
Bermudalı sigortacı Uber’le yollarını ayırdı; Primler artan riskleri karşılayamıyor
Geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, çok sayıda sigortasız ve yetersiz sigortalı sürücünün bulunduğu Florida bölgesinin Uber’in en büyük sigorta sorunu yaşadığı alan olduğunu belirten James River’ın CFO’su Sarah Doran, 2017 yılında bölgeye hizmet vermeyi bıraksalar da, bu yıl rezerve ekledikleri 57 milyon doların 50 milyon dolarının 2016 ve 2017 yılından gelen hasarları karşılamak için eklendiğini söyledi.
RİSKİ YANLIŞ HESAPLADIK
Yolculuk paylaşımı uygulamalarının en büyük giderlerinden biri olan sigorta, bu iş branşının kârlılığının sorgulanmasına neden olabiliyor. “Uber başladığında kâr marjı yüksek olan yeni bir risk türünü sigortaladığımızı düşünmüştük” diyen James River CEO’su J. Adam Abram, Uber’in hizmet ağını yeni bölgelerle hızlı bir şekilde genişletmesiyle ve on binlerce yeni sürücüyü işe almasıyla beraber risklerin değiştiğini söylüyor. Günümüzde Uber’in verdiği hizmetler arasında yiyecek servisi ve nakliyat da bulunuyor.
“Açık olmak gerekirse, riski yanlış hesapladık” diyen Abram, 2016 ve 2017 yıllarında Uber anlaşmasından alınan başarısız sonuçların 2018 ve 2019’da fiyat artışına yol açtığını ancak hem ek reasürans anlaşmaları hem de yeni fiyatlamanın risklerin karşısında yetersiz kaldığını söyledi.
James River’ın sözleşme sonlanana kadar yaklaşık 18 bin 500 Uber ilişkili teminat talebine cevap vermesi bekleniyor.