“Sigorta acenteden alınır” dediler; Silikon Vadisi’ne çağrıldılar
Kasım 2017’den bu yana sigorta yaptırmak isteyenler ile yetkili acenteleri online ortamda bir araya getiren Sigortali.io, kısa sürede yurt dışında da dikkat çekmeyi başardı. Kendini bir InsurTech (sigorta teknolojisi) start-up’ı olarak nitelendiren Sigortali.io, aralık ayında dünyanın en büyük kuluçka merkezlerinden Y Combinator tarafından San Francisco’ya, Silikon Vadisi’ne davet edildi.
Y Combinator, Viaweb’i kurup Yahoo’ya 50 milyon dolara satan Paul Graham, Robert Morris ve Trevor Blackwell tarafından kuruldu, şimdiye kadar Reddit, Dropbox, AirBnB, Stripe, Scribd gibi başarılı internet şirketlerini bünyesinden çıkardı.
Sigortali.io’nun kurucu ortaklardan Levent Buluşan, Türkiye’de internetin ilk yıllarından bugüne kadar birçok banka ve sigorta şirketinde dijital satış ve pazarlama konusunda onlarca projeye imza attı. MIT (Massachusetts Institute of Technology) Bilgisayar Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra San Francisco’da yaşayan ve çalışan diğer kurucu ortak Burkay Gür ise Sigortali.io teknik altyapısının Silikon Vadisi’nde çıkan en son teknolojilere uygun olarak hazırlanmasını sağlıyor.
SAATTE ORTALAMA 4-5 BİN KİŞİ İNTERNETTE SİGORTA ALIYOR
Sigortali.io’nun acente operasyonlarından sorumlu yöneticisi Murat Kansuker, girişimin çıkış noktası ve faaliyet konusuyla ilgili şu bilgileri veriyor:
“Sigortali.io, sektörde üretilen toplam primin yüzde 65’inin sigorta acenteleri tarafından sağlandığı ve sektörün lokomotifinin acenteler olduğu bilinciyle faaliyetine başladı. En büyük amacımız, dijital dünyada sigorta arayan müşteriler ile sigortanın uzmanı olan acenteleri hızlı ve güvenli şekilde buluşturmak. Türkiye’de saatte ortalama 4-5 bin kişi internette sigorta arıyor. Görüldüğü gibi çok yüksek bir potansiyel var. Ancak bu potansiyel müşterinin internet üzerinden güvenebileceği acenteye ulaşıp sigorta poliçesi alma imkanı çok kısıtlı. Benzer şekilde acenteler de bu müşterilere ulaşmada sıkıntı yaşıyor. Halen internet üzerinden hizmet veren sigorta karşılaştırma platformları ise müşterinin ihtiyaçlarına tam olarak cevap veremiyor. Bu yüzden de tamamen internet üzerinden yapılan satışlar, tüm sigorta üretiminin yüzde 1’ini ancak oluşturabiliyor. İşte Sigortali.io, müşteri ile acenteleri online ortamda bir araya getirerek bu oranı çok daha yüksek seviyelere ulaştırmayı amaçlıyor.”
YETKİSİ OLMAYAN ÜYE OLAMIYOR
Sigortali.io’ya üye olan acenteler, yetkili acente olduklarını belirten resmi evraklarını 1 dakika içinde sisteme yükleyerek kontrolden geçiyor ve gerçekten acente oldukları onaylandıktan sonra müşterilerden gelen teklif taleplerine ulaşabiliyor. Müşterilere uzman yetkili acentelerden teklif geldiğini garanti edebilmek için bu onay sürecinin gerekli olduğunu belirten Kansuker, “Sigorta konusunda uzman olmayan ve teknik personel sıfatına sahip olmayan kişilerin sektöre ve müşterilere büyük zarar verdiğini düşünüyoruz” diyor.
SİGORTALİ.İO’NUN ACENTELERE SAĞLADIĞI AVANTAJLAR
* Sigortali.io, sigorta acentelerinin en önemli sorunlarından biri olan “yeni müşteri bulma” konusunda yeni bir kanal olarak hizmete girdi. Acenteler, bu platformla sigorta poliçesi almak isteyen müşterilerin iletişim bilgilerine çok düşük maliyetlerle anında ulaşabiliyor; müşteriyle telefon, yüz yüze, e-mail üzerinden görüşerek teklif verebiliyor, poliçe satışı yapabiliyor.
* Bölge bağımsız çalışan Sigortali.io, acentelerin Türkiye’nin en uzak köşesindeki müşterilerle bile buluşmasını sağlıyor. Böylece acenteler sadece kendi bölgelerindeki değil, Türkiye’nin her yerindeki müşterilere teklif verip satış yapabiliyor.
* Sigortali.io’ya üye olan tüm acentelere ücretsiz bir web sayfası otomatik olarak oluşturuluyor ve müşterilerle bu sayfa üzerinden iletişim kurmaları sağlanıyor. Acenteler isterse bu sayfanın içeriğini değiştirebiliyor, çeşitli görsel ve imajlarla kendilerini daha iyi anlatma imkanı bulabiliyor.
* Teklif isteyen müşterilerin iletişim ve istedikleri sigortaya ait detaylı bilgileri, Sigortali.io tarafından doğruluğu kontrol edilerek acentelere sunuluyor.