Sigortacılık alanında yeni uygulamalar

KÜRESEL sigorta pazarlarında olduğu gibi ülkemizde de milyarlarca dolar değerinde yeni iş potansiyelinin değerlendirilmesi amacıyla “önce dijital” kavramının öncelendiği iş modellerine doğru bir dönüşüm yaşanıyor. Sigortacılar, kişiselleştirilmiş primlere ve kullanıma dayalı teminatlara odaklanarak, daha ayrıntılı bireysel risk profilleri geliştirmek için nesnelerin interneti, gelişmiş analitiklere dayalı çözümler ve makine öğrenimini gibi dijital dönüşümün sunduğu fırsatlardan faydalanıyor. Bunun yanı sıra, geleneksel sigorta yaklaşımıyla insurtech hizmeti sunan firmalar arasındaki iş birliği, daha yeni iş modellerine ve gelir akışıyla birlikte, daha yüksek kârlılığa aynı zamanda daha düşük operasyonel maliyetlere olanak sağlamaktadır. Küresel sigortacılık alanı, diğer endüstrilerde olduğu gibi, yapay zekânın ve makine öğreniminin etkisi altındadır. Bu araçlar zaten insanlardan çok daha hızlı bir şekilde öngörüleri keşfetmek ve doğru tahminler yapmak için çok büyük miktarda veriyi analiz edebilmektedir. Bu nedenle çabaların tümü, sigorta sektörünün operasyonlarını kolaylaştırmak, risk değerlendirmelerini ve sigortacılığı iyileştirmek ve müşterilere daha kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak konusunda yardımcı olma potansiyeline sahiptir. Bu bağlamda sigorta sektörünü şekillendiren dijital teknolojilerinin geri dönüşü olmayan değişimlere ve eğilimlere nasıl imkân sağlayacağının değerlendirilmesi gerekmektedir. Bunların başında, kişiye özel ürünlerin tasarlanması gelmektedir. Dijital ekonomi uygulamalarının sonucu olarak ortaya çıkan kullanıma dayalı, isteğe bağlı ve hepsinin bir arada bulunduğu “sigortalı yaşam tarzı” ürünleri sayesinde müşteriler, halihazırda herkese uygun tek tip ürün yerine kişiye özel tasarlanan özel sigorta teminatlarını tercih edecekler. Yaşam tarzı uygulamaları sayesinde, müşteri davranışlarının daha derinlemesine anlaşılmasına bağlı olarak, daha iyi müşteri deneyimi ve marka sadakati için daha doğru risk değerlendirmelerine ve kişiselleştirilmiş primlerin hazırlanmasına yol açacaktır. Yapay zekâ ve robotik süreç otomasyonları ve daha iyi veri işleme yetenekleri sayesinde evrak işlerinin ortadan kaldırılması, davranışsal ekonomi yetenekleri içeriğinde sigorta dolandırıcılığının getirdiği aşırı yük, zaman kayıplarından kaynaklı maliyetlerin azalmasına neden olacaktır. Aynı zamanda, riskleri doğru bir şekilde belirlemek ve daha yüksek kârlılık elde etmek için sigortacılıkta yapay zekâ destekli bir talep olasılığı modeli kullanılmaktadır. Sigorta sektöründeki en yeni yapay zeka trendlerinden biri, müşterilere karmaşık görevlerde gezinme ve soruları 7/24 yanıtlama konusunda yardımcı olan sohbet robotlarıdır. Yurt dışında yapılan son araştırmalara göre müşterilerin %83’ü sigortada chatbot ile sohbet etmeyi kabul etmekte ve bu istatistikler takip edildiğinde chatbotlara olan ihtiyacın arttığı ve daha karmaşık görevleri de halledebildiği ifade edilmektir. Hatta buna ek olarak, sohbet robotlarının çapraz satış ve satış büyütmede, teklif alma yönetiminde veya potansiyel müşteri yaratmada yararlı olabilecekleri, ayrıca yeni müşteriler için daha iyi teklif alternatifleri sunabilecekleri ifade edilmektedir. Böylece yapay zekâ ve otomasyonun, müşteri deneyimi, maliyet optimizasyonu, operasyonel verimlilik, pazar rekabet gücü ve daha yeni iş modellerinde iş sonuçlarını derinden etkilemesi ve iyileştirmesi güçlü bir şekilde hissedilmektedir.

Gelişmiş analitik yaklaşımlar ve proaktif uygulamalar

Artık sigorta primlerinin, Nesnelerin İnterneti, mobil özellikli insurTech uygulamaları ve uygulanabilir cihazlar gibi teknoloji destekli yeni veri kaynakları sayesinde son derece kişiselleştirilmiş hale geleceği görülmektedir. Örneğin, bağlantılı cihaz pazarında önümüzdeki beş yıl içinde güçlü bir şekilde büyüme beklenmektedir. Böylece anlık müdahalelerle sigortacıların ve bireysel müşterilerinin maruz kaldığı kayıplara ilişkin gerçek zamanlı ve doğru veriler elde edebilecektir. Örneğin, Avrupa merkezli bir sigorta şirketinin Panasonic sensörleri kullanma ortaklığı sayesinde, sorunların hızlı ve bilinçli bir şekilde azaltılması için hem sigorta şirketine hem de müşterilerine mobil uyarılar sağlamaktadır. Ayrıca, drone ve görüntüleme teknolojisi sayesinde sigortacılar uzaktan ve doğru tahminler için güçlü analizler yapabilmektedir.

  • businessinsider.in/the-insurtech-report-how-financial-technology-firms-are-helping-and-disrupting-the-nearly-5-trillion-insuranceindustry/articleshow/60258913.cms
  • plecto.com/blog/sales-performance/trends-insurance-industry/
  • wns.com/perspectives/articles/articledetail/595/top-5-trends-in-the-insurance industry

İlginizi Çekebilir