Pandemi tüketicileri ve markaları daha çevreci olmaya zorladı

Pandemi tüketicileri ve markaları daha çevreci olmaya zorladı

Tüm dünyada sürdürülebilir çevre için karbon ayak izinin düşürülmesi, yenilebilir enerji ve çevre dostu yaklaşımlar gün geçtikçe daha önemli hale geliyor. Mastercard Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından yapılan araştırma da tüketicilerin çevre duyarlılığına sahip olan markalara ilgi duymakla kalmayıp bu konuda çalışma yapmaları için onları zorladıklarını ortaya koyuyor.

Mastercard, Eylül 2021’de kurduğu Sürdürülebilirlik Laboratuvarı, küresel ekonomi hızla dijitalleşirken hem insanların hem de gezegenin sürdürülebilirliği için ürün geliştirerek kullanıcıları bilinçlendiriyor ve bu alana teşvik ediyor. Sürdürülebilirlik Laboratuvarı’nın yapmış olduğu araştırma ise çevrecilik konusunda önemli veriler ortaya koyuyor.

PANDEMİ BİREYLERİ DAHA ÇEVRECİ YAPTI

24 ülkede gerçekleştirilen araştırma, pandemi sırasında tüketicilerin çevrecilik anlayışında belirgin bir artış olduğunu ortaya koyuyor. Aynı araştırmada ankete katılanların %54’ü çevre ve sürdürülebilirlik konularının önemini pandeminin de etkisiyle kavradıklarını belirtirken, %85’i çevre ve sürdürülebilirlik sorunlarıyla mücadele etmek için kişisel önlemler almaya istekli olduklarını belirtiyor. Araştırma sonuçları, Türkiye’de de tüketicilerin benzer bir yönelim içinde olduklarını gösteriyor. Sonuçlara göre Türkiye’de toplumun %86’sının çevre duyarlılığı pandemi sonrasında artış gösterirken, %93’ü çevre ve sürdürülebilirlik sorunlarıyla bireysel mücadele konusunda çaba harcıyor. Aynı araştırmada toplumu olumlu anlamda etkilemede sürdürülebilirlik üzerine yürütülen sosyal medya kampanyalarının önemli rolü olduğu görülüyor. Katılımcıların %54’ü belgeseller, %36’sı Youtube içerikleri ve %33’ü sosyal medya kanallarında ilgili kampanyalarla karşılaştığını ifade ediyor.