‘Acenteler, müşteri sadakatini sağlamada açık ara önde’

‘Acenteler, müşteri sadakatini sağlamada açık ara önde’

Sektörün bulunduğu konuma gelmesinde en büyük pay sahibinin acenteler olduğunu vurgulayan Çetin Kolukısa özellikle sağlık, konut, iş yeri gibi kompleks, danışmanlık ve sırdaşlık gerektiren ürünlerin satışında ve sürekliliğinde son derece başarılı olduklarını kaydetti.

BÖLGELERİMİZ ACENTE İÇİN DANIŞMAN GİBİ ÇALIŞIYOR
Aksigorta’nın, acenteleri ile arasında sektörden ayrışan çok güçlü bir bağ olduğuna dikkat çeken Çetin Kolukısa, şunları söyledi:
“Acentelerimiz, Aksigorta’nın genel müdürüne de genel müdür yardımcısına da bölgesindeki temsilcisine de bir telefon mesafesindedir. Bu bağı daha da güçlendirmek üzere geçtiğimiz yıl 9 olan bölge sayımızı 16’ya çıkardık, tüm operasyon hizmetlerimizi merkeze taşıyarak bölge ekiplerimize, acentelerimizin her ihtiyaç duydukları anda çözüm için yanlarında olmaları için zaman kazandırdık. Bölge Müdürlüklerimiz sadece o ürünü satmak değil, o ürünü anlatmak, gerekli eğitimleri vermek, acentelerimizin iş yapma şekline destek olmak için varlar. Yeni yapılanmayla bölge müdürlüklerindeki ekiplerimiz acentelerimizin mali tablolarını geliştirmelerine destek vermek üzere birer danışman gibi çalışıyorlar.”

ŞEFFAF HEDEF KOMİSYON SİSTEMİ
Acentelik mesleğini sürdürebilmek için belli bir meslek formasyonunun aranmadığını, bu nedenle Aksigorta olarak eğitimin birincil öncelikleri olduğunu söyleyen Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kolukısa, “Acentelerimiz bizim en önemli dağıtım kanalımız ve onlarla diyaloğumuz sadece ürünlerimizin satışı, hedef komisyonlar ile sınırlı değil. Biz acentelik mesleğini çok önemsiyoruz. Acentelerimizi sadece ürünümüzü satan kişiler olarak değil, bir risk doktoru olarak konumlandırıyoruz. Acentelerimizin işlerini teknoloji yardımıyla hızlandırmak, sigorta şirketinin ve acentenin değerini belirleyen en önemli noktalardan biri olan hasar sürecinde verdiğimiz hizmetin kalitesini artırmak, odaklandığımız konuların başında geliyor” dedi.
Aksigorta’nın acente kanalını prim hacmi ve portföy yapısı itibarıyla ayırdığı segmentler bazında yönettiğine de işaret eden Kolukısa, acentelerin portföylerini daha kârlı hale getirmek için çalışırken öte yandan kârlılıktan alacakları payı artıracakları yöntemler uyguladıklarını söyledi. Aksigorta’nın Hedef Komisyon Sistemi’nin şeffaflığı ile sektörden ayrıştığına dikkat çeken Kolukısa, Hedef Komisyon Sistemi’nin yanı sıra maddi ve maddi olmayan tüm teşvik ve bağlılık programlarının segmentasyon yapısına göre planlanarak uygulandığını söyledi.

Yorum yazın