Müşteri hem dijital hem fiziksel dokunuş istiyor

Acente velinimettir. Sigorta şirketlerinde Hizmet ve çaba en üst seviyede olmalıdır bu da Acente ile olur. Bir Sigorta Şirketi 3 şeyi kaybetmemelidir; Acenteyi, Müşteriyi ve Güvenini. Bunun için Sigorta Şirketleri Türkiye’de tüm yatırımlarını, yapılanmasını bunun üzerine kurmalıdır.
Dünyada hiç bir ülkede Sigorta Şirketi direkt satışı %7-8 i geçemiyor
Tüm Dünyada Güven ve yüz yüze temasın önüne hiç bir şey geçemiyor
Tüm dünyada Sigorta Acentelerine Aracılarına çok büyük önem veriliyor.

MÜŞTERİ ONLİNE BİLGİ İSTİYOR AMA ACENTEDEN VAZGEÇMİYOR
Değişimi yakalayıp müşteriye istediği değişimi vermek zorundayız.
Acenteler müşterinin sosyal medya hızına yaklaşamıyor. Acente yaş ortalaması daha yüksek müşteriler daha fazla dijital medyayı kullanıyor. Acente dijital gelişime gerektiği gibi yatırım yapamıyor. Sorun da burada, bunun çözümüne odaklanılmalıdır.
Sigorta şirketleri dijital medya yaklaşımında bankaların gerisinde kaldı.
Müşteri dijital kanalı daha çok kullanmaya başladı müşteri internetten fiyata bakıyor sonra acenteye gidiyor poliçeyi alıyor sonra bir hasar olduğunda tekrar İnternet’e bakıp acente ve şirkete gidiyor. Müşteri davranışı bu şekilde zig zag yapıyor. Müşteri nerede ise orada olmak lazım.
Bankalarda çoğu iş internetten de yapılıyor ama Bankalara hala gidiliyor.
İnsanlar sigorta dahil online bilgi istiyor ama Acenteden vazgeçmiyor.

YATIRIM ACENTENİN MODERNİZASYONUNA OLAMALI
O zaman sonuç inanılmaz olabiliyor.
Ölçümlediğimiz sonuçlara göre değişen müşteri davranışına karşılık Acentelerin eline araç verildiğinde etkili sonuç alınabiliyor. Bu Dünya sonuç ve örneklerini göremeyen ve araştırmayan Sigorta Şirketleri tarafından Kendilerinin direkt İnternet araçlarını ve yazılımlarını kullanmak olarak yanlış değerlendiriliyor.
Acente eskiden bilgi verirdi şimdi müşteri bilgiye kolay ulaşıyor şimdiki yaklaşım danışmanlık yaklaşımı. Müşteri Acenteyi daha çok danışman olarak kullanmak istiyor ve Acentesine daha çok güveniyor.

MÜŞTERİ HEM DİGİTAL HEM FİZİKSEL DOKUNUŞ İSTİYOR BUNU BİRLEŞTİRMELİYİZ.
Genel davranış şekli Acente Değişmek istemiyor ama biz yurt dışında Acenteyi değişim için motive ettik ve önemli sonuçlar aldık. Dijitali engelleyemeyiz müşteri hem dijital bilgi hem de fiziksel dokunuş istiyor bunu birleştirmeliyiz.
Acente teknolojiyi daha az kavrayabiliyor.

ACENTELERIN İŞLERİNİ ORGANIZE ETMELERI İÇİN ÇEŞITLI ARAÇLAR
Mevcut müşteriler için kampanyalar.
Değişim yönetimi
Acenteler için dijital Akademi
Birebir eğitim teorik ve pratik yönetim.
Hizmet
CRM aracı
Satış ve talep
Kendi internet Portalı üzerinden satış imkanı
Acente indeksi database veri tabanı oluşturulması,
Acente müşterileri ile kolay online yazışmaları, takibi,
Markasına yatırım Acente Portalı ve personel Portalı.
Standart Web Sitesi ama her Acente kendine göre özelleştirebilmeli.

” Bugün yine aynı şeyleri farklı yollarla yapıyor olmak” başarı getirecek.
Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için bu dünyanın bir parçası olmalısınız.

ACENTELER DE SİGORTA ŞİRKETİNİ SAHİPLENECEKTİR.
Yurt dışında deneyen Şirketler etkili sonuçlar almıştır.
Acentelerin kaynakları yeterli değil bir şirketler Acente adına teknolojik yatırım yaparak Acenteyi koruyan yaklaşımı ile daha fazla büyümüştür. Acente de şirketi sahiplenecektir. Yurt Dışında Birçok Sigorta Şirketi birçok Acentenin kendi Call Center ini kurdu. Bu teknolojik bir desteğin bir parçası.
Bu durumda daha çok bireysel poliçeler satılabiliyor Acente yaş ortalaması yükseliyor Devletin yaptığı bir düzenleme sonrası zor 8 yıl geçirdik.
Acentelere yönelik uygulama ceza ve yaptırımlar o kadar ağır ki, ayakta kalmak için için yatırım yapamıyor

ANA FIKIR SATIŞ KANALININ MODERNIZASYONU
Teknoloji
İşetişim reklam
Müşteri ihtiyacına göre yeniden ürün tasarlamak
Hizmet
İnovatif ve akıllı tarife
Ana fikir kağıtsız ve en basit sonuç
Acentenin bürokrasi zaman kaybı gibi gereksiz işlerle operasyonlar ile uğraşmayarak karını arttırmak.
Dünya uygulamalarından elde edilen çalışmalar tecrübeler en iyi şekilde Türkiye de uygulanması.
Her bir Acente için yatırımda bulunarak her bir Acenteye web sitesi tasarımı yapılmalı Google reklamları ile müşteri Acentelere yönlendirmeli.
Tüm bunlar için tek tuş yeterli
Her bir Acente için Facebook sayfası hazırlanmalı.
CRM desteği önemli fayda sağlayacaktır.
Yeni reklam ve yeni ürünler kampanyalar bunları destekleyecektir.

ACENTESİNE YATIRIM YAPAN ŞİRKET KAZANACAK
5 yıldır “ACENTESİNE YATIRIM YAPAN ŞİRKET KAZANACAKTIR” diyoruz, Dünya örnek uygulamalarını sunduk, Türkiye gerçeğini gösterdik, bununla ilgili Araştırma, köşe yazılarını yazdık sektör ile paylaştık. Bu uygulama Acentelerinden ve tüm Acentelerden göreceği destek ile bizim söylemlerimizi haklı çıkaracaktır.

Saygılarımla
Turusan Bağcı

Yorum yazın