Anadolu Sigorta, Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacısı oldu

Anadolu Sigorta, Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacısı oldu

Anadolu Sigorta, kadınların iş ve sosyal yaşamlarında desteklenip güçlendirilmesine yönelik bir dizi taahhütleri içeren Birleşmiş Milletler ve Un Women ortaklığındaki Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzacısı oldu.

Kadınları iş ve sosyal yaşamlarında desteklemeye ve güçlendirmeye yönelik çalışmalarına tüm hızıyla devam eden Anadolu Sigorta, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda attığı adımlara bir yenisini daha ekledi. Bu doğrultuda yeni bir taahhütte bulunan Anadolu Sigorta, Birleşmiş Milletler Küresel Sözleşmesi ve UN Women ortaklığındaki “Kadının Güçlenmesi Prensipleri”nin (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzacısı oldu.

Kadınların güçlenmesini temel hedef olarak belirleyen WEPs imzacısı şirketler arasında yerini alan Anadolu Sigorta, imzacı şirketlerin yükümlü olduğu ilkeleri de yerine getirerek Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlayacak.

‘EN ÖNEMLİ KİLOMETRE TAŞLARINDAN BİRİ’

Anadolu Sigorta olarak, herkes için eşit fırsat ilkesi ile insan kaynakları süreçlerinin tümünde adil ve eşitlikçi bir yaklaşım sergilediklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, “İmzacısı olduğumuz Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri kapsamında, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlenmesinde önemli bir payımız ve sorumluluğumuz olduğunu kabul ediyoruz.

Kadınların çalışma yaşamının her aşamasında yer alabilmesi, daha adil ve istikrarlı toplumların temel gereksinimlerinden biri. Kalkınma, sürdürülebilirlik ve insan hakları alanlarındaki uluslararası hedeflere ulaşma yolunda toplumsal cinsiyet eşitliği, ilerlememiz gereken en önemli kilometre taşları arasında bulunuyor” dedi.

Şencan, “UN Global Compact katılımcılığımızın yanı sıra, Kadının Güçlenmesi Prensiplerini de imzalayarak dünya çapında toplumsal cinsiyet eşitliği alanındaki öncü kuruluşların deneyim ve birikimlerinden de yararlanacağız. İlk adımın farkına varmak olduğu düşüncesiyle çalışmalarımıza, günlük ve iş yaşamımızda farkında olmadan kullandığımız toplumsal cinsiyet kalıplarını konuşarak başlıyoruz. ‘Eşitlik dilde başlar’ diyerek, önce bireysel olarak günlük dilimizde, ardından ise bu konuda hepimizin kendi iş yapış biçimlerinde ve kurumumuzun iletişim dilinde nasıl daha farklı olabileceğimizi değerlendireceğiz” diye konuştu.

‘ANADOLU SİGORTA’DA KADIN ÇALIŞAN ORANI %51’

Anadolu Sigorta’da kadın çalışan oranının 2020 yılında yüzde 51 seviyesine ulaştığına dikkat çeken Şencan, üst ve orta kademe kadın yöneticilerinin oranının da yüzde 43 olduğunu ifade ederek, kadınların iş hayatında ve sosyal yaşamda her zaman destekçisi olduklarının altını çizdi.

Anadolu Sigorta olarak kadınları iş ve sosyal yaşamlarında destekleyerek güçlendirmeye yönelik birçok çalışma yürüttüklerini belirten Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu ise, “Bu yıl Arya Kadın Yatırım Platformu’na sponsor olduk. Girişimci kadınlara, sigortanın önemi hakkında eğitimler veriyoruz. Ayrıca, 2010 yılında başlattığımız Bir Usta Bin Usta sosyal sorumluluk projemizde, 10 yılda yetiştirdiğimiz 1000 yeni usta adayının yüzde 68’i kadınlardan oluşuyor. Sürdürülebilirlik ödülleri de aldığımız sosyal sorumluluk projemiz kapsamında kadın gücü ve istihdamına da destek vermiş olduk” dedi.