NN Group, 2015 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı

NN Group, 2015 yılı ikinci çeyreğine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Devam eden faaliyetlerinden elde ettiği kârı, 2015´in ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine oranla %90 artıran NN Group’un net sonucu ise %56 oranla 392 milyon euroya ulaştı. Sağlam bir ikinci çeyrek yaşayan NN Group, NN Hayat ve Emeklilik adıyla faaliyet gösterdiği Türkiye’de de büyümesine devam ediyor. 2015’in ikinci çeyreğinde şirketin devam eden faaliyetlerinden elde ettiği kâr, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 90 artışla 488 milyon euroya ulaştı.

NN Group’un bu başarılı performansında Hollanda’daki giderleri azaltma programı etkili oldu. Şirket, bu program ile 198 milyon Euro kümülatif maliyet tasarrufu elde ettiğini açıklayarak, 200 milyon euroluk genel maliyet tasarruf hedefine planlanan zamandan önce ulaşıldığını bildirdi. Yapılan açıklamaya göre, 2015 yılının ikinci çeyreğinde gerçekleşen güçlü büyüme, yılın ilk yarısındaki finansal sonuçlarda ciddi bir paya sahip oldu. Şirketin sermaye pozisyonu ise olumsuz piyasa şartlarına rağmen %306 IGD oranı ve 1.6 milyar euroya kadar yükselen holding şirket nakit sermayesi ile sağlamlığını korudu.

Ayrıca ING Group, yılın ilk yarısında NN Group’taki hisse payını azaltmaya devam ederek, payını yüzde 37.6 oranında düşürdü. Bu işlem kapsamında toplam değeri 150 milyon euro olan hisseler tekrar satın alındı.

“TÜRKİYE’DEKİ BES FON BÜYÜKLÜĞÜMÜZ 1 MİLYAR 825 LİRAYA ULAŞTI”
NN Hayat ve Emeklilik CEO’su Frank Eijsink, şirketin ilk altı aylık finansal sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede, NN Group’un 2015’in ilk yarısında başarılı büyümeyle şekillenen bir performans sergilediğini söyleyerek, “NN Group’un 170 yıllık tecrübesi ışığında Türkiye’deki operasyonlarımız güçlenmeye devam ediyor. 2015 yılının ikinci çeyreğinde, hayat prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre % 21.4 artışla 23.6 milyon lira olarak gerçekleşti. 2015 yılının ilk altı aylık döneminde, müşterilerimizin Bireysel emeklilik toplam fon büyüklüğü, geçen yılın aynı dönemine göre % 14.3 artışla 1 milyar 825 milyon liraya ulaştı” diye konuştu.

2015 yılını Türkiye’de de sağlam bir büyüme ve emin adımlarla geçirdiklerini vurgulayan Eijsink, “Müşterilerimizi ve sevdiklerini odak noktasına koyan ‘Önce Sen’ anlayışımızdan ve NN değerlerinden güç alarak, müşterilerimizin finansal geleceklerini güvence altına almalarına yardımcı olmayı sürdüreceğiz. Bu sonuçlar, şirketin stratejik hedeflerine ulaşmaya yönelik verdiğimiz önceliği gösteriyor” diye konuştu.

Yorum yazın