Sigortacılığın geleceği için 3 anahtar: Çeviklik, dijitalleşme ve müşteri odaklılık

Sigortacılığın geleceği için 3 anahtar: Çeviklik, dijitalleşme ve müşteri odaklılık

Sigortacılığın; büyük risklerin ve ciddi büyüme fırsatlarının iç içe olduğu oldukça dinamik bir pazar haline geldiğini ifade eden EY Türkiye Denetim Bölümü Şirket Ortağı Fatih Polat “Sigortacıların süreçlerini bütünsel bir yaklaşımla yeniden ele almaları gerekiyor” dedi.

Günümüzde sigortacılık daha önce benzeri görülmemiş koşullarla karşı karşıya. Sektör, hem dünyada hem de ülkemizde büyük risklerin ve ciddi büyüme fırsatlarının iç içe olduğu oldukça dinamik bir pazar haline gelmiş durumda. Sigorta sektörünün karşı karşıya olduğu önemli taktik ve stratejik zorunluluklara yakından baktığımızda, bunların temelde birbirleri ile bağlantılı ve birbirini destekler nitelikte olduğunu görüyoruz. “Aynı anda birçok risk ve fırsatın bir arada bulunduğu bu dinamik ortam, sigortacıların işlerini bütünsel bir yaklaşımla ve tüm değer zinciriyle yeniden ele almalarını gerektirdiği bir döneme giriyoruz” diyen EY Türkiye Denetim Bölümü Şirket Ortağı Fatih Polat, sözlerine şöyle devam etti: “Makroekonomik koşullar, jeopolitik, teknolojik gelişmeler ve demografik değişimlerin yanı sıra artan müşteri beklentileri en üst seviyeye ulaşmış durumda.

EY olarak hazırladığımız Sigortacılık Sektörü 2021 Görünümü Raporu’nda sektörün önümüzdeki dönem öncelik vermesi gereken alanlara ışık tutmaya çalıştık. Raporda, sigorta sektörünün dijital dönüşümü hız kesmeden sürdürmesi, yeni ve sürekli gelişen müşteri ihtiyaçlarına odaklanması ve daha çevik hale gelmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

Sigorta şirketlerinin, maliyet dönüşümüne yönelik daha cesur ve stratejik yaklaşımlar geliştirmenin yanı sıra bu kritik dönemde büyüme yolunda hareket ederken öncelikle stratejik olarak odaklarını netleştirmeleri gerektiğine inanıyoruz. Bu kapsamda şirketlerin amaçlarını ve odaklandıkları noktaları yeniden tanımlamaları büyük önem taşıyor.

BAŞARININ ÖLÇÜSÜ

Son dönemde tüm dünyada şirketler için başarının tek ölçüsünün kârlılık rakamları olmadığı gerçeği somut ölçütlerle destekleniyor ve giderek daha fazla benimseniyor. Yine, uzun vadede değerin ne olduğunu tanımlamak ve ölçmek amacıyla sektörde EY’ın da bir parçası olduğu yoğun çabalar sarf ediliyor. Bu çabaların bir örneği olarak öne çıkan bir girişim olan EPIC (Embankment Project for Inclusive Capitalism), “yetenek”, “tüketici ihtiyaçları”, “toplumsal ve çevresel duyarlılıklar” ve “kurumsal yönetişim” unsurlarını bu alanda dört temel odak noktası olarak tanımlıyor.

Yine, EY ve diğer kuruluşlar tarafından yürütülen araştırma ve çalışmalar, şirketlerin piyasa değeri ile çevresel, sosyal ve yönetişimsel (ESG) puanları arasında oldukça güçlü bir ilişki olduğunu da ortaya koyuyor.

DAHA DİJİTAL VE DAHA MÜŞTERİ ODAKLI

Sigorta şirketleri son yıllarda giderek daha fazla çeviklik, dijitalleşme ve müşteri odaklı yaklaşımla hareket ediyor. Dijitalin mevcut tek kanal konumunda olduğu pandemi koşulları bu yöndeki çabaları önemli ölçüde hızlandırmış, hatta zorunlu kılmış durumda.

Sigorta sektörü için şimdi kolaylaştırılmış ve kişiselleştirilmiş deneyimleri daha fazla müşteriye sunmak yolunda dönüşüm çabalarını daha da kapsamlı hale getirme zamanı olduğuna inanıyoruz. EY olarak hazırladığımız Sigortacılık Sektörü 2021 Görünümü Raporu’nda, sigorta sektörünün teknolojiye ve dijitalleşmeye yönelik yatırımlarını artırmaları gerektiğini vurguluyoruz. Ek olarak, ürün ve deneyimleri, iş ortaklarının süreçlerine ve platformlarına kolay ve sorunsuz bir şekilde yerleştirilebilecek şekilde dijitalleştirmek de sigorta şirketleri için kaçınılmaz bir zorunluluk haline geldiğine inanıyoruz. Sigorta sektörünün gelecekte işgücü profili açısından daha yüksek değerli ve daha analitik görevlere odaklanan daha az personel ile daha yalın ve daha üretken olacaklarını söyleyebiliriz.

Günümüzde sigorta şirketleri veri bilimi ve deneyim tasarımı gibi alanlardaki yeteneklere büyük bir gereksinim duyuyorlar. Oldukça kıt diyebileceğimiz bu yetenekleri çekebilmek için sigorta şirketleri büyük çaba harcıyor ve harcayacaklar. Bu alanda en iyi performans gösteren şirketler, çalışanlarının ve ekiplerinin teknolojiyi en etkin kullanma yetenekleriyle öne çıkacak. Bu nedenle, sigorta şirketlerinin üst yönetim ve kurullarının da bu alandaki potansiyel fırsatlara hazır olmaları gerektiğine inanıyoruz.”