Girişimcilik ruhunu pandemi de durduramadı: İTÜ Çekirdek Insurtech Programı’na yoğun ilgi
İş hayatını durma noktasına getiren pandemi, esnek ve dijital çalışmanın uzmanları olan girişim ekosistemini durduramadı. İTÜ Çekirdek Insurtech Programı, 78 insurtech girişimiyle çalışmalarına yüksek bir tempoyla devam ediyor.
15 Ocak tarihindeki basın toplantısı ile duyurusu yapılan İTÜ Çekirdek Insurtech Programı, pandemi sürecine rağmen yoğun bir şekilde devam ediyor. 9 paydaş kurumun desteği ile İTÜ ARI Teknokent bünyesinde hayata geçen insurtech programı kapsamındaki etkinlikler, COVID-19 süreciyle birlikte, Mart ayından itibaren online ve uzaktan erişimli olarak aksamadan yürütülüyor.
Bir yandan da, programa yapılan başvuruların değerlendirme ve kabul süreci ilerlerken, programa katılmaya hak kazanan girişimler ise eğitimler, mentorluk görüşmeleri ve ürün geliştirme çalışmalarına odaklanmış durumdalar.
HEDEF ÜLKEMİZDEKİ INSURTECH SAYISININ ARTMASI
Global ölçekte önemli bir ilgi alanı haline gelen insurtech girişimlere yapılan yatırım tutarı hızla artıyor. 2019 yılı bu açıdan rekor bir sene oldu. FT Partners’ın hazırladığı rapora göre, 2019 yılında 248 insurtech girişime 6.8 milyar dolar yatırım gerçekleşti. Bir önceki rekor sene olan 2018 yılında ise, yatırım tutarı 4.2 milyar dolar düzeyindeydi.
Çekirdek Insurtech Programı’nın ana amacı, ülkemizde de sigorta alanına yönelik, teknoloji ve inovasyona dayalı startup girişimlerin sayısının artması, bu alanda ülkemizden global ölçekte başarılı örneklerin çıkması ve sektörün dijitalleşme sürecine katkı sağlanması.
Başta sigortanın tabana yayılması, müşteri deneyiminin iyileştirilmesi, yeni nesil ürünlerin hayata geçirilmesi, süreçlerin daha hızlı, kolay ve anlaşılır hale getirilmesi gibi sektörün birçok acı noktasına çözüm üretmesi arzulanan bu girişimlerin, sektörün geleceğe hazırlanması konusunda önemli katkılar sağlaması bekleniyor.
GİRİŞİM EKOSİSTEMİNDE SİGORTA FARKINDALIĞI ARTIYOR
Programın önemli katkılarından birisi de, yapılan yoğun tanıtım, sosyal medya paylaşımları ve farklı etkinlikler aracılığıyla, girişim ekosistemi içerisinde sigorta farkındalığının artması oldu. Sigorta konusunun girişimcilerin radarına girmesini sağlamak, girişimcilerin bu konu üzerinde düşünmesini, yeni fikir ve çözümler üzerinde kafa yormasını tetiklemek için program bünyesinde yoğun çaba harcanıyor. Girişim ekosistemi içerisinde sigorta farkındalığının oluşturulması öncelikli hedef.
Şubat ayında benim konuşmacı olduğum (Okan Utkueri) “Girişimciler için Insurtech 101” etkinliğinde, startup ekosistemindeki mevcut girişimcilere ana hatlarıyla sigorta sektörü tanıtılmış, çözüm ihtiyacı duyulan başlıca acı noktaları, global insurtech aktivitesi ve insurtech alanındaki mevcut fırsatlar aktarılmıştı.
Aynı zamanda, program paydaşı olan şirketler tarafından da, farklı konu başlıkları altında meetup etkinlikleri düzenleniyor. İlk etkinlik, Mart ayında Agito Yazılım tarafından düzenlenen “Sigortacılıkta Dijital Dönüşüm” başlıklı seminer oldu. Haziran ayında da, Allianz Sigorta tarafından, “Girişimciler için Sigorta Sektöründeki İşbirliği Fırsatları – Open Insurance” başlıklı etkinlik gerçekleşti. Önümüzdeki süreçte paydaş şirketlerin düzenlediği seminerlere devam edilecek.
SİGORTACILAR İÇİN “GİRİŞİMCİLİK 101” SEMİNERİ
Öte yandan, sigortacılık konusunda bilgi ve deneyim sahibi olan, aynı zamanda girişimcilik ve startup ekosistemine ilgi duyanların da programa katılması hedefleniyor.
Sigortacılık gibi detaylı, kompleks ve kendine özgü kuralları olan alanlarda, sektör bilgisi ve konu uzmanlığı, girişimlerin başarıya ulaşması için çok kritik. Sigorta şirketi, acente, broker, eksper veya diğer sektör paydaşı kurumlarda deneyim sahibi olan ve içinde startup heyecanı olan sigortacılar için bu program çok güzel fırsatlar sunuyor.
Hem kendi kuracakları ekiplerle hem de bu alana odaklanan girişimci ekiplere katılarak, startup deneyimi yaşamaları mümkün.
Mayıs ayında gerçekleşen, “Sigortacılar için Girişimcilik 101” etkinliğinde, sektörün farklı paydaşlarında deneyim ve bilgi sahibi sigortacılara girişimcilik ve startup ekosistemi tanıtıldı. Girişimciliğe merak ve ilgi duyan sigortacıları hedefleyen bu etkinlikte, Arzu Eryılmaz ve Mehmet Erçek ile birlikte, Çekirdek Kuluçka Programı, startup yaklaşımı, çalışma kültürü, yeni nesil iş modelleri ve girişim ekosistemi üzerine paylaşımlarda bulunduk.
MENTORLUK EĞİTİMLERİ
Insurtech alanındaki girişimcilerin başarıya ulaşabilmesi için, konu uzmanı sigortacıların desteğine ihtiyaçları var. Uzun vadede insurtech ekosisteminde arzu edilen başarıya ulaşılabilmesi adına, sigorta sektörünün ve konu uzmanlarının katkısı oldukça kritik. Bu destek, kurucu ekipler içerisinde sigortacıların yer alması şeklinde olabileceği gibi, mentorluk desteği olarak da gerçekleşebiliyor.
Bu açıdan bakıldığında, İTÜ Çekirdek Insurtech Programı paydaşı olan 9 şirketin desteği çok önemli fırsatlar sağlıyor. Girişimciler mentorluk desteğinin yanı sıra, ürün geliştirme ve ilk müşteri bulma gibi çok önemli katkılar alabiliyor.
Programın önemli parçalarından birisi de, 9 paydaş şirket bünyesinden uzmanlara verilen mentorluk eğitimi oldu. Mehmet Erçek, Mehmet Onarcan ve Enis Hulli ile birlikte gerçekleştirdiğimiz 3 güne yayılan oldukça kapsamlı bu eğitim programına yoğun bir katılım oldu. Yaklaşık 45 katılımcı, startup girişimlere mentorluk yapma sürecinde ihtiyaç duydukları bilgileri dinleme fırsatı buldular. Bu eğitimleri tamamlayan paydaş şirket çalışanları, girişimcilerle mentor olarak birlikte çalışmaya başladılar. Önceki yıllarla birlikte, insurtech alanında uzman 59 mentor program bünyesinde yer alıyor.
78 ADET GİRİŞİM INSURTECH PROGRAMINA KATILDI
Elbette programın ana parçası, başvurular ve jüri değerlendirmesi sonrası, programa kabul edilmesine karar verilen girişimler için yürütülen kuluçka programı.
İTÜ Çekirdek’e yılbaşından beri yaklaşık 2000 başvuru yapıldı. Bu başvurular arasından 109 adedi insurtech programı için gerçekleşti.
Yıl içerisinde başvuruları sürekli devam etmekte olan Insurtech Programı’na, şu ana kadar 78 adet girişim kabul edildi.
Program bünyesinde, erken dönem bu girişimlere, fikir aşamasından pazara sunulacak ürüne ve sağlam bir iş modeline ulaşma sürecine destek olan, yoğun bir eğitim ve mentorluk desteği sağlanıyor. Girişimciler, MVP oluşturma, iş modeli kanvası, ürün/pazar uyumu gibi birçok alanda kapsamlı eğitimlere katılıyor. Aynı zamanda da, farklı alanlardaki uzmanlardan mentorluk desteği sağlanıyor. Insurtech programındaki 78 girişim, bugüne kadar 1061 adet mentorluk görüşmesi yaptı.
Bu girişimlerin bir bölümü direkt olarak sigorta değer zincirine yönelik ürünler üzerine odaklanırken, bir bölümü de geliştirdikleri uygulamaların sigorta sektörüne dokunan yönleriyle yeni çözümler üzerine çalışıyor. Böylelikle sigorta değer zincirinin çok farklı halkalarına dokunan ve sektörün dijitalleşmesine, teknolojik inovasyon sürecine katkı sağlayan birçok fikrin hayata geçmesi mümkün oluyor.
GİRİŞİMCİLERİ 1 MİLYON LİRA ÖDÜL BEKLİYOR
Her yıl kasım ayında düzenlenen Big Bang etkiliği, bir nevi o yılın mezuniyet töreni oluyor. Öne çıkan, başarılı girişimler hem sahnede sunum yapma fırsatı buluyor hem de farklı paydaş ve destekçilerden gelen yatırım ve ödüllere kavuşuyor. Bu yıl Kasım ayında gerçekleşecek Big Bang etkinliğinde, insurtech program paydaşı şirketler, belirledikleri girişimlere toplam 1 milyon lira ödül verecek.
Böylece, program kapsamındaki paydaş şirketlerin girişimcilere sağladığı destek, sadece eğitim, seminerler, mentorluk, ilk müşteri olma ile sınırlı kalmayacak. Bu ödülleri, paydaş şirketler kendileri belirleyecek ve başarılı bularak, seçtikleri girişimlere dağıtacaklar. Girişimciler için can suyu niteliğinde olan bu ödüller, startup yolculuğundaki insurtech girişimlerin fikirlerini ürüne dönüştürme sürecinde önemli bir katkı sağlayacak.
Programın ilk yılında bu denli ümit veren gelişmelerin yaşanması gerçekten sevindirici. Elbette, bu süreç uzun bir yolculuk ve bunlar sadece ilk adımlar. Insurtech programının önümüzdeki yıllarda bu tempoyla devam etmesi durumunda, hem girişim ekosistemi içerisinde sigorta konusundaki farkındalığın çok farklı bir noktaya gelmesi hem de sektöre yeni bir soluk kazandıracak, teknoloji ve inovasyona dayalı çözümlerin hayata geçmesi kaçınılmaz olacak. Bu sayede, sektörün yeni nesillere ulaşması, tabana yayılması, müşteri deneyiminin iyileştirilmesi, tüm sigorta değer zincirinin çok daha hızlı, kolay ve dijital hale gelmesi yolunda önemli bir adım atılmış olacak.