Allianz Türkiye dışavurumcu şirketler dönemini başlattı
Türkiye sigorta sektöründeki en büyük satın almalarından biri olan Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta’nın birleşmeleri, 30 Eylül’de yasal olarak tamamlandı. Allianz Türkiye’nin son 7 aylık süreci değerlendiren Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın, Allianz için yeni bir dönem başladığına dikkat çekti. Bu yeni dönemde toplumun değer ve beklentileriyle örtüşen, paylaşımcı ve katılımcı bir anlayışla iletişim çalışmalarına ağırlık vereceklerini belirten Altın, “Allianz, genç ve yeni nesil çalışanlardan oluşan bir şirket. Bizi tüm şeffaflığımızla yansıtan bir anlayışla yeni nesil şirketlere öncülük edecek dışavurumcu bir yaklaşımla karşınızda olacağız” dedi.
‘SADECE POLİÇE ÜRETEN BİR ŞİRKET OLMAYACAĞIZ’
Allianz Türkiye’nin 1 Ekim 2014 tarihinden itibaren ‘Allianz Sigorta’, ‘Allianz Yaşam ve Emeklilik’ ve ‘Allianz Hayat ve Emeklilik’ şirketleri ile faaliyetini sürdüreceğini açıklayan Altın, “Allianz’ın uluslararası gücü ve başarılı stratejilerini Türkiye’de daha fazla gösterebileceği bir sürece girdik. Bu yeni dönemde müşterilerimiz başta olmak üzere topluma daha fazla dokunan projelerle yol alacağız” dedi. Yeni dönemde ‘Dışavurumcu bir yaklaşımla’ hareket edeceklerini belirten Solmaz Altın, “Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü yapmak ve toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olmak vizyonuyla var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Sigorta sektöründeki sürdürülebilir başarılarının yanı sıra ortaya koydukları çalışmalar ile anlam yaratan, sosyal bir şirket olmayı hedeflediklerini vurgulayan Altın, “Çünkü farkındayız ki, değişen tüketici davranışları, teknolojideki gelişmeler ve yeni nesil çalışma şekilleriyle uyumlu bir şekilde yol alan şirketler geleceği şekillendirebilecek. Biz de sigortacılıkta bunun öncüsü olarak, sektörün dinamiklerini değiştirecek ve yeni nesil şirketlere öncülük yapacak çalışmalarla karşınızda olacağız” dedi.
‘BÜYÜRKEN KÂRLILIĞIMIZI KORUYORUZ’
Bu süreçte büyüme ve kârlılıktan da ödün verilmeyeceğinin ve benimsedikleri dijital sigortacılık anlayışıyla farklı ve geniş kitlelere ulaşılacağının altını çizen Altın, “Bu yenilikler pazarın genişlemesi açısından da fırsat sunuyor. Piyasanın değişen taleplerine göre, kişiye özel çözümlerimizi artırıyoruz” dedi.
‘DIŞAVURUMCU ŞİRKETLER DÖNEMİNİ BAŞLATIYORUZ’
Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Başkanı Fatmanur Erdoğan da, Allianz’ın bu yeni dönemine ilişkin iletişim stratejilerini açıkladı. Sigorta sektörünün daha içine kapalı bir sektör olduğuna dikkat çeken Erdoğan, “Allianz Türkiye olarak, yeni dönemde dışavurumcu şirket anlayışını sektöre kazandırıyoruz. Bu amaçla, Allianz olarak sektörün bilinirliğini artırmak amacıyla daha dışa dönük bir yaklaşım sergileyeceğiz. Klasik sigortacılık anlayışından farklı bir dil ve diyalog tarzı ile yol alacağız. Bu çalışmaların sadece Allianz’ın değil, tüm sektörün itibarının yükseltilmesi, sektörün faaliyetlerinin daha iyi anlaşılması ve sektöre olan güvenin artması açısından da önem taşıdığı kanısındayız” diye ekledi. Fatmanur Erdoğan, bir sigorta şirketiyle müşterilerinin bugüne kadar hep istenmeyen durumlarda yollarının kesiştiğine de dikkat çekti. “Ayhan Sicimoğlu’nun şirketimize yaptığı sürprizin görüntüleriyle birlikte tüm paydaşlarımıza Allianz’ın içinden bir kesit sunmak istedik. Sadece kağıttan ve karttan ibaret olarak algılanan bir sektörü, toplum nezdinde daha görünür kılan bir yaklaşım arzuladık” diyen Erdoğan sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de ilk kez bir şirketin tüm İcra Kurulu üyeleri en doğal halleriyle bu sürprize dâhil oldu. Böylece Allianz’ın yeni döneminde paydaşlarına ve topluma daha yakın, sıcak ve şeffaf bir marka olma hedefinde de ne kadar içten olduğumuzu kanıtlama fırsatı bulduk. Sektöre yön verecek ve yeni nesil çalışanların da ilgisini çekecek iletişim stratejimize devam edeceğiz.”