesini verdi. Solmaz Altın, kişiselleştirilmiş, inovatif sigorta sistemi Allianz Modüler Sağlık Sigortası ile müşterilerin, ihtiyaçlarına, tercihleri yönünde cevap alabilecekleri yeni bir dönem başlattıklarını kaydetti.

Allianz Türkiye’nin finansal sonuçları, 21 Nisan Salı günü Zorlu Center PSM Stüdyo’da düzenlenen bir toplantıyla açıklandı. Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın ve Kurumsal İletişim Başkanı Fatmanur Erdoğan’ın katıldığı toplantıya, Allianz Türkiye’nin desteklediği genç piyanist Kaan Baysal’ın mini konseriyle sıra dışı bir başlangıç yapıldı. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı vesilesiyle verilen mini konserin ardından konuşan Solmaz Altın, Allianz Türkiye’nin 2014 finansal sonuçlarını ve 2015’in ilk verilerini açıklarken sigorta sektörünü de değerlendirdi.

HAYATDIŞINDA 3.2 MİLYAR LİRA PRİM
Bünyesinde, Allianz Sigorta, Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketlerini bulunduran şirketler grubu Allianz Türkiye, açıklanan sonuçlara göre 2014 yılında hayat dışı branşlarda toplam 3.2 milyar lira prim üreterek yüzde 14.2 oranında pazar payı ile sektör liderliğini sürdürdü. Solmaz Altın, “Özellikle sağlık alanında ürettiğimiz 1 milyar liranın üzerindeki prim ve yüzde 36.5 pazar payı ile açık ara elde ettiğimiz öncülüğümüz, yıl içerisinde uyguladığımız stratejik yaklaşımların gücünün bir göstergesidir” dedi. 2015 yılında sigorta sektörünün ilk iki ayında hayat dışı branşlarda sektör prim üretiminin 4.7 milyar lira olduğunu belirten Solmaz Altın, Şubat sonu verilerine göre hayat dışı branşlarda Allianz Türkiye’nin, 622 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13.1 pazar payı ile liderliğini koruduğunu kaydetti.

Türkiye Sigorta Sektörü’nün 2014 yılında prim üretimini yüzde 7.3 arttırdığına dikkat çeken Solmaz Altın, sektörün Türkiye’nin milli gelirinin 40 katı kadar teminat sağlayarak, ekonomik büyümenin vazgeçilmez bileşenlerinden biri haline geldiğini söyledi. Solmaz Altın, 80 binden fazla kişiye istihdam yaratan sektörün, ülkenin tasarruf açığının kapatılmasına, risk, güvenlik ve kalite kültürünün gelişmesine sağladığı katkılara da değindi.

Türkiye’de, kişi başına düşen gelirin dünya ortalamasının üstünde olduğu halde, kişi başı sigorta harcamasının dünya ortalamasının dörtte biri, Avrupa ortalamasının ise on birde biri seviyesinde olduğunun altını çizen Solmaz Altın, sigorta penetrasyonu yüzde 1.5 oranında olsa da, 2014 yılındaki 26 milyar lira prim üretimiyle Türkiye’nin, Avrupa’nın büyümekte olan önemli pazarlarından biri olduğunu vurguladı.

“BES’TEKİ 5.3 MİLYON KATILIMCININ 730 BİNİ, ALLİANZ TÜRKİYE MÜŞTERİSİ”
Allianz Türkiye’nin, 2014 yılında bireysel emeklilikte yüzde 18.4 konsolide pazar payıyla sektörde üçüncü sırada yer aldığını açıklayan Solmaz Altın, 2014 sonu konsolide katılımcı sayısının yüzde 26.4 artışla yaklaşık 700 bin kişiye, toplam fon büyüklüğünün ise yüzde 34.6 artışla 7 milyar liraya ulaştığını belirtti. Allianz Türkiye’nin Mart sonu verilerine göre 2015 yılında, fon büyüklüğünde yüzde 5 büyüyerek, yaklaşık 7.3 milyar lira ile üçüncü sırada yer almaya devam ettiğini söyleyen Solmaz Altın, Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki 5.3 milyon katılımcının 730 binini, Allianz Türkiye müşterilerinin oluşturduğunun altını çizdi.

2014 yılında, Türkiye’de BES çerçevesinde 2013’te uygulamaya konulan, reform niteliğindeki yasal düzenlemelerin dönüm noktası olduğunu belirten Solmaz Altın, 2014 sonu itibarıyla ulaşılan 5.1 milyon katılımcı sayısı ve 37.8 milyar lira fon büyüklüğünün, hem emeklilik tasarruflarını arttırdığını, hem de sermaye piyasalarının gelişimine katkı sağladığını söyledi.

Hazine Müsteşarlığı’nın Bireysel Emeklilik Sistemi üzerinde çalıştığı, işe giren herkesin otomatik olarak sisteme katılmasını ve yaşam süresi boyunca emekli aylığı alınmasını öngören projelerinin, sistemin gelişimi adına önemine dikkat çeken Solmaz Altın, “Kamu otoritesinin yapacağı yeni düzenlemelerle ve sektörün Bireysel Emeklilik Sistemi’nin yaygınlaşması adına yapacağı çalışmalarla birlikte, 2015 yılı sonunda sektördeki katılımcı sayısının 6 milyona, fon büyüklüğünün de 50 milyar lira seviyesine çıkmasını mümkün görüyoruz” dedi.

HAYAT SİGORTALARINDA KÜÇÜLEN PAZARA RAĞMEN YÜZDE 29.9 ORANINDA BÜYÜME
Hayat sigortalarında 2014 yılında küçülen pazara rağmen konsolide verilerde yüzde 29.9 oranında büyüme gösterdiklerini belirten Solmaz Altın, Allianz Türkiye’nin, 440 milyon TL prim üretimi ve yüzde 13.4 pazar payı ile ikinci sırada yer aldığını, 2015 yılının Şubat sonu verilerine göre ise yüzde 36 artışla 84 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13.8 pazar payı elde ettiğini açıkladı.

Türkiye Sigorta Birliği tarafından yayımlanan Sigorta Sektörünün 2023 Hedef ve Beklentileri Raporu’nda, hayat sigortalarında yıllık prim üretiminin, büyüyen kredi pazarına paralel olarak 10-16 milyar liraya ulaşabileceğinin öngörüldüğünü belirten Solmaz Altın, “Türkiye’deki büyümenin önemli kaynaklarından biri olan banka kredilerinin gelişimi, 2015 yılında da hayat sigortacılığının büyümesinde etken olmaya devam edecektir” dedi.

ALLİANZ TÜRKİYE’NİN YENİ MERKEZİ: ALLİANZ TOWER
Solmaz Altın toplantıda ayrıca, Allianz’ın, son yıllarda Türkiye’ye yaptığı 1 milyar avronun üzerinde ek yatırıma bir yenisinin eklendiğinin, bu yeni yatırım sayesinde, 2500 çalışanı ve 4000 acentesi ile 5 milyon müşterisine hizmet veren Allianz Türkiye’nin genel merkezinin 2015 yılı içerisinde tek çatı altında birleşeceğinin haberini de verdi.

İstanbul’un Anadolu yakasında, Kozyatağı-Ataşehir bölgesinde, İstanbul Finans Merkezi’ne yakın konumdaki yeni genel merkezin adının “Allianz Tower” olacağını duyuran Solmaz Altın, dijital dünyaya ve teknoloji çağına uygun konseptli Allianz Tower’ın mimarî anlayışı ve teknik özellikleriyle, enerji tasarrufunun yanı sıra konforuyla da ofis çalışanlarının verimine ciddi ölçüde katkı sağlayacak biçimde tasarlandığını belirtti. Solmaz Altın, toplam 83 bin metrekare inşaat ve 43 bin metrekare ofis alanına sahip, 40 katlı Allianz Tower’ın, Türkiye’nin, enerji tasarrufu ve çevre dostu özellikleri en üst seviyede olan yapılara verilen, uluslararası nitelikteki LEED Platin sertifikasına sahip ilk kule projesi olduğunun da altını çizdi.

SİGORTACILIKTA BİR DEVRİM: ALLİANZ MODÜLER SAĞLIK SİGORTASI
Sektörde, müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılıkla fark yarattıklarına da değinen Solmaz Altın, devrim niteliğindeki yeni ürünleri Allianz Modüler Sağlık Sigortası’nın da müjdesini verdi. Allianz Modüler Sağlık Sigortası ile müşterilerin, ihtiyaçlarına, tercihleri yönünde cevap alabilecekleri yeni bir dönem başlattıklarını kaydeden Solmaz Altın, “Güçlü dijital altyapımızın ürünü olan Allianz Modüler Sağlık Sigortası sayesinde, müşterilerimize standart sigorta paketi uygulamaları yerine, sağlık sigortası hizmetlerimizden istediklerini, kullanıcı dostu arayüz üzerinden seçme özgürlüğünü getiriyoruz. Bu kişiselleştirilmiş, inovatif sigorta sistemiyle, müşterilerimizin kendi ihtiyaçlarına uygun seçenekleri özgürce oluşturabilecekleri bir dönem başlatıyoruz” dedi.

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply