Dijital sigortaya ne kadar güvenebilirsiniz?

Dijital sigortaya ne kadar güvenebilirsiniz?

Sigortayı ucuzlaştırdığı iddiasıyla hizmet veren uygulamalarda meydana gelebilen hatalar müşterilerin beklediklerini bulamamalarına ve hatta dijital sigorta uygulamalarından uzaklaşmalarına neden olabiliyor. 

Dijital sigorta uygulamaları pek çok alanda müşterilerin hayatlarını kolaylaştırdıklarını savunuyor. Söz edilen avantajlar sadece bir fotoğrafla poliçe kesilmesinden hasarın saniyeler içinde ödenmesine, az kullanılan araçların daha az prim ödemesinden iyi kötü sürücülerin ayrılmasına kadar çok sayıda alana ayrılabiliyor. Diğer taraftan, 3 saniyede ödeme yapabilen sistemlerin 3 saniyede sorun yaratması olasılığını da görmezden gelmek henüz mümkün değil. 

İngiltere’deki popüler bir uygulamada yaşanan aksaklıklar bazı sorunları ortaya çıkarması açısından çok önemli. Öyle ki, dijital uygulamalarda ortaya çıkan her sorun, bu sorunların mercek altına alınmasına yol açıyor ve hataların ilerleyen dönemde tekrarlanmasının önüne geçiyor. Bu durum sektörün gelişimi için iyi olsa da, sorunla karşılaşan müşteri için aynı şeyi söylemek zor. Carrot Insurance isimli şirket, telefondan gelen verileri kullanarak yolculukların uzunluğunu, süresini, bu sırada kullanılan araçların hızlanma ve fren istatistiklerini kaydediyor. Ancak bazı kullanıcılar bu sistemin doğru çalışmadığını ya da verileri hatalı bir şekilde kaydettiğini savunuyor. İngiliz Muhafazakar Parti Milletvekili Craig Tracey de bu isimler arasında. Tracey, uygulamanın görevini yerine getirip getirmediğini sorguladığını açıklamıştı.

Sistemde yaşanan aksaklıklardan dolayı bir açıklama yapan ve yaşanan aksaklıklardan dolayı “derin bir üzüntü duyduklarını” belirten Carrot Insurance, uygulamalarının genç insanların “çoğu” için düşük primler çıkardığını ve sürüş kabiliyetlerinin artmasını sağladığını savunmuştu.  

TELEMATİK SORUNLAR

Carrot Insurance, Better Driver uygulamasını “telematik süreçlerini kullanarak ivmelenmeyi, frenlemeyi, yol tutuşunu ve yapacağınız yolculukların uzunluğu ve süresini ölçen akıllı bir teknoloji” olarak tanımlıyor. Sistem tarafından elde edilen verilere göre iyi sürücüler ödüllendirilebiliyor. Buradaki ana amaç, daha yüksek risk grubunda görüldükleri için son derece yüksek primlerle karşı karşıya kalan İngiltere’deki genç sürücüler için ekonomik bir sigorta alternatifi oluşturmak. Bunu sağladığını savunan Carrot Insurance şirketinin Better Driver uygulaması GPS ve Bluetooth sistemlerini kullanıyor. Tabii, sistemlerin işlemesi için mobil veri bağlantısına ihtiyaç duyuluyor. Sorunlar da burada başlıyor. 

Şirkete şikayette bulunan müşterin büyük kısmı aynı sorundan muzdarip. Uygulamayla sorun yaşayan müşteriler, bazı noktalarda sigortalarının kendi kendini iptal ettiğini ve poliçenin bir anda sonlandığını söylüyor. Böyle bir durum, talihsiz bir kazanın gerçekleşmesi sonucunda sürücüleri çok büyük bir risk altında bırakabilir. 

HATANIN SİGORTALIYA FATURASI 1.600 POUND

BBC’de yayınlanan bir programa katılan “uygulama mağdurları”, programın bisiklet sürerken ya da trende giderken de verileri kaydetmeye devam ettiğini söylediler. Trenle gittiği için “hız yapıyor” olarak etiketlenen bir kişi hakkında açıklama yapan Carrot, kullanılan mobil cihazın başka bir Bluetooth cihazla eşleşmesi durumunda böyle aksaklıkların meydana gelebileceğini söyledi. 

Yine başka bir katılımcı, 28 yaşındaki Jess, Carrot’un 2018’in Aralık ayında programı kullanmadığı gerekçesiyle poliçesini iptal ettiğini söyledi. Ancak, Jess’e göre programın çalışmamasının sebebi, programda meydana gelen teknik sorunlardı. 2 yıllık hasarsızlık indirimini böylelikle kaybettiğini söyleyen Jess’in yaklaşık kaybı 1.600 poundu buluyor. Carrot ise basına verdiği cevapta müşterilere yansıyan her türlü hasarın ödendiğini vurguluyor. 

Sadece BBC’nin programına bu uygulamanın yarattığı sorunlar nedeniyle katılan 20 müşteri bulunuyor. 

‘AMACINA UYGUN DEĞİL’

Sigorta ve Finansal Hizmetler Parlamento Grubu Başkanı İngiliz Muhafazakar Parti Milletvekili ve kendisi de eski bir broker olarak sigorta sektörünün içinde bizzat bulunmuş olan Craig Tracey, genç insanların ekonomik şartlarda sigorta sahibi olması sektörün için harekete geçmesi gerektiğini söylüyor. Tracey’nin açıklamalarına göre teknolojik gelişmeler son derece olumlu olsa da denetlemelerin çok sıkı tutulması gerekiyor. Finansal denetleme kurumunu göreve çağıran Tracey’nin Carrot Insurance’ın uygulaması hakkında açıklamaları şöyle: “Teknolojinin çalışmadığı ortada. Bu uygulama amacına uygun değil. Kamunun ve şirketin bu konuyu detaylı bir şekilde araştırması gerekiyor.”