Türk Nippon Sigorta’nın prim üretiminde yüzde 85 artış
2014 yılının ilk sekiz aylık sonuçlarında geçen döneme göre toplam prim üretiminde yüksek oranda artış yakalayan Türk Nippon Sigorta oto dışı branşlarda büyümeye devam ediyor. 2014 yılının ilk sekiz aylık döneminde hedeflerinin üzerinde bir büyüme yakaladığını belirten Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “2013 senesinde olduğu gibi bu sene de özellikle oto dışı branşlarda büyüme isteğimizi ilk sekiz ay sonunda rakamlarımıza başarılı bir şekilde yansıttık. Şirketimizin toplam prim üretim rakamlarını, 2014 yılının ilk sekiz ayını yine aynı dönemin 2013 yılı ile karşılaştırdığımızda yüzde 85 oranında bir büyüme gerçekleştiği görülmektedir” diye kaydetti.
Oto dışı branşların yanında oto branşlarında da ağırlıklı olarak üretim yaptığı kasko sigortalarında, üretim artışını yine aynı dönemler dikkate alındığında yüzde 25 olarak gerçekleştiren Türk Nippon Sigorta’nın toplam oto sigortalarındaki üretim artışı yüzde 38 seviyesinde gerçekleşti. Sigorta sektörü ise aynı dönemlerde kasko sigortalarında yüzde 2.5 oranında küçülme yaşadı.
Pamukçu, yeni stratejilerinin bu dönemde istedikleri rakamları yakalamalarında büyük bir payı olduğunu belirtti: “2014 yılının ilk sekiz ayı sonunda elde ettiğimiz sonuçlar 2013 yılının ikinci yarısından itibaren oluşturmuş olduğumuz stratejimizi başarı ile ortaya koyduğumuzu göstermektedir. Şirketimiz 2014 yılının ilk sekiz ayı sonunda da iş dağılımını oto dışı branşlar lehine çevirerek, yüzde 60 oto dışı, yüzde 40 ise oto branşlarından oluşmasını sağlamıştır.”
‘GELİR GETİREN BRANŞLARDA ETKİN BİR OYUNCU OLACAĞIZ’
Türk Nippon Sigorta’nın özellikle 2013 yılından başlamak üzere şirkete ve paralelinde satış kanallarına gelir getirecek her branşta etkin bir oyuncu olma hedefini en iyi şekilde uygulamakta olduğunu kaydeden Pamukçu, özellikle 2014 yılında, ürün yapıları tekrar gözden geçirilen bireysel segmentin yanı sıra, küçük ve orta boy işletmelerin yangın, sorumluluk, nakliyat ve inşaat sigortalarında ağırlıklı olarak büyüme göstererek, bu büyümeyi kârlılığa olumlu olarak yansıtmayı başardıklarını belirtti.
Yangın ve Doğal Afet branşlarında Türk Nippon Sigorta’nın gerçekleştirdiği büyümenin Türk sigorta sektörünün aynı dönemdeki büyümesinin üç katı kadar olduğunu belirten Pamukçu, “Şirketimiz, 2014 yılının ilk sekiz ayı sonunda, Yangın ve Doğal Afetler Sigorta Branşında yüzde 54 oranında bir büyüme göstermiştir. Bu branşta sigorta sektörü aynı dönemlerde yüzde 19 büyümüştür.” diye konuştu. Pamukçu aynı zamanda bu branşta özellikle yapmış oldukları risk değerlendirmesi ile seçimi ve riske uygun fiyatlandırmanın üretim artışının genel konsolide artışın bir seviye altında seyretmesine neden olduğunu belirtti. Pamukçu konu ile ilgili şunları söyledi: “Şirket olarak, Kasko Sigortalarında risk seleksiyonu ve riskin her parametresini dikkate alarak oluşturmuş olduğumuz fiyatlandırma mekanizmasını kullanmaktayız. Bu yapıda bize doğru riski doğru fiyatlandırma ortamını oluşturmaktadır. Bunun yanında hasar süreçlerini etkin bir şekilde kontrol etmekteyiz. Kasko sigortalarında risk seleksiyonu ve teknik kriterleri ön plana alarak yapmış olduğumuz fiyatlandırma kârlılığımızın devam eden bir trende girmesine yol açmıştır.”
Türk Nippon Sigorta 2014 yılında oto dışı branşlar içinde yer alan genel zararlar ve kaza branşlarında da bir yüksek büyüme gerçekleştirdi. Bu büyüme temel olarak, branşlar altında yer alan mühendislik sigorta ürünleri ile ferdi kaza sigorta ürünlerinden geliyor.
Bu gelişmenin yanında, Türk Nippon Sigorta 2013 yılı sonunda iki banka ile yapmış olduğu banka sigortacılığı işbirliği sayesinde 2014 yılında farklı satış kanalları vasıtası ile ürünlerinin pazarlama ve satışını gerçekleştirmeye başladı.
PAMUKÇU: EN ÖNEMLİ İŞ ORTAKLARIMIZ ACENTELER
Acentelerin primlerin artışında büyük bir payı olduğunu söyleyen Pamukçu, “Şirketimiz, 2014 yılında farklı satış kanalları vasıtası ile ürünlerinin satışını gerçekleştirse bile sigorta prim üretiminin büyük bir kısmı en önemli iş ortaklarımız olan acentelerimiz vasıtası ile sağlanmaktadır ve öyle de devam edecektir” diyerek acentelerle Türk Nippon’un yakın çalışmalarına devam edeceğini ifade etti. Pamukçu sözlerine şöyle devam etti: “Acenteler, bizim stratejimizi istediğimiz şekilde sektörde uygulayan en önemli satış kanallarımız. Acenteler bizim ana dağıtım kanalımız ve üretimimizin çok büyük bir kısmı acenteler tarafından sağlanıyor. Biz satış kanallarımız ve özellikle de acentelerimiz için stratejimizi ‘ulaşılabilirlik’ olarak ortaya koymuş durumdayız. Bundan dolayı acentelerimize verdiğimiz hizmetimizin kalitesi bizim için çok önemli bir konudur. Türk Nippon Sigorta olarak, diğer şirket uygulamalarının dışında acentelerimize karşı farklılıklar yaratan dinamik bir yapı içinde hizmet vermeye çalışıyoruz.
Bu sistemde çalışmaya ve acentelerimiz için her zaman yenilikler yapmaya da devam edeceğiz.” İlk 8 ayda elde ettikleri başarının devam ettirmeyi hedeflediğini belirten Pamukçu, “2014 yılı sonunda hedefimiz, ilk sekiz ay sonunda elde ettiğimiz büyüme oranını koruyarak prim üretim dağılımda oto dışı branşların payını ve kârlılığı daha da artırmaktır” dedi.
TÜRK NİPPON SİGORTA VE ROYAL SUN ALLIANCE İŞBİRLİĞİ
2013 yılında, 300 yıllık geçmişe sahip ve 140 ülkede faaliyet gösteren İngiltere’nin dev Sigorta Şirketi Royal Sun Alliance (RSA) Türkiye’deki global partneri olarak Türk Nippon Sigorta’yı seçti. Bu anlaşma sayesinde 2014 yılında Türk Nippon Sigorta odaklanmış olduğu segment olan oto dışı branşlarda daha fazla iş yapıp, orta ölçekli ve sınai tesis risklerine karşı en geniş kapsamda güvence vermeye başladı. Türk Nippon bu işbirliği vasıtası ile yangın, sorumluluk, nakliyat branşlarında iş hacminde önemli bir artış gerçekleştirdi.
KOBİ’LERDE DE BÜYÜME KAYDETTİK
2013 yılından başlamak üzere şirkete ve paralelinde satış kanallarına gelir getirecek her branşta etkin bir oyuncu olma hedefini en iyi şekilde uygulamakta olduğunu belirten Pamukçu, “Özellikle 2014 yılında, ürün yapılarını tekrar gözden geçirdiğimiz bireysel segmentin yanı sıra, küçük ve orta boy işletmelerin yangın, sorumluluk, nakliyat ve inşaat sigortalarında ağırlıklı olarak büyüme göstererek, bu büyümeyi kârlılığa olumlu olarak yansıtmayı başardık” diye belirtti.