Çağrı merkezleri sigorta sektörüne istihdam sağlıyor

Türkiye’deki çağrı merkezlerinin yüksek istihdam ve ülke ekonomisine katkı sağladığını belirten HDI Sigorta Müşteri İlişkileri Müdürü Sadegül Akyol, kurumların hedef kitlelerine ulaşabilmek için çağrı merkezlerini daha fazla kullanmaya başladıklarını söyledi. “Pazarlama çalışmalarını satın alma davranışına dönüştürebilmek için farklı ve yaratıcı stratejiler izlemeye başlayan şirketler, çağrı merkezlerine daha fazla yatırım yapıyorlar” diyen Akyol sözlerine şu şekilde devam etti: “Çağrı merkezleri aracılığıyla farklılık yaratan, bu alanda istekli ve gayretli olan şirketlerin kısa zamanda pazarda ve rekabette avantajlı konuma gelecekleri aşikârdır. İşletmelerin, bu alandaki farkındalıklarının arttığını ve çağrı merkezleri operasyonlarına daha çok önem verdiklerini görmekteyiz. Türkiye’de çağrı merkezi sektörü yılda ortalama yüzde 15 civarında bir büyüme gerçekleştiriyor. Diğer ülkelerle karşılaştırdığımız zaman, sektörün Türkiye’de ciddi bir büyüme potansiyeli taşıdığını görebiliyoruz.”
Sigorta sektörünün çağrı merkezi için yatırım yapması gerektiğini ileten Akyol, hızlı ve güvenilir bir alt yapının sağlanması gerektiğini ekledi. HDI Sigorta’da müşteri memnuniyet oranının yüzde 95 olduğunu vurgulayan Akyol, “Çağrı merkezlerinin en öncelikli hedefi müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamaktır. Bu noktadan hareketle rekabette avantaj sağlayan en büyük unsurun iyi hizmet vermek olduğunu söyleyebilirim” şeklinde konuştu.

‘MEMNUN EDEN HİZMETLER SUNMAYA DEVAM EDİYORUZ’
Çağrı merkezinde çalışmanın güçlü bir iletişim yetisine sahip olmaktan geçtiğini belirten Sadegül Akyol şu şekilde konuştu: “Öncelikle güçlü bir iletişim yetisine sahip olmak sadece iş hayatının değil, sosyal ve özel hayatın da kalitesini artırmanın kapısını açıyor. Her sektör için kabul edilmiş genel geçer başarı faktörlerinin dışında, çağrı merkezi sektörünün dinamiklerine ayak uydurabilmek, kariyerin yapılandırılmasında önemli bir noktayı oluşturuyor. Yüksek iş disiplini sahibi, takım çalışmasına yatkın, sabırlı ve yaratıcı düşüncelere açık olan tüm çalışanlarımız için kariyer imkânı sağlayarak diğer birim ve departmanlara insan kaynağı yaratmayı hedefliyoruz. Çağrı merkezi çalışanlarımızın gelişimine odaklı eğitim faaliyetlerimiz düzenli olarak hem iç hem de dış kaynaklı eğitimlerle desteklenmektedir.”
HDI Sigorta’nın hedef ve projelerinden bahseden Sadegül Akyol, “Müşteri Hizmetleri olarak yenilikçi hizmet ve ürünlerimizle müşteri memnuniyetini artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini sürekli yukarıya çıkarmak ve müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırıcı onları memnun eden yeni hizmetler sunmayı hedefliyoruz” dedi.

‘İÇ DENETİM MEKANİZMAMIZI GÜÇLENDİRİYORUZ’
HDI Sigorta Call Center 2015 yılının ilk dönem değerlendirmesi yapan Sadegül Akyol, “Daha önce kayıt dışı ettiğimiz bu işi artık, kendi binamızda ve altyapımızla 10 kişilik dinamik ve eğitimli ekibimiz ilegerçekleştiriyoruz. Müşteri temsilcilerimize her altı ayda bir ürün ve uygulamalar ile ilgili iç kaynaklı eğitimler verilirken aynı zamanda da hizmet kalitesini artırmaya yönelik dış kaynaklı eğitimler verilmektedir. Hedefimiz en kısa zamanda ‘Gizli Müşteri Aramaları’ ile iç denetim mekanizmamızı güçlendirerek, hizmet kalitesini artırmaktır” dedi. Çağrı merkezlerine gelen çağrıların yüzde 98’ini 30 saniyenin altında cevapladıklarını dile getiren Akyol, aramalarda müşteri bekleme süresinin maksimum 23 saniye olduğunu da kaydetti. Akyol, çağrıyla gelen talebin değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasının 3 dakikanın altında gerçekleştiğini söyledi.
Halihazırda kullanılan temsilci performans takip sistemi sayesinde hizmet kalitesinin giderek arttığını vurgulayan Akyol şu şekilde konuştu: “En kısa zamanda ses teknolojileri yazılımlarını sistemimize entegre ederek, temsilcilerimiz performans ve motivasyon artışını en yükseğe çıkarmayı planlıyoruz. Bu yazılımlar sayesinde ses frekans ölçümlemesi ve yasaklı kelimeler ayıklanarak, süpervizörün önüne durum bilgisi olarak sunulacak ve çalışanların kendi kendilerini denetleme imkânı sunulacaktır.”
HDI Sigorta’nın çağrı merkezi farkı
HDI Sigorta’nın diğer çağrı merkezlerinden farkı;
• Medya haber taraması
• Temsilci performans takip sistemi
• İş ve mola takip sistemi
• Akıllı Santral Yazılımı Sistemleri sayesinde, çağrı merkezimizi arayan müşterileri profilleri ve müşterilere verilen hizmet türünün otomatik belirlenmesi.

Çağrı merkezleri aracılığıyla farklılık yaratan, bu alanda istekli ve gayretli olan şirketlerin kısa zamanda pazarda ve rekabette avantajlı konuma geleceklerini söyleyen Sadegül Akyol, “İşletmelerin, bu alandaki farkındalıklarının arttığını ve çağrı merkezleri operasyonlarına daha çok önem verdiklerini görmekteyiz. Diğer ülkelerle karşılaştırdığımız zaman, sektörün Türkiye’de ciddi bir büyüme potansiyeli taşıdığını görebiliyoruz” şeklinde konuştu.

Yorum yazın