Sigorta şirketleri değer sağlamak üzere nasıl dönüşüyor?

 Sigorta şirketleri değer sağlamak üzere nasıl dönüşüyor?

Teknolojinin hayatımızın her alanına iyiden iyiye yerleşmesiyle beraber tüm sektörlerde olduğu gibi sigortacılık sektöründe de dijital dönüşüm artarak devam ediyor. Yeni tüketici ihtiyaçları ve toplumsal değişimler özellikle hayat, grup, sağlık ve emeklilik sigortası alanlarını yeniden şekillendiriyor.

Hayat sigortası, kişinin ömrü boyunca karşı karşıya gelebileceği risklere karşı bir güvencedir. Gelecekte de insanların hayat sigortasının sağladığı korumalara hâlâ ihtiyacı olacağı şüphesiz. Bu nedenle, sigorta şirketlerinin sigorta yaptıracak veya yaptırmış olanlara gerekli güveni vermesi gerekiyor. Hayat sigortasını geleneksel yöntemlerle uygulamaya devam eden herhangi bir firma, çok yakın vadede çağın gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Hayat, grup, sağlık ve emeklilik sigortası alanları ülkeden ülkeye farklılık gösterse de küresel pazarda, müşterilerle daha sık etkileşim kurma, teknolojiyi daha iyi benimseme, yeni iş modelleri ile uygulama kanalları geliştirme gibi gelişime açık ortak yönleri bulunuyor.

‘SEKTÖRÜN GELECEĞİNİ MÜŞTERİLER ŞEKİLLENDİRİYOR’

Sigorta şirketlerinin değer sağlamak üzere nasıl dönüştüğüyle ilgili açıklamalarda bulunan EY Türkiye Denetim Bölümü Şirket Ortağı Tolga Özdemir, şu ifadeleri kullandı: “Her zaman olduğu gibi, sektörün geleceğini müşteriler şekillendiriyor. Müşterilerin ihtiyaçları ve hedefleri, tüm paydaşlar için büyüme stratejileri ve inovasyon gündemi hakkında içgörü sağlıyor. Ayrıca danışmanlar ve düzenleyiciler de önemli paydaşlar olup müşteri kategorisinde değerlendirilebilirler. Bununla birlikte; sigorta şirketlerinin müşteri kitlesiyle daha derin etkileşim kurmaları ve bütünsel çözümler sunmaları büyük önem taşıyor.

ODAKLANILMASI GEREKEN 5 KRİTİK ÇÖZÜM

Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda, gelecekte de mevcut konumunu korumak isteyen sigorta şirketleri 5 kritik çözüme odaklanmalı:

1. Finansal refah sağlamak

Sigortacılar, ödeme hizmeti sağlayıcıları ve diğer firmalar, genç tüketicilerle etkileşim kurmanın bir gereklilik olduğunun bilincindeler. Sigorta şirketleri için ilk adım, emeklilik birikimlerinin yanı sıra finansal hedeflere göre de sigortanın değerinin anlaşılmasını sağlamak olmalı. Zamanla gelişen taşınabilir mikro poliçe ve yaşam tarzı sigortası gibi ürünler çalışma hayatına yeni başlayan birçok genç için uygun olacaktır. Bu kapsamda sigortacılar; genç kitleye hitap etmek adına cep telefonları aracılığıyla tam dijital deneyimler sunduklarından ve danışmanların, az miktarda yatırım yapabilecek varlığa sahip bireylerle de ilişkiler kurmak ve geliştirmek için motive olduğundan emin olmalı.

2. Ömür boyu ihtiyaçlara yönelik yönetmek

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) kaynaklarına göre, en az bir sosyal koruma yardımı kapsamındaki işçilerin oranı %47. Geleneksel emekli maaşlarının ve resmi sosyal yardım planlarının giderek azalması ve daha az sayıda çalışanın işveren tarafından sağlanan sosyal yardımlara erişebilmesi nedeniyle; geleneksel emeklilik, artan sayıda bireyin erişimini güç hale getiriyor. Bu noktada, sigortacıların aradaki farkı kapatmak ve sektörün ihtiyaçlarını karşılamak için uygulayabileceği pek çok çözüm bulunuyor. Esnek ve uygun fiyatlı çözümler çok önemli. Bunun yanı sıra; bütünleşmiş poliçeler, standart istihdam ve ek işler arasında geçiş yapan çalışanları otomatik olarak kapsayabilir. Örneğin, tam zamanlı çalışanlar ve serbest meslek sahipleri için taşınabilir kapsama alanı ve işveren tarafından sağlanan poliçeler kapsamındaki ek özellikler büyümeyi hızlandırabilir. Bir ev satın almak, eğitim için birikim yapmak, kariyer sırasında eğitime yeniden fon sağlamak gibi belirli finansal hedefleri destekleyen ürünler benzer bir etki oluşturabilir.

3. Sevdiklerinizle ve ailenizle ilgilenmek

Aile yapılarındaki değişimler ve belirsiz makroekonomik koşullar, dünya çapındaki tüketiciler için yeni tasarruf ve koruma ihtiyaçları oluşturdu. Sağlık sigortası kapsamı ve sosyal güvenlik ağı arasındaki fark, daha fazla insanın bakıcı olarak hizmet verdiğini işaret ediyor. Bu konuda hem çocuklarına hem de yaşlı ebeveynlerine bakmak durumunda olan kadınlar, uzun vadede mali açıdan daha az güvende hissediyor. Bu da hane halkının harcamalarıyla ilgili kararların çoğunu vermeleri, finansal planlama üzerinde önemli bir etkiye sahip olmaları ve daha fazla varlık için sorumluluk almaları demek oluyor. Kadınların ihtiyaçlarına göre tasarlanmış daha iyi çözümler ve daha kişiselleştirilmiş hizmetler, sektör için bir başka fırsat olarak ortaya çıkıyor.

4. Finansal dayanıklılığı artırmak

EY Küresel Sigorta Tüketici Araştırmasına göre, iş kaybı durumunda üç aylık gelir ödeyen ürünlerle ilgilenen küresel tüketicilerin oranı %70. Finansal dayanıklılık, tüm tüketici gruplarında ortak bir tema. Bu kavram sigortacılar açısından, acil durum tasarrufları, ev iyileştirmeleri, seyahat, bir ömür boyu rahat bir emeklilik için birikim yapmak gibi konuları kapsar. Bu noktada, ürün tasarımında esneklik, örneğin emeklilik birikimleri ve para çekme düzeylerinin değiştirilmesine ve değişimlerin yakından izlenmesine izin veren emeklilik planları öne çıkıyor. Tüketiciler, mali güveni ve dayanıklılığı artırmak için çek ve tasarruf hesapları, yatırım pozisyonları, sigorta poliçeleri, çalışanlara sağlanan fayda planları ve diğer kaynaklardan gelen verileri entegre eden çözümler aracılığıyla mali durumlarının bütünsel görünümlerini talep edecektir. Bu noktada sigortacılar tasarruf, yatırım ve gelir koruma ürünlerine ek olarak farklı hedefleri destekleyen çözümler aracılığıyla değer sunabilir.

5. Ödemelerden ve avantajlardan en etkin şekilde yararlanmak

Sigorta şirketlerinin müşterilerle daha derin ilişkiler kurması konusunda fırsatlardan bazıları, hayat sigortası taleplerinin ödenmesi ve yıllık ödemelerin belli bir olgunluğa erişmesidir. Sigortacılar, hasar ödemesinden önce zamanında rehberlikle proaktif bir şekilde müşterilerinin katılımını sağlayabilir ve ardından ödeme yapıldığında ise varlık transferi gerçekleştirebilir. Güçlü ekosistemlerle iç içe olan sigortacılar, tekliflerini yaşam koçluğu ve yas danışmanlığına erişimi içerecek şekilde genişletebilir. Örneğin, miras yönetimi için akıllı birikim stratejileri ve gelecek kuşaklara tavsiyeler, artan sayıda müşteri için caziptir. Bu hizmetler; sigorta şirketlerinin, hasar ödemesinden önce müşterilerinin aileleriyle ilişki kurmasına yardımcı olabilir.”

İlginizi Çekebilir