Aveon Global Sigorta Metaverse evreninde yerini alıyor

Aveon Global şirketinin Metaverse serüvenini Aveon Global Sigorta Genel Müdürü Kemal Gül, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı A. Kerim Bağdaş, Genel Müdür Yardımcısı Oya Yıldız ve İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Emrah Yaşar’dan dinledik.

Evrenötesi veya bilinen adıyla Metaverse, içerisinde tüm dijital dünyaların bulunduğu, kullanıcıların avatarları aracılığıyla nesnelerle, çevreyle ve birbirleriyle etkileşime girdiği, paylaşımlı, kalıcı ve üç boyutlu bir sanal ortam. İnternetin dönüşümünde itici güç olacağı öngörülen bu evrenin gelecekte ekonomileri, sektörleri ve toplumsal yaşamı yapılandırması bekleniyor. İkinci bir dünya olacak Metaverse’e kayıtsız kalmayan Aveon Global Sigorta da Metaverse evrenine adımını attı. Konuyla ilgili soruları yanıtlayan Aveon Global Sigorta Genel Müdürü Kemal Gül, Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı A. Kerim Bağdaş, Genel Müdür Yardımcısı Oya Yıldız ve İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Emrah Yaşar, şu değerlendirmelerde bulundu:

Aveon Global Neden Metaverse evrenine giriyor? Hikâyesi nasıl başladı? Merakımızı gidermenizi isteyeceğiz.

Kemal Gül- Metaverse evreni veya dünyası son derece gizemli ve bir o kadar da heyecanlı bir alan. Birçoğumuz için ise bilinmez bir denklem. Aveon Global olarak kuruluş hikâyemize başlarken “dijitalleşmeyi’’ ana mottomuza almıştık. Bundan yola çıkarsak Metaverse evreninde ilklerden olmamız bizim için vazgeçilmez bir gereklilikti. Metaverse evreninde yerimizi alarak, o dünyanın heyecanını, gizemini ve gerçek dünya ile olan bağını acente ve müşterilerimize tattırmak, onların hayatında bir ilke vesile olmak istiyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında yüzlerce acentemizi ve yüz binlerce müşterimizi Metaverse evreninde Aveon binasında konuk ederek, onların ufuk çizgisine dokunan ilk şirket olmak istiyoruz. Aveon Global olarak bu bizim için sonsuz bir mutluluk ve övünç demektir. Bundan daha değerli bir şey var mı sizce?

‘DAİMÎ İKAMET EDECEĞİMİZ BİR EVREN OLACAK’

Metaverse evreni hakkında birçok duyum var. Bunların bir kısmı olumlu ve bir kısmı ise maalesef olumsuz. Size göre Metaverse evreni geçici bir heves mi yoksa hepimize ait sanal bir dünyada “kalıcı adres mi?’’ Bu ikilemi nasıl değerlendirirsiniz?

A. Kerim Bağdaş- Teknolojiyi, dijital kavramları ve araçları içselleştirirken her toplumun belirli sancıları olur. Metaverse ile tanışma ve onu anlama süreci de buna benzer bir durum içeriyor. Her kesimden insanın buna bakışı elbette ki farklı olacak, zaten farklı olmaması sorun demektir. Bir gencimize bu soruyu sorsanız, çok heyecanla ‘’Kesin olmam lazım’’ derken, daha dijitale uzak kişinin buna vereceği cevap “O da ne ola ki” olabilir. Bunu normal görmek lazım. Fakat şuna inanıyoruz ki Metaverse evreni bizi kavrayacak, içine alacak ve daimî ikamet edeceğimiz bir evren haline gelecek. Bu kuşku götürmez bir durum.

Bir sigorta şirketi neden Metaverse evreninde olmalı? Bu bir zaruriyet değil, lüks bile bakılırken, Metaverse dünyasında yerinizi alan şirket olarak bu sorunun en net cevabını sanırım sizden alabiliriz.

Emrah Yaşar- Dokunaklı bir soru. Derin cevabı var gibi düşünülse de cevap çok basit aslında. “Neden olmasın?” asıl cevabı aranması gereken soru bu sanırım. Neden olmasın? Dijitalleşmeyi, insurtech’i bu denli kullanan bir sektör ve şirketler olarak bizim ‘ama’ demeden ‘fakat’ ile yolumuzu uzatmadan Metaverse evreninde olmamız gereklidir. Gençlerimizi, çocuklarımızı sigortacılık ile buluşturmak, onları bilinçlendirmek, gelecek nesillerin sigorta tüketiminin artması için Metaverse evreninde onlara sigortayı anlatmamız, keşfetmelerini sağlamamız önemli bir sac ayağı. Gençlerimizi, çocuklarımızı tek başlarına ya da aileleri ile beraber Metaverse evreninde Aveon Global binasında ağırlayarak, onlarla oyun oynayarak, strateji kurarak sigortayı sevdirip, sahip çıkmalarını sağlayacağız.

‘ŞİRKETLER METAVERSE BÜTÇE PAYINI ARTIRACAK’

Metaverse’te olmak kulağa oldukça havalı geliyor. Bu işin mali boyutu sizlere nasıl bir yük getirir? Pahalı mıdır o evrende olmak?

A. Kerim Bağdaş- Metaverse tüm dünyada ve ülkemizde çok yeni. Her yeninin ilk sıralarda emekleme evresinde fiyatlar da elbette ki biraz pahalı olabilir. Evet, ucuz değil ama katlanılması zor bir bütçede olmadığını belirtebiliriz. İlerleyen dönemlerde şirketlerin yıllık bütçelerinde, Metaverse kalemine yatırımlar daha da güçlendirilecektir. Metaverse’ün de daha fazla iş yapacağını hesaba katarsak, şirketlerin eforları ve bütçe paylarını da artıracaklarına eminiz. Öte yandan PR açısından düşündüğünüzde, daha yüksek bütçelerle reklamlar vererek elde edemeyeceğiniz bilinilirliği Metaverse bütçesi ile sanal evrende fark yaratarak başarmanız daha yüksek bir olasılık.

‘YAPMAK İSTEDİĞİMİZ ÇOK ŞEY VAR’

Metaverse evreninde Aveon Global neler yapacak? Hedefleri nedir? Bu dünyadaki yaşantınıza eşzamanlı bir kurgu ile mi merhaba diyeceksiniz?

Oya Yıldız- Metaverse evreninde özgün bir mimariye sahip, akıllı bir bina tasarladık. Geniş katılımlı toplantılar düzenleyebileceğimiz gibi dijital sanat ve sportif etkinliklere ev sahipliği de yapabileceğiz. Ayrıca ekiplerimizin ikizleri ile misafirlerimizin avatarları da olacak. Binamızda; gençlere, çocuklara, acentelere, ev kadınlarına, işçilere, memurlara özel alanlar yaratacağız. Bu alanlarda da belirli dönemlerde etkinlikler yaparak onlarla buluşacağız. Mesela, gençler için Genç Aveon öğrenme laboratuvarı olacak, sigorta teminatlarını keşfederek bir oyun kurar gibi poliçe oluşturmalarını zevkli hale getirip, onları sigortanın teknik dünyasını keşfe davet edeceğiz. Ev kadınlarını, ev işleri ve çocuklarıyla yoğun geçen hengâme içerisinden biraz sıyırıp, sigortanın kadınlara sağladığı özel avantajları anlatacak “Aveon Kadın Kulübü” kuracağız. Kadınlara özel sağlık konusunda onları bilinçlendirirken, bunu dijital avatarlarla, kendilerini bulacakları şekilde yapacağız. Her yaştan kadınımızın, tahminimizden daha da güçlü şekilde teknolojiyi kullandıklarına şahidiz. Kadınlarımızın becerisine yürekten güvendiğimiz için onlara özel becerilerini geliştirebilecekleri alanlar açacağız. Ulusal bayramlarda, özel günlerde ve haftalarda acentelerimiz ve müşterilerimiz ile etkinliklerimizi Metaverse evreninde kutlayacağız. Kampanyalarımızı sanal evrenin renkli dünyasında acentelerimize açacağız, onları sanal evrenin uçsuz bucaksız düzlemi içerisinde yolculuğa çıkaracağız. Canı isteyen gencimiz kendisini bir martı gibi uçarken hayal edecek, canı isteyen bir çocuğumuz kendisini en sevdiği robot karakterin yerine koyup uzun mesafeleri hızla aşarken görecek. Onların hayal gücüne göre Metaverse senaryoları yazarak, hayallerini gerçekleştirme şansını onlara vereceğiz. Velhasıl kelam, yapmak istediğimiz çok şey var. Biraz daha zaman ve hayal gücümüze bırakacağız bunu. Suyun akıp çatlak toprağı bulması gibi biz de Metaverse evreninde yapacaklarımızı git gide daha zengin kılacağız.

Sanal evrenin artıları kadar eksileri de hepimiz için bir kaygı yaratıyor aslında. Bu kaygıyı nasıl gidermeyi düşünüyorsunuz? Yani terazinin artı ve eksilerini dengelerken nelere dikkat edeceksiniz?

Kemal Gül- Özellikle okuma alışkanlığını zor edinen gençlerimizi ve çocuklarımızı Metaverse evreninde kitaplarla da buluşturacağız. Onları teşvik edici hediyelerimizi araç olarak kullanacağız. Okuyan gençlerimizi ve çocuklarımızı kitap okuma kulüpleri sayesinde kitap okumaya sevk ederek, bir yarış halinde onları bazı testlere tutacağız. Kendilerine ödev verilen kitabı okuduklarına dair ödüllü soru-cevap yarışmaları yaparak, bir nevi ‘kitap oku-ödül kazan’ şeklinde okumayı sevdireceğiz. Kulağa biraz mekanik ve soğuk gelse de bunun renkli ve heyecanlı hale gelmesine Metaverse evreninde olanak sağlayacağız.

‘DİJİTALLEŞMEYİ İÇSELLEŞTİRMEK İSTİYORUZ’

Metaverse evreni ticarileştirme yönü ülkemizde yasal ve teknik olarak henüz hazır bir platform değil. Bunun geleceğine dair düşünceleriniz nelerdir? Kendi içinde ticarileşecek bir Metaverse evreni hayalden gerçeğe bir devrim yapar mı?

Emrah Yaşar- Metaverse evreni şu anda elbette ki daha çok sosyal ve tanıtım alanı olarak bir misyona sahip. Bizler de günün sonunda ticari işletme olmamız sebebiyle bu gayemizi de cebimizde tutuyoruz. Fakat ilerleyen dönemde evrenin daha fazla ev sahibine alan yaratmasıyla beraber ticari argümanların dâhil olacağına inanıyoruz. Reel bir para karşılığı olmasa da Metaverse kendi parasını, kendi çekini, kendi sanal araçlarını da geliştirip bunları hayata geçirecek fakat gerçek bir ticari alışveriş zemini için biraz zamanımız var diye düşünüyorum. Bunun için acelemiz yok. Birincil misyonumuz “dijitalleşmeyi içselleştirmek” olduğu için öncelikli yapacaklarımız bile bizlerin hedefe varmasını sağlayacaktır. Gerisi kervan yolda düzülür misali hepimize ne olacağını gösterecektir.

‘HER ZORLUĞU AŞMAYI BİLDİK’

Sigorta sektörüne gireli kısa bir süre olmasına rağmen hem acenteler nezdinde büyümesi hem yarattığı üretim performansı ile Aveon Global başarılı bir marka olma yolunda emin adımlarla yürüyor. Bu başarıda büyük pay sahibi olan bu ekibin Metaverse evrenini tasarlaması, bu hedefe koşması gıpta edilen bir durum. Tahmin ediyoruz ki oldukça yoğun bir dönemdesiniz ve buna rağmen büyük bir yorgunluk daha üstünüze alarak Metaverse’e girdiniz. Bu enerjinin, bu inancın ve gelişim merakının sırrı nedir? Bu son sorumuzu hepinize sormak isteriz.

Kemal Gül – A. Kerim Bağdaş – Emrah Yaşar ve Oya Yıldız- Biz ekip olarak Aveon Global’in ilk kuruluş gününden itibaren büyük bir inançla, bir gün bile “of’” demeden markanın büyüme misyonunu üstlendik. Deneyimli ve pratik bir ekip olmamız, birbirimizden farklı düşünmemiz, farklı düşünmekten vazgeçmeyerek ve gerekirse tartışarak doğru yolu bulmamız, en önemlisi de alçak gönüllü ve egodan arınmış bir iç yolculuğumuzun olması sanırım bunun sırrı. Bize her acentemiz, her gencimiz her müşterimiz her an ulaşabilir. Bu her zaman böyle oldu, böyle olmaya da devam edecek. Genç bir şirket olarak “Gençler için ve gençlerle beraber başaracağız” gibi iddialı bir söylemi sahiplenirken bizlerin yorulmaması mümkün mü? Yorgunuz ama dinlenmeyi de biliriz. Yoğunuz evet ama Metaverse gibi bir vizyonu kaçırmak gibi bir lüksümüz olamazdı. Bunu da ana önceliklerimiz arasına alarak, markamıza ve ülkemize yaraşır bir işe imza atmaya hazırlandık. Velhasıl kelam, işimizi aşk ile yaparak her zorluğu aşmayı bildik.