Sompo Sigorta müşteri odaklı kültür ve uzun vadeli vizyonuyla sektörde fark yaratıyor

Sompo Sigorta müşteri odaklı kültür ve uzun vadeli vizyonuyla sektörde fark yaratıyor

Sompo Sigorta, analitik yaklaşımı ile müşteri ihtiyaçlarını doğru anlayıp, en iyi şekilde karşılayarak sektörde rakiplerden ayrışmak amacıyla pek çok çalışma gerçekleştiriyor. Şirket rekabetle büyüyerek sektöre yön verme hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.

Sompo Sigorta’nın çalışmalarına ve geleceğe dair planlarına değinen Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, Türkiye’de sigortacılık sektörünün dinamiklerini ve Sompo Sigorta’nın gelecek vizyonunu paylaştı.

‘MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET ANLAYIŞIMIZLA SEKTÖRDE GENELDEN AYRIŞACAĞIZ’

Sigorta sektöründe eskiye göre çok hızlı bir değişim yaşandığını ve bu hıza sigorta şirketlerinin de ayak uydurması gerektiğini vurgulayan Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, “Farklı koşullara uyum sağlayacak hazırlıkları yaptıktan sonra odaklanmamız gereken konu müşterinin ihtiyaçlarını anlayıp onları karşılayabilmektir. Müşterilerin ihtiyacını en iyi anlayan, onlara ve iş ortaklarımıza en iyi hizmeti sunan bir şirkete dönüşerek sektörde genelden ayrışacağız” dedi.

‘SİGORTACILIKTA UZUN VADELİ YAKLAŞIM KAZANDIRIYOR’

Sompo Sigorta’yı rakiplerinden ayıran en temel özelliğin uzun yıllar içinde oluşturulan şirket kültürü olduğunu belirten Fahri Uğur şöyle konuştu; “Sektörde sürekli fark yaratmamızı, kurulduğu yılın ardından her sene kâr eden, iş ortaklarıyla birlikte büyüyen, müşteri ve insan odaklı bir şirket olmamızı sağlayan Sompo kültürüne sahip olmamıza bağlıyoruz. Şirket kültürümüzün temel unsurlarından birini ise aldığımız her kararda ve hayata geçirdiğimiz uygulamalarda sahip olduğumuz uzun vadeli bakış açısı oluşturuyor.”

‘REKABETİ SEVEN, VERI ODAKLI BİR ŞİRKETİZ’

Sompo Sigorta’nın müşteri odağını sürekli artırarak müşterilerini en iyi tanıyan, onların ihtiyaçlarına uygun en doğru çözümleri geliştiren, yaratıcı ve nitelikli ürün ve hizmetler sunan bir şirkete dönüşme hedefiyle çalışmalarını sürdürdüğünün altını çizen Fahri Uğur şirketin vizyonunu şu sözlerle açıkladı; “Rekabeti seven bir şirketiz ve birçok alanda rekabet ediyoruz. Rekabetçi karakterimiz kendimizi sürekli geliştirerek sektörde fark yaratan ürün, hizmet ve iş modelleri ortaya çıkarmamızı mümkün kılıyor. Kültürümüzün en önemli özelliklerinden biri de veri odaklı ve veriyi çok iyi kullanabilen bir şirket olmamız. Data analizlerinden içgörüler çıkarmayı ve işimizi bilimsel yaklaşımlarla yönetmeyi seviyoruz. Bu anlayış sayesinde müşteri ihtiyaçlarını doğru anlamak ve onlara değer sağlamak, şirketimizin uzun vadeli müşteri sadakatini ve büyümesini destekleyecektir.”

‘SEKTÖRÜN EN BÜYÜK SORUNU YETERSİZ SERMAYEYE SAHİP ŞİRKETLERİN OLUŞTURDUĞU RİSK’

Sigortacılıkta en önemli sorunun serbest tarife ve yetersiz sermayeye sahip olan şirketler olduğunu belirten Fahri Uğur, bu konuda bir sermaye kontrol sistemi olması gerektiğinin altını çizdi. Tam rekabet ve serbest piyasa koşullarına uyum sağlamanın şart olduğunu belirten Fahri Uğur, “Günümüzde birçok sigorta şirketi kuruluyor. Serbest rekabet ortamında yeni şirketlerin kurulması olumlu ancak bu şirketlerin sermaye ve öz kaynaklarının yeterli olup olmadığının çok iyi kontrol edilmesi gerekiyor. Kurulan kimi şirketlerin aldıkları riski karşılayacak yeterli sermayelerinin olmaması ileride finansal zorluğa girme risklerini artıracak ve bu durum sigorta sektörünün tamamını olumsuz etkileyecektir.”