Koru Sigorta satış organizasyonunu bölge toplantılarıyla güçlendiriyor

Koru Sigorta satış organizasyonunu bölge toplantılarıyla güçlendiriyor

Koru Sigorta, 2018 yılında başlattığı satış organizasyon yapısı değişikliği kapsamında, her yıl düzenlediği bölge toplantılarını 2020 yılının ilk 3 ayında da sürdürdü. Tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüs salgını sebebiyle ara verilen toplantılar, şartlar normale döndüğünde devam edecek.

Bölge yapılanmalarını hız kesmeden sürdüren Koru Sigorta, 2020 yılının ilk 3 ayında Bursa, İzmir, İzmit, Ankara ve Adana’da Strateji ve Değerlendirme Toplantıları düzenledi. Toplantılara Koru Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Vekili A. Bülent Bora, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Erhan Çiftçioğlu, Yönetim Kurulu Üyesi ve Ürün Yönetimi ile Hasar Genel Müdür Yardımcısı Kasım Yılmaz, Acenteler ve Pazarlama Direktörü Barış Tabakoğlu, Bölge Müdürlükleri yetkilileri ile çok sayıda acente ve acente derneklerinden temsilciler katıldı. Koru Sigorta’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantılarda açılış konuşması yapan ve kooperatif yapısından anonim şirkete geçiş sürecinden itibaren üretim verileri hakkında bilgi veren A. Bülent Bora, “Şirketimiz, 4 yıl önce sıkıntılar ile mücadele ediyordu. Tüm çalışma arkadaşlarım ile birlikte bu durumu düzeltmek için kolları sıvadık ve bugün övünülecek bir noktaya geldik” dedi.

‘BİR BAŞARI HİKAYESİ YAZDIK’

Son 4 yılı değerlendiren Bora, “Anonim şirket olarak faaliyetlerimize başladığımızdan itibaren, büyüme hızımız kontrollü bir şekilde sektör ortalamasının üzerinde seyrediyor. Sektörde teknik kâr elde eden şirket sayısı oldukça az, biz de bu şirketlerin içerisinde bir acente şirketi olarak yer alıyor ve 4 yıldır teknik kâr elde ediyoruz ki bu durum, şirketin mali bünyesinin düzelmesine neden olan etkenlerden biri. Yola çıktığımızda bize güvenen başta Sigortacılık Genel Müdürlüğü ve değerli acentelerimizin güvenini boşa çıkarmadık. Hep birlikte bir başarı hikayesi yazdık ve her geçen yıl hizmet kalitemizi bozmadan, üzerine koyarak ilerliyoruz” diye konuştu.

‘TEK AMACIMIZ, FAYDA SAĞLAMAK’

Koru Sigorta’nın acentelerine yönelik yaptığı çalışmalar ile ilgili bilgilendirmelerde bulunan Erhan Çiftçioğlu, “40 yıllık sigortacılık hayatım boyunca, birçok sigorta şirketi toplantısına katıldım, Koru Sigorta’nın bu toplantıları gerçekleştirmesindeki tek amaç, acentelerimize daha fazla nasıl fayda sağlayabilirizdir. Üretiminin %99’u acenteler üzerinden olan bir sigorta şirketi, acentelerini ne kadar mutlu, memnun hale getirirse o kadar sürdürülebilir bir kaliteyi yakalamış olacaktır. Bu kapsamda Koru Sigorta, Türkiye Kalite Derneği’ne (KALDER) üye olan tek sigorta şirketidir. Biz sürekli olarak daha iyi kalite yaratabilmek ve daha kaliteli hizmet verebilmek için var gücümüzle çalışıyoruz ve çalışmaya da devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

‘FATURA GÜVENCE SİGORTASI İLE RİSK KALKIYOR’

Koru Sigorta’nın yürüttüğü AR-GE çalışmaları ve Fatura Güvence Sigortası ile ilgili bilgi veren Çiftçioğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Kooperatif döneminden itibaren pek çok AR-GE çalışması gerçekleştiriyor, acentelerimizin öneri ve projelerine kulak veriyor, değerlendiriyoruz. Bu çalışmalar arasından bir tanesini, değerli acentelerimizin katkılarıyla Türk sigorta sektörüne hediye etmiş bulunuyoruz: Fatura Güvence Sigortası (FGS). Stratejik olan bu ürünümüz ile işletmelerin alacak riskini ortadan kaldırıyor ve satış cirolarının artmasını sağlıyoruz.” 

2020 yılı itibarıyla yapılan çalışmalardan ve bu çalışmalar neticesinde acentelerin kazançlarından bahseden Kasım Yılmaz, “Diğer tüm branşlarımızda olduğu gibi FGS sürecinde de olmazsa olmaz, en önemli unsur acentedir. Bu ürünümüzde, acentenin ilk ve tek yapması gereken şey, hali hazırda vadeli satış yapan veya acente ile görüşmesi neticesinde vadeli satış yapmaya karar veren bir satıcı bulmaktır. Sonrasında, satıcı ile şirketimiz arasında bir sigorta sözleşmesi düzenlenir, ürün satın almak isteyen müşteri 3 dakika gibi kısa bir sürede 160’ın üzerinde kriter ile skorlanır ve sonucun olumlu olması halinde, satıcının alacakları Koru Sigorta güvencesine geçer. Bu süreçte acentemiz, satıcı kanalında satılan her ürün için komisyon kazanır” şeklinde konuştu.

‘FATURA GÜVENCE SİGORTASI ALGIYI YIKACAK’

FGS’nin, vadeli satışın yalnızca beyaz eşya ve mobilya ile sınırlı olduğu algısını yıkacak bir ürün olduğunu belirten Yılmaz, “Günümüz şartlarında, beyaz eşya ve mobilyanın yanında eğitim kurumları, lastik firmaları, güneş panelleri üreticileri, sağlık kurumları ve görüşmelerde bulunduğumuz turizm firmaları da bu ürünümüze ilgi gösteriyor. Bu ürünü kullanamayacak olan bazı sektörler de skorlama hizmetinden faydalanmak istiyor. Bu ve bunun gibi ürünlerimizi kullanmak isteyen herkese, bir acente şirketi olarak yalnızca acentelerimiz vasıtasıyla ulaşıyoruz. Önümüzdeki dönemde, bu ürünümüzü satan acentelerimize FGS 2.0 sertifikası vereceğiz ve bundan yararlanmak isteyen çok sayıda satıcıyı, bu sertifikaya sahip acentelerimize yönlendireceğiz. Ayrıca, acentelerimiz, FGS ürünümüzü sattığında o kişinin trafik, kasko, işyeri, konut, ferdi kaza ve DASK poliçelerini de satabiliyor çünkü bu ürün onlara çapraz satış imkânı sunuyor.”

‘ACENTELER İLE YOL HARİTASI ÇİZİYORUZ’

2020 yılı satış ve pazarlama uygulamaları ile bilgi veren Barış Tabakoğlu, bölge yapılanmalarını acenteler ile daha yakın ilişkiler kurabilmek üzerine oluşturduklarını belirtti ve şöyle konuştu: “Acentelerin, iletişim, gelir, eğitim ve dijital dönüşüm olmak üzere 4 adet temel sorunu mevcut. Biz de bir acente şirketi olarak iletişime önem veriyoruz. Şirketimizi bugünlere, değerli acentelerimize kulak vererek getirdik ve bundan sonra da yol haritamızı bu şekilde çizeceğiz.” Temel sorunlar ile ilgili çözümler ürettiklerini ifade eden Tabakoğlu, gelir artırıcı uygulamalar kapsamında trafik, kasko, konut, işyeri ve FGS branşlarında verdikleri ek komisyon oranları hakkında bilgi verdi. Sektörün geneline fayda sağlamak amacıyla yalnızca kendi acentelerine değil tüm acenteleri kapsayacak şekilde, eğitim planlaması yaptıklarını belirten Tabakoğlu, dijital gelişim ile düzenleyecekleri seyahat kampanyaları konularında da bilgilendirmelerde bulundu.