Quick Art Space Bahadır Yıldız’ın solo sergisine ev sahipliği yapıyor

Quick Art Space Bahadır Yıldız’ın solo sergisine ev sahipliği yapıyor

Bahadır Yıldız’ın “İçimizde Müphem Boşluklar ve Girdaplar” başlıklı 7. solo sergisi Nergis Abıyeva küratörlüğünde 13 Ocak – 29 Şubat tarihleri arasında Quick Art Space’te gerçekleşiyor.

Bahadır Yıldız’ın “İçimizde Müphem Boşluklar ve Girdaplar” başlıklı 7. solo sergisi Nergis Abıyeva küratörlüğünde 13 Ocak – 29 Şubat tarihleri arasında Quick Art Space’te gerçekleşiyor.

Sanatçının 2012 – 2023 tarihleri arasında üretimine başladığı ve tamamladığı resim, heykel ve enstalasyon gibi farklı türlerde, birçoğu izleyicilerle ilk defa buluşacak yapıtlarının yer aldığı sergi, Quick Tower’ın mimari özellikleri ve insan olmayan canlılarla kurduğu ilişki gözetilerek kurgulandı. Bahadır Yıldız’ın kendisinin ortaya attığı ve atık plastiğin itici görselliğine göndermede bulunan ‘leş estetiği’ kavramı, sanatçının hem üretim hem de düşünme pratiğini tanımlaması bakımından sergiyi şekillendiren bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. “İçimizde Müphem Boşluklar ve Girdaplar” sergisinde, malzemelerini bitki, kabuk ve kalıntılardan ürettiği doğal boyalardan sanayi atıklarına uzanan geniş bir yelpazede bulan Yıldız’ın son on yılda gerçekleştirdiği yapıtlardan bir seçki sunuluyor. Yıldız’ın, atık malzemelerden açık havaya ve her türlü hava koşuluna uygun olarak ürettiği heykelleri, Quick Tower’ın meydanında konumlanıyor.

Sergi turu ve sanatçı konuşmasını içeren paralel etkinlik programı da önümüzdeki günlerde paylaşılacak.

Quick Tower ve Quick Art Space Hakkında:

Uluslararası pek çok ödülün sahibi olan Quick Tower, Viyana merkezli mimar Gerhard G. Feldmeyer-HPP Architekten tarafından denge konseptiyle tasarlandı ve Aralık 2015’te binanın inşaatı tamamlandı. Maher Holding’in Mart 2021’de binaya taşınmasıyla lobi katının dinamik yapısını geliştirmek için kâr amacı gütmeyen bir kültür-sanat alanına dönüştürme fikri doğdu.

Mayıs 2023’te Nergis Abıyeva’nın kurucu direktör olarak göreve başlamasıyla temelleri atılan Quick Art Space ilhamını Quick Tower’ın sürdürülebilirlik, yaşanabilirlik ve fonksiyonellik ilkelerinden alıyor ve Quick Tower’ın meydanından başlayarak lobi bölümünü kullanıyor. Kâr amacı gütmeyen bir kültür-sanat alanı olarak kurulan Quick Art Space, dinamik ve sürdürülebilir bir platform olmak amacıyla yola çıktı. Disiplinlerarası bir yaklaşımı benimseyerek sergi, atölye, performans, konuşma ve deneysel tiyatro gibi etkinliklerle bir buluşma yeri olmayı hedefleyen platform, yaşayan sanatçıları destekleme ve görünür kılma misyonunu taşıyor. Quick Art Space’in danışma kurulunda sanat tarihçisi, akademisyen ve yazar Seza Sinanlar Uslu, kültür yöneticisi, program küratörü ve yazar Emre Erbirer, mimar ve eğitmen Derin Özken ile yayıncı ve yazar Kültigin Kağan Akbulut yer alıyor. Quick Art Space’in kurumsal kimlik ve afiş tasarımlarını Suat Gürsözlü üstleniyor.

Quick Art Space, Haziran – Eylül 2023 tarihleri arasında farklı disiplinlerde atölyeler gerçekleştirdikten sonra “Yapıntı Doğa” sergisiyle kapılarını ziyaretçilere açtı.

Ziyaret Bilgileri:

Sergi, haftanın her günü 09.00 – 20.00 saatleri arasında gezilebilir.

Adres: İçerenköy, Umut Sk. No:10-12, 34752 Ataşehir/İstanbul.

Ulaşım: Quick Tower, D-100 karayolunun hemen bitişiğinde ve M4 Kadıköy-Kartal metro hattı üzerinde bulunuyor. M4 Kozyatağı metro durağına (3 numaralı çıkış) 5 dakika yürüme mesafesindedir. Ayrıca binanın yakınında bir İspark otoparkı mevcuttur.

Sanatçı Hakkında:

Bahadır Yıldız (1976), Ege Üniversitesi Matbaacılık ve Bakü Devlet Üniversitesi Siyasal Bilimler öğrenimlerini yarıda bıraktıktan sonra 2003’te Akdeniz Üniversitesi Heykel bölümünden mezun oldu. Rus ekolünün baskın olduğu eğitimde desen derslerini Mir Celil Seyidov’dan aldı. 26. Günümüz Sanatçıları Sergisi’nde başarı ödülü alan Yıldız, 2008’de Galeri Apel’de gerçekleşen ilk solo sergisinin ardından “Preslenmiş ve Kurutulmuş” ve “Zamansız Aşınmalar” gibi solo sergilerini de aynı galeride açtı. Yıldız’ın son solo sergisi 2015’te Ezgi Bakçay küratörlüğünde Karşı Sanat Çalışmaları ve Versus Art Project’te gerçekleşti.

Yapıtlarının gösterildiği çok sayıda uluslararası grup sergilerinden bazıları Türkiye’den Günümüz Kitap Sanatı (Hamburg), Avrupa Çağdaş Sanat Fuarı (Strazburg), Gezici Tahran Bienali (Berlin, Belgrad, İstanbul), “What is the point” (Londra). Sao Martinho de Tibaes Manastırı’nda açılan “God Factor” sergisi için ürettiği bir yerleştirme Inês Valle küratörlüğünde Braga, Portekiz’de gösterildi. Yıldız’ın yapıtları Elgiz Müzesi’nde ve Eli Düvenyaz, Vuslat Doğan Sabancı, Ahu Büyükkuşoğlu, Emine Uşaklıgil ve Canan Pak gibi birçok koleksiyonerin özel koleksiyonunda bulunuyor.

Küratör Hakkında:

Nergis Abıyeva (1991), İstanbul Teknik Üniversitesi Sanat Tarihi programında doktora çalışmalarına devam ediyor. Abıyeva, lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi bölümünde ve Milano, Brera Akademi’de aldıktan sonra “Tiraje Dikmen’in Sanatı ve Hayatı” başlıklı teziyle MSGSÜ Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat yüksek lisans programından mezun oldu. “1950’lerde Paris’e Giden Ressamlar Bağlamında Tiraje Dikmen” konulu araştırmasıyla 2017’de SALT Araştırma Fonu’nu kazandı. Abıyeva, 2015 – 2017 arasında Maçka Sanat Galerisi’nin 40. Yıl projeleri için arşiv sorumlusu olarak çalıştı ve arşiv sergilerine katkıda bulundu. 2017 – 2020 arasında özel bir koleksiyonda ve Arter’de araştırmacı olarak çalıştı.

2022’de sanatçı Murat Sinkil’in sanatını ve yaşamını ele aldığı “Çağdaş Resmin Dervişi” adlı monografik kitabı yayımlanan Abıyeva’nın sergi/kitap eleştirileri ve söyleşileri Türkçe ve İngilizce olarak 2015’ten itibaren Sanat Dünyamız, Varlık, PRŌTOCOLLUM, Genç Sanat Dergisi, Istanbul Art News, Birikim, Argonotlar, Art Unlimited, Global Art Daily gibi süreli yayınlarda yayınlandı. AWARE platformuna Tiraje Dikmen ve Mihri Rasim’i yazdı.

Küratörlüğünü üstlendiği grup sergileri arasında “Gerçekte Olmayan Şeylerin Zihinsel Tahayyülleri” (Summart, 2022), “Bir Başka Sanatçı Kadınlar Atlası” (Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi, 2022), “Olağanüstü Denklikler, İnce Benzerlikler” (Mixer, 2021) yer alıyor. 2023’te Gülçin Aksoy’un “Şefkat Nişanı” (Merdiven Art Space), Benal Dikmen’in “Troyalı Kadınlar” ve “Helen’in İkili Yaşamı” (Troya Müzesi, Manfred Osman Kütüphanesi) kişisel sergilerinin küratörlüğünü yaptı. Aynı yıl Clemens Wolf’un Sanatorium’daki “REMIX-Material Archeology” ve Ekin Saçlıoğlu’nun artSümer’deki “Parçalı” sergilerinin katalog metinlerini yazdı, ayrıca Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Sanat Yapıtlarının Pazarlanması ve Altınbaş Üniversitesi’nde Sanat Tarihi derslerini verdi. 2023 yazında Salzburg Academy’den burs kazanarak Jennifer Higgie tarafından gerçekleştirilen “Taking a position: Art & Writing” eğitimine katıldı.