Kış lastiği hakkında doğru bilinen yanlışlar  

Kaliteli lastik, yolculukta geçirilen kaliteli ve güvenli zaman dilimi anlamına geliyor. Bu nedenle kış lastiğini doğru tanımak ve doğru seçmek büyük önem taşıyor. Goodyear, kış lastiği seçmek isteyenler için önerilerde bulunurken doğru bilinen yanlışları da ortaya koyuyor.

Kış lastikleri karlı, çamurlu, buzlu ve donmuş zeminlerde daha iyi çekiş, yol tutuşu ve direksiyon hâkimiyeti sağlar. Özellikle gece ve sabahın ilk saatlerinde zemin sıcaklığı hava sıcaklığından daha düşük olacağından hava daha ılıman olsa dahi kış lastikleri aracınızı kullanırken büyük avantaj sağlar. Özel olarak formüle edilmiş sırt kauçuğundan ve kış şartlarına uygun sırt deseniyle üretilen kış lastikleri, otomobilinizi buzlu ve karlı yollarda kontrol etmenizi kolaylaştırır. Kış lastiklerinin sırt blokları daha geniştir ve sırt deseninde kışın yolda, tepelerde ve keskin virajlarda yol tutuşu için lastiğe ekstra kavrama gücü veren ve kar birikimini önleyen ekstra kanallar bulunur. Bazı kış lastiklerinde ekstra güçlü yol tutuşu için küçük çiviler de yer alır. Bunlar kış boyunca zorlu koşulları yaşayan yerlerde çok önemlidir. Yaz lastiklerinin hamurları düşük sıcaklıklarda sertleşerek yola tutunma kabiliyetlerini kısmen kaybederler bu da bazı güvenlik zafiyetlerinin ortaya çıkmasına sebep olur. Bu nedenle 7℃ derece altında kış lastiği kullanmak gerekmektedir.

Kış lastiği ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri Goodyear şöyle sıralıyor:

  • Kış lastiklerinin desen yapısı ve hamur özellikleri yaz lastiklerinden farklıdır. Bu sayede kış lastiğinin karlı ve buzlu zemin yol tutuşu artar. Bu da tüketiciler için, çok daha güvenli sürüş performansı demektir.
  • Kış lastiği ne kadar fazla diş derinliğine sahipse, kışın yollarda o kadar iyi performans gösterir.
  • Lastikte bulunan testere şekilli merkezi kanal yapısı frenleme anında etkili kar küreme işlevi görür. Değişken kenar açılı testere şekli karlı ve buzlu zeminlerde üstün çekiş gücü sağlar. Zorlu kış koşullarında bu özelliğe sahip lastikler tercih edilmelidir.
  • Tüm kış lastikleri aynı değildir. Her kış lastiği bünyesinde farklı teknik özellikleri barındırabilir. Aracınıza ve sürüş koşullarınıza en uygun kış lastiğini seçerken bayideki yetkili kişilere danışınız.

KIŞ LASTİĞİ İLE İLGİLİ DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR

Türkiye’de kış lastiği kullanımının son 4-5 yılda arttığını ancak henüz Avrupa ülkelerindeki kadar yaygın olmadığına dikkat çeken Goodyear, kış lastikleri ile ilgili doğru bilinen yanlışları ise şu şekilde sıralıyor:

Kış lastikleri hakkındaki Yanlışlar Kış lastikleri hakkındaki Gerçekler
Sürekli kar ve buzla kaplı yolları olan bölgelerde yaşamıyorsanız, kış lastiği kullanmanın bir anlamı olmaz. Kış lastikleri tüm kış hava koşullarında ve düşük sıcaklıklarda güvenliği artırır.
Yeterli diş derinliğine sahip oldukları sürece, yeni yaz lastikleri tüm kış koşulları için yeterlidir. Kış lastikleri tüm kış şartlarında yaz lastiklerinden çok daha iyi performans gösterir ve daha güvenli sürüş sağlar.
Kış lastiğinin performansı diş derinliğine bağlı değildir. Kış lastiği ne kadar fazla diş derinliğine sahipse, kışın yollarda o kadar iyi performans gösterir.
Kış lastiklerinin nasıl ve hangi sıraya göre takıldığı önemli değildir. Sürücüler, kış lastiklerini belirli kurallara uygun olarak takmalıdırlar.
Kış lastikleri konforsuz bir sürüşe neden olur. Kış lastikleri tüm yüzeylerde konforlu bir yolculuk olanağı sağlar.
Kış lastikleri aracın yakıt tüketimini artırır. Yakıt tüketimi lastiğin yuvarlanma direnci ile ilişkilidir. Yeni nesil kış lastiklerinin yuvarlanma direncinin, yaz lastiklerine göre daha yüksek olması şart değildir.
SUV ve 4×4 araçlarda kış lastiklerine ihtiyaç duyulmaz. Özellikle ağır SUV araçlarında kış mevsiminde kış lastikleri mutlaka kullanılmalıdır.
Kış lastikleri, yaz lastikleri kadar “çekici” bir görünüme sahip değildir. Yeni nesil kış lastikleri artık çekici tasarımlara sahipler.
Tüm kış lastikleri aynıdır. Tüm kış lastikleri aynı değildir. Her kış lastiği bünyesinde farklı teknik özellikleri barındırabilir.