Trafik sigortasında mağduriyetler azalacak
Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, 1 Haziran 2015 tarihinde yürürlüğe giren zorunlu trafik sigortasındaki yeni genel şartlarla trafik sigortasındaki bazı uygulamaların tam anlamıyla netlik kazandığını ifade etti. Geçmişte bazı hasarların teminat kapsamına girip girmediğinin tam anlaşılamadığını söyleyen Ayhan, bazı hasarların ise teminat dışı olduğunun bilinmesine rağmen çok açık yazılmadığı için tereddütler yaşandığını hatırlattı. Ayhan, “Yeni genel şartlarla netleştirilen teminat kapsamları tereddütlere mahal verilmesini engellerken, tüketiciler hangi hasarların kapsama girdiğini hangilerinin girmediğini bilsinler diye daha açık yazıldı” dedi. Teminat kapsamlarında büyük değişiklikler olmadığını ifade eden Ayhan, yeni düzenlemelerle teminat dışı kalan noktaların daha net belirtildiğini ve böylelikle olası yanlış anlaşılmaların önüne geçildiğini bildirdi.
DÜZENLEMEDE ÖNCELİK VATANDAŞ
Yapılan yeni düzenlemenin vatandaş ve mağdurların haksızlığa ve zaman kaybına uğramaması için yapıldığının vatandaşlara ve tüketicilere anlatılması gerektiğini söyleyen Mine Ayhan, “Bu çalışmanın başından beri içinde bulunduğum için bu genel şartların üzerinde iki senedir çalışıldığını ve satır satır niçin, ne düşünülerek yapıldığını biliyorum. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün attığı her adımda birinci öncelik vatandaştır. Ondan sonra sigorta şirketleri, acenteler ve diğer paydaşlar gelir. Sigorta şirketleri olarak biz de bunu destekliyoruz. Hesaplarımızı, istatistiklerimizi ona göre yapıyoruz. Yeni genel şartların her bir maddesini tek tek inceleyin, hepsinin altında mutlaka vatandaşın lehine her türlü tereddütlerin giderilmesine yönelik aksiyonlar var” dedi.
SİGORTA BİLİNCİ ARTARSA KAZA ORANI DÜŞER
Mine Ayhan: “Sürücüler neyin sigorta kapsamında olduğunu ve olmadığını bilirlerse daha tedbirli araç kullanırlar. Bunun ülkemizde trafik kaza oranını düşürmek gibi dolaylı bir faydası olabilir. Bu aynı zamanda sosyal bir sorumluluk. ABD’de de trafik kurallarına uyulmasının sebebi bizden daha eğitimli olmaları değil, trafik kurallarının ve yaptırımların çok ağır olması. ABD’deki sürücüler büyük otobanlarda bile 80 kilometreyi geçmiyorlar. Biliyorlar ki yaptıkları hatalar kayıtlara geçecek ve ceza olarak geri dönecek. Biz de bunu Türkiye’de başarabiliriz. Sigorta şirketlerine bu konuda önemli bir iş düşüyor.”