
ABD’li sigortacılar büyüyen sürdürülebilirlik talebiyle karşı karşıya
Veri ve analiz şirketi GlobalData, ABD’li sigortacıların giderek artan bir sürdürülebilirlik talebiyle karşı karşıya olduğunu belirtiyor.
ABD’li tüketiciler, sigortacılarını seçerken çevresel uygulamalara öncelik veriyor ve sektörde sürdürülebilirliğe duyulan ihtiyacın altını çiziyor. Veri ve analiz şirketi GlobalData da sigortacıların rekabetçi kalabilmek, müşteri güvenini artırmak ve uzun vadeli marka sadakati oluşturmak için çevre dostu girişimlere yönelik tüketici odaklı taleplere uyum sağlamaları gerektiğini belirtiyor.
GlobalData’nın 2024 Gelişen Trendler Sigorta Tüketici Anketi*, ABD’li tüketicilerin %38,4’ünün sigortacılarının çevre dostu uygulamalarda bulunmasını çok önemli bulduğunu, %22,1’inin ise bunu son derece önemli gördüğünü ortaya koyuyor. Buna karşılık, katılımcıların sadece %17,1’i bu tür uygulamaları önemsiz bulmakta.

Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık %61’i ESG uygulamalarını “çok önemli” olarak değerlendiriyor. Yani bu, sigortacılar sürdürülebilirliğe öncelik vermek için tüketiciler tarafından açık bir teşvike sahip demek. Sigorta şirketleri bu teşviki değerlendirerek marka imajlarını geliştirebilir, çevreye duyarlı müşterileri çekebilir ve uzun vadeli dayanıklılık oluşturma fırsatı yakalayabilir.

TRUMP’IN ESG TUTUMU
ABD Başkanı Donald Trump, daha önce ESG ilkelerini ekonomik büyüme ve inovasyonun önünde bir engel olarak nitelendirerek eleştirmişti. Yönetiminin, petrol ve gaz gibi geleneksel enerji sektörlerini vurgulayarak deregülasyona odaklanması ve kurumsal çevresel ve sosyal uygulamalar üzerindeki federal gözetimi azaltması bekleniyor.
GlobalData Sigorta Analisti Charlie Hutcherson, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “ESG’yi ihmal etmek, sürdürülebilirliğe giderek daha fazla değer veren tüketicileri yabancılaştırabilir. ESG’ye öncelik verilmesi yönündeki hükümet baskısı Trump yönetimi altında azalsa da, tüketici talebi güçlü kalmaya devam ediyor. Sürdürülebilir uygulamaları taahhüt eden sigortacılar sadece güveni artırmakla kalmayacak, aynı zamanda rekabetçi bir pazarda kendilerini farklılaştıracaklardır. Bu beklentilere uyum sağlayamamak, uzun vadede müşteri sadakatini ve marka itibarını aşındırma riski taşıyor.”