Sigorta sektörü yapay zekâ dönüşümü konusunda dönüm noktasında

Sigorta sektörü yapay zekâ dönüşümü konusunda dönüm noktasında

Sigorta sektörüne dair araştırmalar yapan Earnix’e göre sigorta şirketleri önümüzdeki 2 yıl içinde yapay zekaya uyarlanma konusunda hazır.

Earnix’in 2024 Sektör Eğilimleri raporuna göre, yapay zekânın operasyonel kararlar üzerindeki etkisinin önümüzdeki yılda 3 kat artacağı ve çoklu iş modellerinde çarpıcı bir hızlanma yaşayacağı belirtiliyor. Bu hızlı benimseme, sektörün yapay zekâ destekli analitiğin yenilikçiliği teşvik etmek, operasyonel verimliliği artırmak ve günümüz pazarında rekabet avantajını sürdürmek için gerekli olduğuna dair artan farkındalığını yansıttığına dikkat çekiyor.

Ancak, yapay zekâ uyarlanması önemli engellerle karşılaşıyor. Neredeyse sigorta şirketlerinin yarısı, eski sistemlerden taşınma ve operasyonlarını güncelleme konusunda geride kaldıklarını kabul ediyorlar. Bu teknolojik borç, mevzuata uygunluktan operasyonel verimliliğe kadar birçok alanda zorluklar meydana getiriyor. Rapordaki, en endişe verici durum ise, birçok sigorta şirketinin teknoloji yığınları, ürün geliştirme, yapay zekâ destekli analizler ve kârlı fiyatlandırma ve derecelendirme stratejileri gibi kritik alanlarda anlamlı bir yenilik yapmak için oldukça kötü bir biçimde hazırlandığı ifade ediliyor.

400’den fazla küresel sigorta yöneticisi ile yapılan Earnix’in 2024 Sektör Eğilimleri raporuna göre, sigorta şirketlerinin %70’i gerçek zamanlı verilere dayalı tahminler yapan yapay zekâ modellerine geçiş yapmayı beklerken, şu an %30’dan daha azı bunu yapabilecek yetkinlikte olduğu belirtiliyor.

Yorum yazın