Acenteler geleceği dijitalle yakalayacak
SAB Başkanı Doğan Şen, acentelerin sigortacılığın en bilinen yüzü olduğunu ifade etti. Sigorta ettirenlerin öncelikle acentelerle işlerini çözmek istediğini söyleyen Şen, “Ancak bu istek, değişen sosyoekonomik gerçeklik içinde hızla değişiyor. Acenteler olarak hayat branşında nerdeyse yok sayılırız, elementer branşta da her geçen yıl payımız azalıyor” diye konuştu.
Acentenin mesleğini sürdürebilmesi için, değişen dünyada değişen müşteri beklentilerine cevap verebilmesi için sorumluluklarının arttığını dile getiren Doğan Şen, sözlerine şöyle devam etti: “Bir masa bir telefon devri biteli çok oldu. ‘Müşteriler sadakatlidir, vefalıdır bana gelirler. Masamda otururum, çevrem bana yeter. Günde iki trafik poliçesi, haftada bir kasko, ayda bir yangın poliçesi kessem yeter’ devri bitti.”
Yasal mevzuatların da bu doğrultuda değiştiğini kaydeden Şen, “Yönetmelikler, genelgeler acentelere sorumluluklar yüklüyor. Yatırım yapma mecburiyeti, kadro kurma ve sermaye artırma mecburiyeti getiriyor” dedi.
“Globalleşen dünyada sektörler arası sınırlar kalkıyor, kâr marjları düşüyor, rekabet manevi değer tanımıyor” diyen Şen, şirketler ve müteşebbislerin daha fazla iş yapabilmek ve pazar payını artırmak için durmadan çalıştığı, varlığını korumak için refleks gösterdiğini belirtti.
‘DEĞİŞİME GÖRE AKSİYON ALINMALI’
Bu gerçeklik içinde uzun soluklu olarak varlıklarını devam ettirmek isteyen acentelerin değişen dünya gerçeğine ayak uydurma mecburiyetleri olduğunu vurgulayan Şen, acentelerin bu nedenle kendilerine hedef koyması, yarınlarda kendilerini nerede görmek istiyorlarsa değişimi fark ederek aksiyon alması gerektiğini ifade etti.
En küçük acenteden en büyük acente yapısına kadar temel yapılması gerekenleri “Teknolojiyi yakalamak, müşteri beklentilerini çözümlemek ve buna göre pozisyon almak, sermaye koyarak yatırım yapmak, mesleki bilgi ve becerilerini artırmak” olarak dört maddeye ayıran Şen, bu dört konuyu başarıyla gerçekleştiren acentelerin ayakta kalacağını aktardı.
ACENTE NASIL OLMALI?
Doğan Şen, günümüzde ve gelecekte acentenin nasıl olması gerektiğini ise şu şekilde açıkladı:
“* Müşteri odaklı olmalı,
* Deneyim ve bilgisini hata yapmadan kesintisiz aktarabilmeli,
* Müşterinin kendisine ve ailesine yaşam boyu yanında olabileceği hissini ve kurumsal kimliğini aktarabilmeli,
* Müşteri nasıl bir hizmet bekliyorsa cevap verebilecek bir yapıda çevik ve güçlü olmalı,
* Müşteri bilgilerini biriktirebilmeli, değerlendirebilmeli, projeler üreterek kişiye ve mesleğe özel ürünler sunabilmeli.”
Bu noktada dijital bilgiyi işleyebilmenin ve dijital sigortacılığı gerçekleştirebilmenin çok önemli olduğunun altını çizen Şen, “Zaman en büyük sermayemizdir. Personel masrafları hızla artıyor. En az personelle, en fazla teknolojiyle, hem en hızlı hem de en fazla satışı yapma ve geleceği yakalama mecburiyetimiz vardır” şeklinde konuştu.
‘YAPACAK ÇOK İŞİMİZ VAR’
“Her bir meslektaşım ülkemizdeki şu gerçeği sürekli olarak kendilerine tekrarlamalıdır: ‘Ülkemdeki sigortalıların sayısının toplam nüfusa oranı %15.5. Öyleyse yapacak çok işim var.’ Sigorta acentesi olarak bugün sıkıntılı günler geçiriyor olabiliriz. Ancak her şey değiştiğine göre bu sıkıntılı günler de geçecek, pırıl pırıl günler gelecektir” diyen Şen, halk arasında söylendiği üzere “enseyi karartmamak”, yarınlara hazırlanmak ve çalışmak gerektiğini söyledi.
‘SAB’A KATILIN, GELECEĞİ YAKALAYIN’
SAB olarak her hafta salı günü toplanarak acentelere bilgi ve becerilerini aktardıklarından bahseden Doğan Şen, şunları söyledi: “Şimdiden yetiştirmek üzere üniversite öğrencilerini stajyer olarak acentelere yerleştiriyoruz ve trafik sigortaları dışında diğer branşlarda eğitimler düzenliyoruz. Geleceği yakalamak isteyen acenteler derneğimize üye olmalı, gücüne güç katmalıdır.”