Singapur; ada küçük sigorta büyük

Singapur; ada küçük sigorta büyük

Singapur, tam anlamıyla uluslararası bir sigorta sektörüne sahip. 2000 yılının mart ayından bu yana uluslararası pazara tamamen açılan sektörde, yabancı sigortacılar ve aracıların payı hızla artarak, günümüzde çoğunluk haline gelmiş durumda. AIA, AXA, Great Eastern, HSBC ve NTUC gibi devlerin faaliyet gösterdiği sektörde hem çok sayıda hem de bölgeye özgü sigorta ürünleri satılıyor. Hayat ve hayat dışı sigorta şirketlerinin bulunduğu Singapur’da sigortacılık MAS (Singapur Finansal Otoritesi) tarafından 142 no’lu sigorta yasası altında düzenleniyor. Singapur’un son derece rekabetçi, çeşitlendirilmiş ve güçlü ekonomisi sigorta sektörünün gelişimini ve faaliyetlerini de destekler nitelikte. Sağlam bir ekonomi aynı zamanda sigorta ürünlerine olan talebi de artırıyor.

SİGORTADA KRİTİK DÖNEM

Geçtiğimiz birkaç yıl Singapur sigorta sektörü için oldukça belirleyici oldu. 2014 yılının sonunda sektör yeni poliçelerden gelen primlerini %28 oranında artırarak, yıl sonunda prim üretimini toplamda bir önceki yıla göre %7 yükseltti. Bunun yanında tek primli sigorta ürünlerinin satışında da aynı dönemde %23 artış sağlandı. Sektörde acente kanalı poliçelerin %61’ini keserken, %43 ile prim üretiminin büyük bir kesimini de gerçekleştirmiş oldu. Bu yılda acenteleri banka kanalları, finansal danışmanlık şirketleri ve diğer dağıtım kanalları takip etti. Günümüzde ise banka kanalları birinciliği kapmış durumda.

2015 yılında ise Singapur’da hayat tarafı atağa geçti. Hayat sigortacıları bu yılda toplam 2.5 milyar dolar civarında yeni iş yazmayı başardı. Yıllık prim ödenen ürünlerin satışı %7 oranında artarken, tek primli ürünlerin satışı %9 arttı. Satış kanallarının payı ise hayat dışıyla benzer oldu.

İSTİHDAMDA ARTIŞ

Diğer taraftan, sigorta sektöründe ilginç bir gelişme de yaşandı. Singapur yakın tarihindeki belki de en büyük işsizlik rakamlarına ulaşırken, sigorta sektöründe istihdam patladı. 31 Aralık 2016 rakamlarına göre, 6 bin 600’den fazla çalışan sigorta sektöründe istihdam ediliyor. Bu da 2015 yılından %5 daha fazla. Bunun yanında acentelerin yanında hizmet veren 14 binin üstünde de çalışan bulunuyor.

Singapur’da hayat sigortacıları tarafından yönetilen varlıkların toplamı 120 milyar doların üstünde. Bu rakam bir önceki yılın %11 üstünde. Yönetilen varlıkların toplamı Singapur’u Asya bölgesindeki lider sigorta merkezi haline getiriyor. Toplam çerçeve içerisinde yatırım bağlantılı olmayan varlıklar 106 milyar dolarken, yatırım bağlantılı varlıklar ise 21 milyar dolar seviyesinde.

BANKA KANALI BİRİNCİ

Singapur sigorta sektörü oldukça rekabetçi. Açık bir ekonomi modeli izleyen ülkede yabancı yatırımcılar bir engelle karşılaşmadan kolayca yatırım yapabiliyor. Sigortacılar, farklı öncelikleri olan müşteri gruplarının ihtiyaçlarını karşılamak için farklı dağıtım kanalları kullanıyor. AIA Group’un ülkedeki kolu AIA Singapur, acente dışında farklı dağıtım kanallarına ağırlık vererek satışlarını 2016 yılında %8 civarında artırdı.

Ülkede acente ve banka kanalları ana dağıtım kanalları olarak yer alıyor. 2014 yılında acenteler %43 ile dağıtımda aslan payını alırken, 2016 yılında en büyük pay %41.5 ile banka kanalına geçti. Acenteler ise bu yılda prim üretiminin sadece %36’sını gerçekleştirebildi. E-ticaret kanallarının bölgede özellikle hayat sigortası satışlarında önümüzde dönemde hem fiyat avantajı hem de kolaylık avantajı nedeniyle gelişmesi bekleniyor. Bunun yanında banka kanalı da boş durmuyor. Özellikle yeni yapılan banka anlaşmaları bankasürans kanalının gelecekte payını daha da artıracağını gösteriyor.

SADECE SİNGAPUR’DA

Singapur’da marka ve kurumların çoğu zaman sevimli bir maskotu bulunuyor. Ülkede sokaklar sevimli hayvan maskotlarıyla dolup taşıyor.

SAYILARLA SİNGAPUR

Nüfus: 5.6 milyon
GSYİH: 297 milyar $
Kişi Başı GSYİH: 52 bin $
Dünya sigortacılığındaki payı: %0.44
Prim Üretimi: 21 milyar $
Hayat: 17 milyar $
Hayat Dışı: 4 milyar $
Kişi Başı Prim: 3 bin 776 $
Sigortacılığın GSYİH’deki payı: %7.15


Umut Deniz Elçi
umut@sigortacigazetesi.com.tr

Yorum yazın