Sompo Japan teknolojik altyapısını sürekli yeniliyor
Sompo Japan Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Kemal Beceren, başta acenteler olmak üzere tüm satış kanallarına ve müşterilerine en iyi hizmeti sunabilmek için teknoloji alanında sürekli yatırımlarının olduğunu söyledi. Sompo Japan’ın teknolojik altyapısının daha önce 2010 yılında yenilendiğini belirten Beceren, bu yıl itibarıyla hem Ana Veri Merkezi’nin hem de Ankara’daki Olağanüstü Durum Merkezi’nin yenileneceğini ifade etti. Beceren sözlerine şöyle devam etti: “Planladığımız yatırımların önemli bir bölümünü tamamladık. Ağustos ayının ilk yarısı itibarıyla başta acentelerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımız kullandıkları sistemler üzerindeki olumlu değişiklikleri hissetmeye başladılar. Donanım yatırımları dışında mevcut yazılımlarımızı da; gelişen teknolojileri etkin kullanarak çağı yakalamak, satış kanallarımızın iş yapış şekillerini değiştirerek operasyonel verimliliklerine katkıda bulunup tüm odaklarını satış faaliyetlerine yönlendirerek cirolarını artırmak amaçlarıyla değiştiriyor/geliştiriyoruz.”
Hasar yazılımını 2014 yılının ilk yarısında değiştirdiklerini belirten Beceren, bu değişikliğin meyvelerini yılın son çeyreğinde toplamaya başlayacaklarını sözlerine ekledi. Beceren, hasar süreçlerini elektronik ortamda takip ederek müşteriye hızlı ve etkin bir hasar hizmeti vereceklerini söyledi. Bunun dışında yakın zamanda kurumsal sitelerini de değişen teknolojileri ve müşteri eğilimlerini dikkate alarak yenilediklerini ifade eden Beceren, “Müşterilerimiz yeni kurumsal portalımızda gereksinim duydukları tüm bilgilere pratik ve hızlı bir şekilde ulaşabilecekler. Hem içerik hem de tasarım olarak yenilediğimiz kurumsal sitemiz kullanıcı dostu tasarımı ile ziyaretçilerine mobil ortamlarda da çok hoş deneyimler yaşatacak” dedi.
‘TEK TUŞLA POLİÇE’
Sompo Japan’ın kurulduğu ilk yıllardan itibaren, acentelerin gereksinimlerini karşılamak amacıyla hazırladığı ve acentelerin her zaman övgüyle andığı acente portalından da bahseden Beceren, bu portalın, değişen teknolojileri kullanarak ve güncel trendleri dikkate alarak acentelerin eğilimleri ve güncel gereksinimleri çerçevesinde yenilendiğini söyledi. Bazı acentelerin bu yeni portalı pilot olarak kullanmaya başladıklarını belirten Beceren, “Yeni portalla ilgili aldığımız geri bildirimler oldukça olumlu ve dolayısıyla portalı tüm acentelerimizin kullanımına açtığımız zaman sektörde oldukça ses getireceğini düşünüyoruz. Bu yeni portal sayesinde site içi dolaşım oldukça kolaylaşacak, acentelerimiz gereksinim duydukları tüm operasyonel raporlara, yenileme listelerine anında erişirken, sistem tarafından önceden otomatik olarak hazırlanacak olan yenileme veya çapraz satış tekliflerini tek tuşa basarak poliçeleştirebilecekler. Bu portal sayesinde acentelerimizin operasyonlarının çok büyük ölçüde ortadan kalkacağını ve acentelerimizin tüm enerjilerini satışa yönlendireceklerini düşünüyoruz. Portalın en büyük özelliklerinden biriyse acente ve müşterilerin çeşitli özelliklerine göre özelleşmesi ve acentelerin cirolarını artırmalarına yönelik akıllı çapraz / üst satış önerilerini otomatik olarak üretip kullanıcıları satış yapmaya yönlendirmesi olacak. Ayrıca yeni portal acentelerimizin günlük / haftalık yapması gereken işleri sürekli olarak hatırlatarak hiçbir işin unutulmamasını sağlayacak” dedi.
‘ACENTELERİN OPERASYONLARINI AZALTIYORUZ’
Beceren, portalı dinamik bir şekilde yaşatabilmek için acentelerden gelen geri bildirimlerin dikkate alınıp sürekli olarak yenilenmesi gerektiğini söyledi. “Acente portalının önemli bir bölümü ise hızlı satış platformumuz” diyen Beceren, yaklaşık bir yıldır kullanımda olan hızlı satış platformunun her geçen gün geliştirip zenginleştirildiğini sözlerine ekledi. Beceren, “Bu platform birden çok çeşit ürüne ve/veya aynı ürüne birden çok alternatif teminatlı teklifi aynı anda üretebilen sektördeki ilk uygulamadır. Bu platformdan müşteri ve aracın üç-dört temel bilgisini girerek bir adet trafik, iki adet farklı teminat içerikli kasko ve ayrıca bir adet ferdi kaza teklifini aynı anda hem de toplam 15 – 20 saniye içinde oluşturabilirsiniz. Yani acentelerimiz dört adet teklifi 15 – 20 saniye içinde müşterilerine sunabiliyor” şeklinde konuştu.
Minimum veri girişi ile teklif üretilmesini sağlayan platformun acente satışlarını artırmadaki en büyük yardımcıları olduğunu belirten Kemal Beceren, platformdan satış yapılan ürün sayısının her geçen gün arttığını dile getirdi. Acentelerin her zaman en önemli satış kanalı olacağını belirten Beceren, “Teknoloji ve sosyal ağların yaygınlaşmasına paralel olarak, müşteriler her türlü gereksinimlerini karşılarken interneti daha yaygın olarak kullanacak ve fiyat ile hizmet içeriği konusunda araştırma yapacaklardır. Bu gerçeği dikkate alarak müşterilerin bu eğilimlerine hizmet edecek müşteri portalları oluşturmak ve acentelere ait olacak bu portallar yardımıyla gelecek yeni müşterilerin taleplerini nihai olarak acentelerde sonlandırmak olasıdır” dedi. Bu konuda yatırım yapanların zaman içinde yatırımlarının geri dönüşlerini alacaklarını ifade eden Beceren, bu geri dönüşlerin yeni müşteri ve buna bağlı olarak artan ciro olacağını sözlerine ekledi.
‘ACENTELER TEKNOLOJİYE UYUM SAĞLIYOR’
Teknolojik gelişmelerden sürekli haberdar olan ve sürekli yenilik talep eden bir acente ağının olduğunu söyleyen Beceren, acentelerin hızla gelişen teknolojiye kolay uyum sağlayabildiklerini belirtti. Acentelerin kullandıkları teknolojiyi çağın gereklerine uygun olarak güncellediklerini dile getiren Kemal Beceren, bu sayede Sompo Japan’ın geliştirdiği yeni teknolojilere uygun yazılımları kullanabildiklerini ifade etti. Acentelerin en çok yazılım alanında desteğe ihtiyaçları olduğunu ifade eden Beceren sözlerine şöyle devam etti: “Donanım bir şekilde satın alınabilir, fakat etkin, operasyonel olarak çok kolay kullanılabilecek ve satış odaklı bir yazılım sahibi olan acentelerin tüm enerjilerini satışa vererek hayal ettikleri ciro düzeylerine ulaşabileceklerini düşünüyorum. Biz de yeni portalımızı bu gereksinimleri adresleyecek şekilde geliştirdik. Ayrıca çoklu acentelik sahibi olan ve müşterilerinin tamamını yönetecek bir yazılıma sahip olan acentelere de web servisler sağlayarak operasyonlarının azalmasına katkıda bulunuyoruz.”
‘FARKLI GÖRÜŞLER FAYDA SAĞLIYOR’
Kemal Beceren, Sompo Japan’ın bir Japon şirketi olduğuna dikkat çekti. Japonya ile özellikle teknoloji alanında fikir alışverişinde bulunduklarını söyleyen Beceren, çeşitli konularda farklı görüşler almanın fayda sağladığını belirtti. Olağanüstü durumlarda devreye alacakları iş sürekliliği planını Japon meslektaşlarının engin deneyiminden yararlanarak hazırladıklarını ifade eden Beceren, “Diğer taraftan şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, bizim geliştirdiğimiz bazı uygulamalar da grubumuzun diğer ülkelerdeki şirketlerine örnek olarak gösteriliyor. Bu uygulamalarımızı incelemek için hem Japonya’dan hem de dünyanın diğer ülkelerindeki şirketlerimizden çok sayıda ziyaretçi ağırladık ve ağırlamaya devam edeceğiz. Dolayısıyla şirketin ana merkezi ve diğer ülkelerdeki şirketleri ile her alanda iki taraflı etkin bir iletişimimiz olduğunu söyleyebilirim. Özellikle iş zekası alanında yaptığımız çalışmalar, Japonya’daki ana şirketimizde oldukça ses getirdi” dedi. İş birimlerinin tamamının, kendi sorumluluk alanlarıyla ilgili bilgiye kolaylıkla erişip analiz yapabildiklerini belirten Beceren, “Bu analizleri sadece kendi sonuçlarımız üzerinden değil, sektör sonuçlarıyla karşılaştırmalı olarak yapabiliyor ve her geçen gün bir öncekine göre daha iyi sonuç üretmek için çalışıyoruz” dedi.
‘ACENTELERİMİZE HER TÜRLÜ TEKNOLOjİk DESTEĞİ VERİYORUZ’
Acentelerin teknolojik altyapılarını yıllardır önemsediklerini belirten Kemal Beceren, bu konuda acenteleri desteklediklerini vurguladı. “Bizi ortak olarak gören, gerçekten bizim ürünlerimizi satmak niyetiyle kendi portallarını oluşturan ve oluşturacak acentelerimize ilgili ürünlerimizin teklif / satış servislerini sağlıyor ve bazı özel ürünler için kendi kullandıkları özel sistemlerle entegrasyonlar sağlayabiliyoruz” diyen Beceren, bu konuda oldukça butik bir hizmet verdiklerini söyledi. Beceren, potansiyeline inandıkları her acenteyi dikkate alıp gereken her türlü teknolojik desteği verdiklerini dile getirdi.