Süreç ve doküman yönetimine dijital çözüm: SEATECH

 Süreç ve doküman yönetimine dijital çözüm: SEATECH

Bildiğiniz gibi, “Sigortanın Geleceği” başlıklı bu sayfalarda, startup ekosistemi içerisindeki girişimlere yer vermeye gayret ediyoruz. Özellikle sigorta sektörüne yönelik çözümler üzerinde çalışan startup girişimleri tanıtmak ve onların sektör ile buluşmasına vesile olmak istiyoruz.

Bu ayki konuğumuz, Seatech şirketinin kurucu ortağı Servet Gerçek. İTÜ Çekirdek Insurtech Programı kapsamında da yer alan Seatech, özellikle şirketler bünyesindeki süreçlerin iyileştirilmesi, akıllandırılması ve çok daha etkin yönetilmesi üzerine çalışıyor. Servet Gerçek ile, şirketin kuruluş hikayesi, odaklandıkları çözümler, geliştirdikleri SeaBox ürünü ve sigorta şirketleriyle yaptıkları işbirlikleri üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Servet, merhaba. Kuruluş hikayenizi ve ekibi kısaca tanıtır mısın?

Seatech şirketi, Emrah Korkmaz tarafından 2016 yılında kuruldu. Yola çıkış amacımız, talep yönetim sistemi geliştirmek ve bu piyasadaki yerli oyuncu açığını iyi ürün ve iyi fiyat ile doldurabilmekti.

2 yıl kadar tek müşteri ile birlikte, ürünün birinci versiyonu üzerine çalıştıktan sonra, 2018 yılında bir strateji değişikliğine gidildi. Kurucu ortak olarak benim de ekibe katılmamla birlikte hem müşteri portföyünü ve ekibi büyütmek hem de ürünü daha geliştirmek üzere yoğun bir döneme girdik. Bu sürecin sonunda da, Seatech bugünkü yapısına ulaştı.

Seatech’in ana misyonunu, kurumlar bünyesindeki süreçleri iyileştirmektir. Bunu da 3 alana odaklanarak yapıyoruz;

• Müşteriye dokunan süreçlere yönelik teknolojik çözümler,

• Çalışanın takibi ve rahat çalışması için yazılım altyapısı,

• Süreç ve deneyim danışmanlığı

Ürününüzün odak alanı nedir? Hangi probleme, nasıl bir çözüm sunuyorsunuz?

Geliştirdiğimiz ürünlerde öncelikle çözümün birden çok yazılımın işini yapabilip yapamadığına ve yenilikçi olarak ne getirdiğimize bakıyoruz.

Özellikle şu anda en çok farklılaşmaya çalıştığımız ürünümüz Seabox, bağımsız olarak kullanılabildiği gibi, mevcuttaki farklı uygulamalarla da entegre olarak çalışabiliyor.

Hizmet yönetim alanına odaklanan bu ürünümüz aslında 3 ana modülde müşterilerimize hizmet sunuyor.

• Muhaberat departmanlarının süreçlerinin kayıt altına alınması ve kurumsal hafızayı desteklemesi

• Sürecin hangi yazılımdan başladığı ya da takip edilebildiğinden bağımsız olarak, eposta ile ilerlemesi gereken süreçlerin takibi ve yönetimi

• Evrak süreçlerinin proaktif olarak yönetilmesi ve eksik evrakların takibinin yapılması.

Sigorta sektöründeki çalışmalarınız ve deneyimleriniz neler?

Mevcut durumda, sigortacılık sektöründe Allianz, Aksigorta ve Allianz Partners (assistance) şirketi ile çalışmaktayız.

Sigorta şirketlerine sunduğumuz ürün ve hizmetleri aşağıdaki ana başlıklar altında toplayabiliriz;

• Öncelikle müşteri deneyimi bakış açısı ile ve süreçlerin fotoğraflarının çekilmesi ve acı noktalarının belirliyor ve öneri setimizi sunuyoruz.

• Muhaberat departmanlarına gelen fiziki evraklar, dijital olarak taranma sürecine kadar maalesef manuel olarak takip ediliyor veya excel formatındaki dosyalarda tutuluyor. Biz ise bu süreci dijital olarak kayıt altına alıyoruz, ana sistemlerle entegre ediyor ve sonrasında da tüm ekipler tarafından takip edilebilmesine olanak sağlıyoruz.

• Provizyon ya da hasar süreçleri ilerlerken, bazen departmanın bazen de müşteri ya da anlaşmalı servis/sağlık kurumunun eposta ile soru sorduğu ya da bilgi istediği durumlar oluşuyor. Oluşan bu eposta trafiğinin ilgili vakalarla ilişkilendirilmesi, içeriklerinin sistem tarafından okunması, duruma göre otomatik dönüşler yapılması ve tüm sürecin sistem üzerinden takip edilmesini sağlıyoruz.

• Hasar süreçleri, BES’ten ayrılma süreçleri gibi şirket içerisinde yürüyen farklı süreçlerde müşterilerden çeşitli evraklar isteniyor. Müşterilerimiz ya da anlaşmalı kurumlarımız evrakları bazen eksik yolluyor ve bu evrakları tamamlatmak için ayrıca bir süreç başlatılıyor. İşte bu evrak toplama ve tamamlama sürecini dijitalleştiriyor ve ana sistemlerle entegre olarak yönetimini sağlıyoruz. Gelen evrakları anlayıp, sistem içerisine otomatik aktarılmasını ya da müşteriden eksik gelen evrağın tamamlatılması için talebi otomatik olarak gönderiyoruz.

İTÜ Çekirdek Insurtech programı nasıl faydalar sağladı?

Öncelikle belirtmek istediğim bir şey var, aslında her yerde bu örneği veriyorum. İTÜ Çekirdek’i bize ilk olarak bir müşterimiz önerdi ve biz aslında onu kırmamak adına geldik. Başta bu kadar değerli bir organizasyon olduğunu bilmiyorduk. Gerek hocalarımız, gerek mentorlar ve gerekse de ekip olsun, herkesin işini bu kadar önemsediği bir yapının parçası olmak, size de ne kadar önemli bir iş yaptığınızı her gün hatırlatıyor ve motivasyonunuzu yükseltiyor.

Bunun dışında, özelllikle İTÜ Çekirdek Insurtech Programı, sigorta sektöründen mentorlarla buluşmamızı, onların uzmanlıklarından tarafsızca yararlanmamızı ve ürünümüzü geliştirmek için bu sektör oyuncularını dinleyebilmemizi sağladı.

Sigorta sektöründe daha aktif olmak adına, sektör paydaşlarından beklentileriniz neler?

Özellikle sektör paydaşlarına şunu söylüyoruz; biz Seatech olarak ürünlerimizin POC yapılmasından mutlu oluyoruz, çünkü ürünümüze güveniyoruz. Bu sebeple de anlattığımız kurgularda IT yöneticileri ya da operasyon yöneticileri ile buluşmak ve onlara POC yapmamıza olanak sağlamalarını istiyoruz. Zaten yetkinliklerimizi deneyimlediklerinde eminim onlarda kullanmaya devam etmek isteyecekler.

Geleceğe ilişkin planlarınızı kısaca anlatır mısın?

Bizim aslında kısa vade ve orta vade hedeflerimiz var. Kısa dönemde Türkiye’deki penetrasyonumuzu artırmak ve şirketlerin tam güvenini kazanmak istiyoruz. Bunun için de sürekli ürünümüzün iyileşmesi ve yeni versiyonlar üzerinde çalışıyoruz. 2021 Ocak ayında da yeni versiyonumuzun çıkmasını hedefliyoruz.

Orta vadede ise, yurtdışında da bu ürünlerin faydalarını göstermek ve öncelikle Arap yarım adası, Avrupa ve Amerika pazarını deneyimlemek istiyoruz.

Avatar

Okan Utkueri

okanutkueri@gmail.com

İlginizi Çekebilir