AIG Sigorta öncü ve yenilikçi konumunu sürdürecek
AIG Sigorta Genel Müdürlüğü’ne atanan Ayşe Gardet, önümüzdeki dönemde izleyecekleri stratejiyi gazetemize açıkladı. AIG Sigorta’nın bu yıl Türkiye’de 40. yılını kutlayacağını ve globalde de sigortacılık alanında yaklaşık bir asırlık bir deneyim ve tecrübe birikimi bulunduğunu belirten Gardet, “Yeni görevimde de AIG’de daha önce üstlendiğim görevlerde olduğu gibi, AIG’nin Türkiye pazarındaki öncü, yenilikçi ve daha gelişmiş pazarlarda denenerek faydası kanıtlanmış farklı ürünleri ile içinde bulunduğumuz pazara katkıda bulunmaya devam ediyor olacağız. Kârlılık, sürdürülebilir ve yönetilebilir büyüme bizim için her zaman olduğu gibi yine ön planda olmaya devam ederken, daha yalın ve işlevsel hale getirmeye çalıştığımız organizasyon yapımızla, hizmet süreçlerimizde bizi sigortalılarımıza ve iş ortaklarımıza daha da yakınlaştıracak iyileştirmeler olacağını öngörüyoruz. Hacimden çok kaliteye verdiğimiz önem devam edecek” dedi.
Gardet AIG’nin dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olarak Türkiye ve gelişmekte olan piyasalardaki hedefleri konusunda şu değerlendirmeyi yaptı: “AIG yangın ve sorumluluk sigortalarında dünyanın en büyük hizmet ağlarından birine sahip. Ancak sigortanın ve sigortalılık oranının da içinde bulunulan coğrafya ve piyasa dinamiklerine göre çok farklı noktalarda olduğu bir gerçek. Yıllık sigorta harcaması 5000 dolar olan bir piyasa ile zorunlu sigorta branşlarında bile firelerin yaşandığı Türk sigorta pazarında aynı strateji ve yaklaşımlarla ilerlemek elbette ki efektif sonuçlar alınabilmesini zorlaştıran faktörler. Bunları göz önünde bulundurarak AIG de hem globaldeki servis ağını, hem de bir asra yaklaşan önemli underwriting tecrübesini en verimli şekilde kullanmasını sağlayabilecek yapılanmalar üzerinde çalışıyor. İlgili piyasa şartları, beklentileri, mevcut portföy büyüklüğü ve sigortalı profilleri gibi pek çok farklı kriteri göz önünde bulundurarak hangi pazarda hangi alana odaklanacağı konusunda düzenlemeler üzerinde çalışıyor.”
‘KÂRLILIK BİZİM İÇİN ÖNEMLİ’
Ayşe Gardet, “Üretim alanlarınız en kârlı sigorta branşları olarak görülüyor, bu stratejinizi devam ettirirken, başka alanlarda da büyüme stratejiniz var mı?” şeklindeki sorumuzu şöyle yanıtladı:
“Kârlılık bizim için önemli. Dolayısıyla öncü olduğumuz branşlarda sigortalılarımıza aracılarımız ve iş ortaklarımızla hizmet vermeye devam edeceğiz. 2016 için tüm dünyada sayıları her geçen gün artan data kaybı veya dataya yetkisiz ulaşım vakalarına bağlı riskleri daha iyi yönetebilmek adına, aslında 3 yıl önce lanse ettiğimiz Veri Kaybı sigortası ile ilgili farkındalık ve yaygınlaştırmaya yönelik faaliyetlerimize yoğunluk verdiğimiz bir yıl olacak. Sektörde öncülüğünü yaptığımız AIG Akademisi kapsamındaki eğitim platformlarımıza bir de internet üzerinden eğitim modüllerini ekleyerek, seçili branşlarda, daha pratik ve daha çok kanala erişebileceğimiz formatlarla sigorta bilincini artırma konusundaki gayretlerimize de devam edeceğiz. AIG Sigorta niş ürünlerde en çok tercih edilen sigorta şirketi olmayı sürdürecek. Bununla birlikte birkaç hafta içinde yeni ve yine niş bir ürünümüzü sigorta pazarı ile tanıştıracağız.”
AIG Sigorta’nın uluslararası şirketlere de farklı bir yaklaşım içinde olacağını belirten Gardet, “Son 20 yıl içerisinde sayıları azımsanamayacak oranlarda artmış olan uluslararası şirketlerin sigorta ihtiyaçlarına cevap verebilmek de AIG için öncelikli bir alan. AIG bu alana verdiği önem paralelinde uluslararası şirketler için ayrı bir birim oluşturarak Türkiye operasyonunu da bu birim altına yerleştirdi. Önümüzdeki dönemde prim hacmi, market yapısı ve portföy dağılımına ve diğer bazı parametrelere bakılarak oluşturulmuş üç temel birim dahilinde hizmet verecek olan AIG; Ticari, Bireysel ve Uluslararası olarak yapılanma yoluna gitti” diye konuştu.
‘YENİ HAREKET ALANLARI YARATILMALI’
Genel Müdür Ayşe Gardet Türk sigorta sektörünün geleceğiyle ilgili öngörülerini de şöyle sıraladı: “Geçen aylarda acentelerimizle bir arada olmak üzere katıldığım bir dernek toplantısında yaklaşık iki saat boyunca tartışmaların trafik sigortası çerçevesinden çıkamadığını görmek açık konuşmak gerekirse beni üzdü. Trafik sigortasının önemini yahut da bu alanda yaşanan sıkıntıları sorgulamıyorum, ancak bulunduğumuz noktadan ileri gitmeyi hedefliyorsak sektör olarak başka ihtiyaçlara da cevap verebilmeli, dikkat çekebilmeliyiz. Yirmi yıl öncesine göre hayat dinamiklerimiz ve önceliklerimiz gerçekten değişmiş durumda. İnternet bağlantısı olmayan veya telefonumuzun görüşmeye kapalı bulunduğu bir alanda yarım saat bile kalmaya tahammülümüzün olmadığı bir çağdayız. İşimizi yirmi dört saat zaman, mekan ayırt etmeden devam ettirebiliyoruz. O halde bence Türk sigorta sektörü de oto sigortalarının hakimiyetinden ve yalnızca fiyata dayalı bir rekabet anlayışından el birliğiyle kendini kurtarmak için çaba sarf edebilmeli, yeni hareket alanları açacak yatırımlar yapmalı.” Gardet “Sigorta sektörü nasıl kârlı bir yapıya kavuşturulabilir?” sorumuzu da şöyle yanıtladı: “Aslında bir önceki soruya verdiğim cevap sanırım bu soru için de büyük oranda geçerli. Deprem riskinin yanı sıra, sel ve fırtına ile terör riskinin de arttığı bir ülkedeyiz. Rizikoyu doğru değerlendirmek, doğru fiyatlandırmak ve sigortalılarla sürdürülebilir, uzun soluklu ilişkiler temin edebilmek önemli. Hasar elbette ki ödeniyor. AIG global olarak her iş günü ortalama 130 milyon USD hasar ödemesi yapıyor! Ancak hasar gerçekleşmeden bazı önlemleri almak, hasar sonrasında bir iş yerinin uğradığı zararı tazminden bile daha önemli bana sorarsanız. Bu bir zincir kısacası. Tüm taraflar olarak, sigortanın toplumsal işlevi, nasıl çalıştığı, nasıl daha efektif yönetilebileceği, parçası olduğunuz sektörün özel ihtiyaçlarını analiz ederek bu doğrultuda programlar oluşturmak ve sonrasında belli standartlara bağlı olarak bütün bu kısımları doğru prensiplerle yönetmek gerekiyor.”
‘GELİŞMEKTE OLAN BİR SEKTÖRDE DÜZENLEMELER OLUR’
Gardet yeni düzenlemelerin sektöre getirecekleri ve sık düzenleme olması yönlü eleştiriler konusunda şunları söyledi:
“Düzenlemeleri tüm birimlerimizce takip eden, bunları anlamaya önem veren, özen gösteren bir şirketiz. Ancak zaman zaman, uygulamada daha aktif ve pratik olmamız gerektiğini iş ortaklarımızın ve sigortalılarımızın geri bildirimlerinden görebiliyoruz. Yeni görevimde bu konuda daha aktif ve sektör reaksiyonlarını da daha yakından takip eden bir pozisyonda olacağım. Gelişmekte olan bir sektör olduğu için bu türden uygulamaların bulunmasını çok yadırgamıyorum.”