Sigortacılık sıçrama yapmalı

Bu yıl beşincisi düzenlenen İstanbul Finans Zirvesi’nde ‘Türkiye’nin Yeni Sigorta Ekonomisi’ oturumu gerçekleştirildi. Sigortayeri CEO’su Ali Erhan Tamer’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen oturumda ekonomik büyümenin sigorta sektörü üzerindeki etkilerinden söz edildi.

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. Ahmet Genç, Vakıf Emeklilik Genel Müdürü ve Turkcell Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Bostan ve Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin konuşmacılar arasındaydı.

EKONOMİK BÜYÜME NASIL ETKİLİYOR?

Ali Erhan Tamer’in, “10 yıl içinde gerçekleşen ekonomik büyümeye bağlı olarak sigortacılıkta da bir büyüme gerçekleşti. Ekonomik büyümeye paralel olarak sigortacılıkta yeni diyebileceğimiz neler yaşadık ve sektör bunlara nasıl reaksiyon verdi” sorusuyla açılan oturumda, sigortacılığın gelişimi konuşuldu.

Ekonomik büyümeye nazaran sigortacılığın her zaman daha fazla büyüdüğünü söyleyen Ahmet Genç, sigortacılık için daha fazla sıçrama yapılması gerektiğinin altını çizdi. Bunun bir neticesi olarak ‘2023 Vizyonu Çalışması’ örneğini veren Genç, 2005 yılı sonrasında sigortacılıkta tamamen yenilikçi bir döneme girildiğini belirtti.

Web siteleri ve mobil uygulamaların öneminden bahseden Serhat Süreyya Çetin ise, yenilikçilik kavramı adı altında bakıldığı zaman, sigorta sektörünün biraz geride kalmış olduğunu belirtti ve şöyle devam etti: “Sigorta sektörü olarak yeni bir şeyler ortaya koyduğumuzu düşünmüyorum. Bu anlamda önümüzde bir fırsat var ama şu ana kadar aldığımız on senelik primden bahsediyorsak, bu on sene içinde biz sadece farkı kapatabildik. Bundan sonra toplumun önüne yeni bir şeyler koymak için fırsatımız var. Çünkü bu yatırımların hepsi yapıldı. Tüketicinin ön plana çıkartıldığı, bilginin işleme girdiği toplanabildiği bir on seneyi geride bıraktık ve bugün artık yeni şeyler ortaya koymak için hazırız.”

Mehmet Bostan ise ‘Bilgi güçtür’ sözünün artık doğru olmadığını belirtti. Bostan sözlerine şöyle devam etti: “Doğru ürünü, doğru pazarda ve doğru kanalla müşteriye ulaştırmanın daha önemli olduğunu düşünüyorum. Bu bize ‘big data’ dediğimiz unsurla beraber sağlanıyor. Bazı açılardan fırsatlar sunarken bazı açılardan zorluklar sunuyor. Müşteriyi ve pazarı tanımak, doğru müşteri tanımlaması yapmak birinci aşaması. Bununla beraber her bir müşteriyi de özel kabul etmeniz gerekiyor, dolayısıyla daha özel ürünler geliştirmeniz gerekiyor.”

Yorum yazın