Insurtech Lemonade halka açılmayı planlıyor

 Insurtech Lemonade halka açılmayı planlıyor

ABD’de kısa sürede büyük başarı sağlayan ve faaliyetlerini Avrupa’ya da taşıyan insurtech startup’ı Lemonade, bir sonraki adıma geçmek için düğmeye bastı.

Arkasına SoftBank’ı da alarak dijital sigortacılık alanında yolculuğuna devam eden insurtech halka arz için gerekli belgeleri teslim etti. Mevcut değeri 2.1 milyar dolar olarak tahmin edilen ve bu özelliğiyle bir unicorn startup olan Lemonade, New York Borsası’nda halka arz edecek. Girişim bu hamle ile 100 milyon dolar toplamayı hedefliyor.

108 MİLYON DOLAR ZARAR AÇIKLAMIŞTI

Lemonade, yapay zeka ve big data ile riskleri geleneksel sigortacılardan daha iyi analiz ederek sigortacılığın işleyişinde bir devrim gerçekleştirmeyi vadediyor. Ancak SoftBank’ın desteklediği diğer şirketler gibi, Lemonade faaliyet gösterdiği dönemde finansal olarak henüz bir başarıya ulaşmış değil. 2019 sonuçlarına göre, 2018 sonuçlarını ikiye katlayarak 108.5 milyon dolar zarar açıklayan Lemonade, aynı dönemde gelirlerini 21.2 milyon dolardan 63.8 milyon dolara çıkarmıştı.

YATIRIMLARLA BERABER NET ZARAR DA ARTACAK

Şirket tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada şunlar kaydedildi: “Finansal olarak kâra geçmekte zorlandığımız doğru ve yakın bir gelecekte kârlılık yakalamamız mümkün olmayabilir. İşimizi büyütmek için yoğun olarak yatırımlar yaptığımız bir dönemde net zararımızın daha da artmasını bekliyoruz.” Buna karşın, Lemonade kurucuları Daniel Schreiber ve Shai Wininger, yıllık 5 trilyon dolarlık küresel sigorta sektörünün gelişmesiyle beraber kendi rakamlarının da güçleneceğini düşünüyor.

SIRA DIŞI “MEZUNİYET” İŞ MODELİ

2015 yılında kurulan Lemonade’in müşterilerinin büyük bir kesimini 35 yaşından küçük. Şirket bir “mezuniyet” iş modeli kullanıyor. Bu iş modeli, müşteriler hayatlarına devam eder ve belli aşamalardan geçerken, onlara ev ve oto sigortaları gibi ürünler sunmayı hedefliyor. Bu da, şirketin planlarının genel olarak uzun soluklu olması anlamına geliyor.

İlginizi Çekebilir