Acentelere yeni ve daha fazla müşteri için Facebook önerisi

Acentelere yeni ve daha fazla müşteri için Facebook önerisi

Sigorta brokerleri ve acenteler için iş potansiyelini geliştirmek, dijital satış kanallarının yaygınlaşmasıyla daha da zorlaştı. Buna karşın bu yeni dönemle mücadele etmenin basit yollarından biri de sosyal medyayı kullanmak.

Sosyal medya dünyadaki en güçlü iletişim ve pazarlama araçlarından biri olarak kullanıyor. Sadece Facebook’un 2.13 milyar fazla aktif kullanıcısı var. Bu sebeple Facebook üzerinden markayı etkili bir şekilde tanıtmanın ve potansiyel müşterilere ulaşmanın yolları merak konusu oldu.

Insurance Business Mag’de yer alan habere göre, pazarlama stratejisti Kirk Faulkner, “Facebook, benzersiz kullanıcı tabanı, derinlemesine bilgi toplaması ve hedefleme yetenekleriyle günümüzün en güçlü pazarlama araçlarından biri” dedi. “Facebook’ta kitleyle etkileşim yakalayan içerikler, önemli ölçüde iş yaratma potansiyeline sahiptir” diyen Faulkner, “Önemli olan, hangi içeriğin kitlelerle etkileşime girdiğini bulmak ve daha sonra bu içeriği mümkün olduğunca sık bir şekilde kitlenin önüne getirmek için hedefleme yeteneklerini kullanmaktır” yorumunda bulundu.

Pazarlama uzmanlara göre, Facebook’tan ya da benzeri bir sosyal medya platformundan sigorta ürünü pazarlamak geleneksel yöntemler ve telefon görüşmesinden farklı bir yaklaşım gerektiriyor. Bunlardan en önemlileri “iyi analiz edilmiş bir pazarlama hedefi ve güven veren bir marka kimliğine sahip olmak” şeklinde ifade edildi.

İlk adım insanların markayı fark etmesini, ardından da yorum yapma, beğenme ve paylaşma şeklinde potansiyel müşterilerin etkileşime girmesini sağlamak. Uzmanlara göre bu kısımlar kolay gözükse de başarılı bir çevrimiçi satış kanalı geliştirmek bir gecede mümkün olmuyor, zaman ve sabır istiyor. Sosyal medyanın inanılmaz derecede güçlü bir araç olduğunu belirten Faulkner, hangi gönderilerin en çok etkileşime girdiğini belirleyip ona göre strateji geliştirilmesi gerektiğini söyledi.

Yorum yazın