Gurbette bir insurtech girişimi: Allegory

 Gurbette bir insurtech girişimi: Allegory

“Acaba konumdan, yaş, cinsiyet, medeni hal, kredi skoru gibi demografik kriterlerden bağımsız ve dünyanın her yerinde sadece bir uygulama üzerinden kullanılabilecek tek bir fiyatlama modeli var mıdır?” sorusundan yola çıkan Onur Güngör’ün kurduğu Allegory; Eylül 2021’den beri Kanada, Amerika ve Türkiye’de 1.000 kullanıcıya ulaşmış durumda.

“Teknoloji, Girişimcilik ve Gelecek” başlıklı bu sayfalarda, startup ekosisteminden, özellikle de insurtech alanına odaklanan, girişimcileri konuk ederek, onların hikayelerini, hedeflerini ve gelecek planlarını sizlerle paylaşıyoruz. Bu ayki konuğumuz, Kanada’da girişimcilik yolculuğuna çıkmış olan bir Türk sigortacı. Nesnelerin interneti, yapay zeka gibi yüksek teknolojileri kullanarak güvenli sürüş, risk önleme ve kişi bazlı adil fiyatlama konularına odaklanan Allegory isimli insurtech girişimin kurucu ortağı Onur Güngör ile keyifli bir sohbet yaptık.

Onur merhaba. Öncelikle senden Kanada’ya taşınma hikayeni ve süreci kısaca dinlemek isterim.

Kanada’ya 2016 yılı yazında bir sigorta şirketinin kurulumunda görev almak için gittim. Daha öncesinde, Türkiye’de ürün geliştirme ve fiyatlama aktüeri olarak çalışıyordum. Kanada’daki bu şirketteki ilk görevlerim, oto ve konut ürünlerinin tasarlanması ve entegrasyonuydu. Tabii her yeni girişimde olduğu gibi zaman içeresinde veri analitiği, underwriting, hasar, IT altyapısı ve hatta dijital satış konularında da görev aldım. Sanırım üç yıl gibi sürede bir sigorta şirketinde yapılabilecek hemen hemen her şeyi yaptım diyebilirim. Beni asıl cezbeden şey, yeni bir şirketin kurulumunda görev almaktı. Bu da Kanada’ya taşınmamdaki en büyük etkenlerden birisi oldu.

Peki, Kanada’da bir insurtech girişim kurma fikri nasıl oluştu? Allegory’nin kuruluş hikayesini paylaşır mısın?

Allegory’nin çıkış hikayesi aslında yüksek lisans yaptığım 2014 yılına dayanıyor. O zamanlar, “Acaba konumdan, yaş, cinsiyet, medeni hal, kredi skoru gibi demografik kriterlerden bağımsız ve dünyanın her yerinde sadece bir uygulama üzerinden kullanılabilecek tek bir fiyatlama modeli var mıdır?” hipoteziyle başladığım bilimsel çalışmanın iş modeline dönüşmüş hali diyebilirim. Devamında, özellikle 2016-2019 yılları arasında telematics, nesnelerin interneti (IoT) ve kullandığın kadar öde (usage-based insurance) sistemlerinin yaygınlaşmaya başlaması ve Kuzey Amerika’da bulunan müşteri talebinin artması da beni Allegory’yi kurmaya iten önemli nedenlerden oldu. Allegory isminin geldiği yer ise Platon’un Devlet kitabındaki “Allegory of the Cave” analojisi. Sanırım yapmak istediğimiz şeyi en iyi anlatan hikayelerden birisi olduğu için bu ismi tercih ettim.

Allegory uygulamasının yola çıkış amacı, değer önerisi ne? Hedef müşterileriniz kimler? Şu an da ne aşamadasınız?

Günümüze baktığımızda, aslında risklerin büyük bir kısmının teknolojinin ve özellikle de yapay zekanın kullanılarak ortadan kaldırılabileceği bir gerçek. Allegory de işte bu gerçekliğin sigortacılığı “korumadan, önlemeye” evireceği düşüncesiyle yola çıkmış bir şirket. Bu nedenle değer önerimiz, sürüş güvenliğini artırarak, riskleri %50 oranında azaltmak ve böylece müşterilerimizin ödeyeceği primi düşürmektir. Bence bu, sürücülerin de sürekli talep ettiği “ucuz sigortaya” ulaşmada operasyonel masrafları azaltmaya çalışmaktan çok daha etkili ve sürdürülebilir bir yöntem. Hedef müşteri tarafında ise ilk aşamada 20 ile 35 yaş arası sürücüler (benim de içinde bulunduğum göçmenler) ve ailelerin araç kullanmaya yeni başlayan çocukları var. Eylül 2021’den beri Kanada, Amerika ve Türkiye’den yaklaşık 1.000 kullanıcı ile Apple ve Android için İngilizce, Fransızca ve Türkçe dil seçenekleriyle uygulamamız kullanılıyor. Bundan sonraki hedefimiz de kullanıcı sayımızı hızlı bir şekilde artırmaktır.

Niçin bu alanı seçtin? Burada gördüğün fırsatlar, çözmeye çalıştığın problemler neler?

Yaklaşık 13 yıldır sigorta sektörünün içerisindeyim. Türkiye haricinde Almanya, Polonya, Hollanda, Kanada ve Amerika piyasalarında da çalışmanın getirmiş olduğu bir bilgi birikimim var. Globalleşmeyle birlikte hareketlilik ve COVID’le birlikte gelen uzaktan çalışma da aslında sigortacılık tarafında riskin standartlaştırılması gereksinimini açıkça ortaya koyuyor. Örneğin, Kanada’ya gitmeden önce her ne kadar 7 yıldır araç kullansam ve iyi bir sürücü olduğumu bilsem de oraya gittiğimde sıfırdan başlamanın sigorta maliyeti benim için çok pahalı oldu. Keza Amerika’daki bir sürücü için eyaletler arasında sigortasını taşıma çok daha maliyetli olabiliyor. Bu noktada Allegory’nin çözümü, teknolojiyi ve yapay zekayı kullanarak riski standart hale getirip dünyanın her yerinde kullanabilecek ayrımcı olmayan bir risk skoruna ve “sürüş pasaportuna” dönüştürmeyi sağlıyor.

Kanada’daki girişimcilik ortamı nasıl? Özellikle insurtech ekosistemi açısından bakarsan, önemli artılar ve eksiler neler?

Genel olarak Kanada’daki girişimcilik ekosistemi Amerika’ya kıyasla geride. Hem yatırım anlamında hem de risk alma konusunda hala muhafazakar olduklarını söyleyebilirim. Üstüne bir de sigortacılık gibi karmaşık bir sektör olduğunda, risk katsayısı herkes için çok artıyor. Buna karşın, COVID’le birlikte gözle görünür bir değişim başladı. Özellikle dijitalin öneminin anlaşılması, farklı satış kanallarının ortaya çıkması ve uzaktan çalışmanın getirdiği operasyonel fırsatlar hem yeni kuluçka programlarının kurulmasını ve hem de bu sektöre olan yatırımcı ilgisini önemli ölçüde arttırdı. Önümüzdeki 5 yılda insurtech alanında Kanada’nın ön planda ve Allegory’nin de bunun önemli temsilcilerinden birisi olacağına inanıyorum.

İleriye yönelik hedeflerin, beklentilerin, planların neler?

Allegory tarafındaki en büyük hedefimiz, geliştirmiş olduğumuz teknolojinin Türkiye’de geniş kitleler tarafından kullanıldığını görmek ve trafik kazalarındaki can kayıplarının ilk aşamada önemli ölçüde azaltılmasına katkıda bulunmak. Bunu da Türk sigorta şirketleriyle birlikte çalışarak zaten Türkçe dil desteği bulunan ürünümüzle hızlı bir şekilde başarmak. Son iki ay içerisinde görüştüğümüz sektör liderleriyle de bu paydada buluşuyor olmamız gerçekten benim için çok heyecan verici. Bunun dışında ana pazarımız olan Kuzey Amerika’da sigortacılığı soyut bir kavram olmaktan çıkartıp daha somut bir değer önerisi ve farklı bir bakış açısıyla hayatımızla iç içe geçmiş bir parçası haline getirmektir. Ayrıca, önümüzdeki 3 yıl içerisinde, halihazırda üzerinde çalıştığımız merkeziyetsizleştirme (decentralization), blockchain ve P2P (peer-to-peer) teknolojilerinin de sigortacılıktaki ilk temsilcilerinden birisi olmak en büyük hedeflerimizden birisi.

İlave etmek istediğin farklı bir mesaj var mı?

Geleceğin, Türkiye’deki insurtech ekosistemi için gerçekten parlak olduğuna inanıyorum. Son 5 yılda hem sizin hem de sektörün sarfettiği çaba gerçekten takdir edilecek bir düzeyde. Bu şekilde ülkemizden global ölçekte bir girişimin çıkacağına da inancım sonsuz. Bunun dışında bana ve Allegory’ye zaman ayırıp, yer verdiğiniz için gerçekten teşekkür ederim.

 

İlginizi Çekebilir