“Trafik sigortasında satışın %94’ünü acenteler gerçekleştiriyor”

 “Trafik sigortasında satışın %94’ünü acenteler gerçekleştiriyor”

2019 ve 2020’de acentelerin sektöre büyük katkı sağladığını aktaran TOBB SAİK Üyesi Özgür Yılmaz, “Türkiye’de satılan trafik sigortasının %94’ünü acenteler gerçekleştiriyor. Raporlarda ise, acentelerin sattığı havuza giren poliçeler merkez satışı göründüğü için sigorta şirketlerinin trafik sigortasında direkt satış payının artması şeklinde yorumlanıyor”dedi.

Her ay farklı röportaj ve söyleşilerle düzenli olarak gazetemizde yer verdiğimiz TOBB SAİK yönetiminin çalışmalarına dair bilgilendirmelerimiz için bu ayki sayımızda SAİK Üyesi Özgür Yılmaz ile görüşme gerçekleştirdik. Yılmaz’ın hem 2019’un son aylarındaki hem de 2020’nin ilk iki ayındaki komite çalışmalarını, sektörel gelişmelere dair düşüncelerini ve acenteler ile ilgili görüş ve bilgilendirmelerini konuştuk. Özgür Yılmaz icra komitesi olarak göreve geldikleri günden itibaren yetkisiz sigortacılık ve sigorta aracılığı yapan kurum, kişi ve yapılar ile mücadele başlattıklarını belirterek sözlerine başladı. Yılmaz, “Raporlarla bize gelen tespitler doğrultusunda meslekten men dahil cezalar verdiğimiz kişi ve kurumlar vardı. Ama bir yandan da daha büyük yapı ve organizasyonlar da farklı şekillerde sigorta aracılığı ve yetkisiz sigortacılık yapmaya çalışıyordu. Bunlarla mücadele anlamında daha önemli ve geniş çaplı önlem ve kararlara ihtiyacımız vardı. Uzun uğraşlar sonunda bunu sağlayacak çok önemli hamle ve tedbirlerin Hazine tarafından alınmasını sağladık ve Hazine 18 Aralık 2019 tarihli sektör duyurusu yayınlandı. Biz acenteler açısından milat sayılacak bu duyuru ile yetkisiz sigortacılık yapan kişi ve kurumlara, bunlara göz yuman, destek ve zemin sağlayan sigorta şirketlerine, brokerlere, acentelere yönelik ciddi bir uyarı yapıldı. Bu sektör duyurusu SAİK tarihinde de bir milattır” diye konuştu.

‘HAKSIZ ELEŞTİRİLERE ÖNEM VERİLMEMELİ’

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin (SBM) ‘İkili Doğrulama’ uygulaması hakkında görüşlerini paylaşan Yılmaz, “Bu uygulama 2019 Eylül’de acentelere duyuruldu, isteyen acenteler tarafından kullanıldı ve Aralık ayında da bunun zorunlu olacağı duyuruldu. Lakin Aralık’ta uygulamayı kuran acente sayısı çok düşük olunca 20 Ocak 2020’ye kadar uygulama başlangıç tarihi uzatıldı. Bu konu çok eleştiri almakla birlikte aslında acentenin menfaatine olan, teknik personel olmayan yetkisiz kişilerin SBM’ye girişlerini engellemek adına alınmış bir karardır. O nedenle sosyal medyada yapılan haksız ve anlamsız eleştirilere önem verilmemesini rica ediyorum. Her şey acentelerin güvenliği ve menfaati için yapılmaktadır. Bizler de bir acente olarak tabiri caizse kendi işimizi zorlaştıracak değiliz. O nedenle bu çerçevede değerlendirme yapılması konusuna önemle dikkat çekmek istiyorum” şeklinde konuştu.

‘ASILSIZ İDDİALARA İTİBAR EDİLMEMELİ’

Trafik sigortalarında acente payının düştüğü ve sigorta şirketlerinin trafik sigortasında direkt satış payının arttığı şeklindeki söylentilerin doğru olmadığını söyleyen Yılmaz, “Acente payında bir düşme olmadığı gibi, Türkiye’de satılan trafik sigortasının %94’ünü yine biz acenteler gerçekleştiriyoruz. Raporlarda ise, acentelerin sattığı havuza giren poliçeler merkez satışı göründüğü için sigorta şirketlerinin trafik sigortasında direkt satış payının arttığı gibi yorumlanıyor. Meslektaşlarımızın bu asılsız iddialara itibar etmemesini önemle hatırlatmak isteriz. Bankaların kredi ilişkili sigortalar için müşterilere uyguladığı baskıcı tutumuna istinaden Hazine’ye yaptığımız ispatlı ve delilli başvurularımız neticesinde iki büyük bankaya şimdiye kadar olmadığı kadar yüksek miktarda para cezası ve bu bankalardan birine para cezası dışında 15 gün süre ile banka acentelik faaliyetleri durdurma cezası verildi” dedi. 

‘DEPREMİN ARDINDAN SÜREKLİ BİLGİ AKIŞI SAĞLADIK’

24 Ocak’ta meydana gelen Elazığ merkezli depremle ilgili de açıklamalarda bulunan Yılmaz, “Depremin ardından bölgedeki acente temsilcileri ve yetkililer ile sürekli bilgi akışı sağladık. Ardından SAİK yönetimi olarak çok hızlı aksiyon alarak meslektaşlarımız ve onların müşterilerine yönelik iki uygulamayı hayata geçirdik. İlk olarak yıkımlar ve artçı sarsıntılar nedeni ile ofislerini kullanamayan acentelerin kullanmak zorunda oldukları statik IP zorunluluğunu şubat sonuna kadar kaldırdık. Ardından ikinci uygulamamızı gerçekleştirmek için Hazine yetkilerine talepte bulunarak, bölgede yaşayan vatandaşların zorunlu branşlardaki yenilemelerini yaptırmakta aksaklıklar, gecikmeler olabileceği için nisan ayı sonuna kadar hasarsızlık haklarının korunmasını sağladık” ifadelerini kullandı. 7 Şubat’ta SAİK yönetimi ve sektörün üst düzey yöneticileri ile bölgeye ulaştıklarını da aktaran Yılmaz, “Malatya’daki istişarelerimizin ardından aynı gün karayolu ile depremin merkez üssü olan Elazığ’a ulaştık. Burada da İl Ticaret ve Sanayi Odası’nda düzenlenen toplantıda hem meslektaşlarımız hem de özveri ile bölgede görev yapan eksper dostlarımız ile bir araya geldik. Bu toplantılarda hem ticaret odaları başkanlarından, hem de acente ve eksperlerden yaşadıkları sorunlar ve konulara dair bilgiler edindik” dedi. 

‘AFET ÖNCESİ RİSKLER TEMİNAT ALTINA ALINMALI’

Yılmaz, “Her iki ildeki toplantıda da sektörün üst düzey yöneticileri meslektaşlarımızın sorunlarını, taleplerini dinleyerek çözümler üretilmesi konusundaki desteklerini bildirdiler. Her iki ilde de meslektaşlar ve eksperler bu kadar önemli ve geniş katılımlı bir bölge ziyaretinin kendileri açısından önemli olduğunu söyleyerek teşekkürlerini ilettiler” şeklinde konuştu. Afet bölgesine yapılan seyahate katılım gösteren sektör temsilcilerine teşekkürlerini ileten Yılmaz, açıklamalarını şöyle sonlandırdı: “Vatandaşlarımızı afetler öncesinde risklerini teminat altına almalarının önemini bir kez daha hatırlatmak istiyoruz.”

İlginizi Çekebilir