Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen: 2021 dengelenme yılı olacak

 Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen: 2021 dengelenme yılı olacak

COVID-19’un 2020 yılında pek çok iş kolunda olumsuz etkiler yaratmasının ardından değerlendirmelerde bulunan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, 2021 yılı ile ilgili şunları söyledi: “Kontrollü sosyal hayata geçtiğimiz haziran ayı itibarıyla trafik-kasko gibi çoğu segmentte de normale dönüşleri gözlemledik. Bu bağlamda 2020 hedeflerimizde bir revizyona gitme ihtiyacı hissetmedik, 2021’in de bir dengelenme yılı olacağını öngörüyoruz.”

Pandeminin tüm dünyada etkili olduğu 2020 yılında sektör olarak alınan, sağlık poliçelerinde yer almayan “salgın hastalık” maddesini karşılama kararını hatırlatan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, sektörün böyle bir karar alarak müşterilerin mağdur olmasının önüne geçtiğini ve bu anlamda bir sınavdan başarıyla geçtiklerini belirtti. Gülen, öte yandan sektörün dijitalleşmeyi oldukça iyi bir şekilde kullanarak, müşterilerin sigortacılık işlemlerini evlerinden yönetebilmesine önemli katkılarda bulunduğunu da ekledi. Gülen, 2020’den alınması gereken en büyük ders hakkında ise şu açıklamalarda bulundu: “İnsana 100 parça eşyanın yeteceğini savunuyordum ve bir gün herkes benim gibi yaşayacak diyordum, şimdi böyle bir dönemdeyiz. Üretim, tüketim ve daha çok tüketim için daha çok üretim döngüsünün içinde yaşıyoruz; bunu da tek bir gezegende yapıyoruz ve o gezegene zarar veriyoruz. Yunusların marinalara, domuzların, geyiklerin şehirlerin içine girdiği ilginç bir süreç yaşadık. Aslında bu insanoğluna bir mesaj da olabilir: Bu gezegeni artık bu kadar hırpalama, daha basit ve daha yalın yaşamak mümkün.”

‘MOBİL ÇALIŞMA OLANAKLARIMIZI ARTIRDIK’

Pandemi döneminde Aksigorta özelinde yapılan değişiklik ve yeni iş uygulamalarına değinen Gülen, “Aksigorta olarak, dijital altyapı yatırımlarımız sayesinde uzaktan erişimle çalışma modeline hızlı bir şekilde adapte olduk. 18 Mart’tan itibaren evden çalışmaya başladık. Oluşturduğumuz kriz yönetimi komitesi ile pandeminin seyrine göre çalışma düzenine ilişkin kararlarımızı ve uygulamalarımızı güncelliyoruz. Vaka takip algoritmalarımızı, risk eylem planlarımızı kamu otoritesinin açıklamalarına göre güncel tutuyoruz. COVID-19’un ülkemizde görüldüğü ilk andan itibaren, iş sürekliliği ve mobil çalışma için IT departmanımız ile koordineli bir şekilde çalıştık. Uzaktan güvenli bağlantı lisansları için hızlıca aksiyon alarak iş sürekliliğini aksatmayacak şekilde mobil çalışma olanaklarımızı artırdık. Öte yandan, günlük 600 VPN bağlantısı ile SabancıDX’in hizmet verdiği şirketler arasında en etkin şirketlerden biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Ekiplerimiz 33 ayrı projeyi Teams platformu üzerinden etkin bir şekilde yürütüyor. 2020 sonu ile birlikte tüm dünyadan gelen aşı haberleri gelecek yıl adına umutlarımızı tazeliyor olsa da iyi bir ihtimalle 2021’in ortalarına dek eski normalimize dönebileceğimizi düşünmüyorum” dedi. 

‘SİBER SİGORTALAR ÖNE ÇIKACAK’

Önümüzdeki dönemde aşının yayılması ve ekonomik toparlamanın başlaması ile öne çıkabilecek sigorta branşlarını da değerlendiren Gülen, pandeminin hızlandırıcı gücü ile birlikte dijitalleşmenin altın çağını yaşadığını söyledi. “Küresel risk türleri arasında doğal afetlerden sora siber risklerin ikinci sırada yer aldığı ve önümüzdeki yıllarda bu durumun siber lehine artarak devam edeceği düşünüldüğünde, siber alanın en kritik gündem olduğunu söyleyebiliriz” diyen Gülen, sözlerine şöyle devam etti: “Dijital teknoloji, iş ve bireysel hayatta işlem sürelerinin kısalmasından bilgiye erişimin kolaylaşmasına kadar pek çok avantaj sağlarken, ‘veri güvenliği’ konusu aynı zamanda bir risk unsuru teşkil ediyor. Bunlardan biri de işletmelerin yaşadığı siber saldırılar olarak karşımıza çıkıyor. Siber olayların kurum ve kuruluşlara hatta bireylere oluşturduğu tehdit giderek artıyor.

Siber riskler, dijital çağa geçtiğimiz andan bu yana hayatımızın içerisinde olan büyük bir risk kavramı aslında. Yakın zamana kadar da ne yazık ki, toplum olarak siberi, risk olarak görmüyorduk. Ama yaşanan mağduriyetler bunun büyük bir risk olasılığı olarak karşımıza çıkmasını sağladı. Tüm bunlar göz önüne alındığında Siber Koruma Sigortası’nın önümüzdeki süreçte çok daha revaçta olacağını söyleyebilirim.”

‘SEKTÖR SÜREÇTEN AZ HASARLA ÇIKTI’

Sigorta sektörü için, 2020 yılında teknik kârlılığın yüksek olduğunu gözlemlediklerini aktaran Gülen, “Uluslararası değerlendirme kuruluşu Fitch tarafından kasım ayında hazırlanan rapora göre de poliçe sahiplerinin yükümlülüklerinin genel olarak TL cinsinden olması ve COVID-19 salgınına karşın sektörün teknik kârlılığının güçlü olması sayesinde sigorta şirketlerinin TL volatilitesi risklerinin bankaların aksine sınırlı olduğu kaydedildi” dedi. Gülen, büyüme tarafında da şu değerlendirmelerde bulundu: “Büyüme rakamlarına baktığımızda ise üçüncü çeyrekte veriler, 2020’yi pozitif büyümeyle tamamlayacağımıza ilişkin ipuçları sunuyor. Üçüncü çeyreğin alt kalemlerindeki en yüksek artış %41,1 ile finansman ve sigorta sektöründe oldu. Tüm bunları göz önüne aldığımızda sigorta sektörünün bu süreçten en az hasarla çıktığını söylemek mümkün. Tüm dünya genelinde oldukça zorlayıcı bir süreçten geçiyoruz. Aksigorta olarak bu zorlu sürecin başından bu yana tüm paydaşlarımızın yanında olduk, olmaya da devam edeceğiz. Kontrollü sosyal hayata geçtiğimiz haziran ayı itibarıyla trafik-kasko gibi çoğu segmentte de normale dönüşleri gözlemledik. Bu bağlamda 2020 hedeflerimizde bir revizyona gitme ihtiyacı hissetmedik, 2021’in de bir dengelenme yılı olacağını öngörüyoruz.”

‘ACENTE BİZİM İÇİN ÖNEMLİ BİR İŞ ORTAĞI’

Pandemi döneminde Aksigorta olarak acentelerin de her an yanında olduklarını belirten Gülen, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Acentelerimizin değişen koşullara kolaylıkla adapte olabilmeleri için, Aksigorta olarak her zaman olduğu gibi bugün de yanlarındayız. Yaptığımız dijital yatırımlarla acentelerimiz bu süreci daha kolay bir şekilde geçirdi. Fakat sigorta şirketlerinin dijitale yaptığı yatırım ve acentelerin yaptığı işin dijital araçlarla yeniden tanımlanması acentenin gücünü çok artıracak. Biz işimizi dijitale çevireceğiz ama dijitale çevirmek acenteyi bypass etmek değil, acente için dijitale çevirmek anlamına geliyor. Biz bu sektörde acentenin çok önemli bir iş ortağı olduğuna inanıyoruz. Farklı kanalları da kullanarak acentelerle birlikte büyümeliyiz.”

Avatar

Umut Deniz Elçi

İlginizi Çekebilir