Sigorta pahalı değil, alınabilir olmalı

Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, sigorta sektöründe büyümenin orta ve alt gelir grubunun sigortalanmasıyla gerçekleşeceğini, bu nedenle sigorta ürünlerinin pahalı değil, alınabilir olması gerektiğini söyledi. Türkiye’nin sigorta penetrasyonununun düşük olduğu bir sigorta pazarı olduğunu ifade eden Şişmanoğlu, “Bunun hem iştah çekici özelliği, hem de satışta getirdiği zorluklar var. Sigorta penetrasyonun düşük olması bir yandan sigorta bilinci ve talep edilebilecek ürünlerin eksikliği nedeniyle, ama öte yandan da sigortayı ödeyecek ekonomik gücün eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir” dedi.

‘ÜRÜNLERİ ÇEŞİTLENDİRMELİYİZ’

Türkiye’deki sigortacılığın halihazırda kurumsal ürünlerle, büyük projelerin ve kurumsal risklerin sigortalanmasıyla devam ettiğini belirten Şişmanoğlu şu değerlendirmeyi yaptı: “Büyümenin bireysel ve küçük işletmelerde gerçekleşeceğini düşünerek tüm sigorta oyuncuları olarak kendimizi bu yöne odaklıyor, bu alanda pazar payı elde etmeye çalışıyoruz. Büyümenin de orta ve alt gelir grubunun sigortalanmasıyla elde edileceğini biliyoruz. Dolayısıyla; ürünlerimizi hem o çeşitlilikte hem de o teminatlarla orta ve alt gelir grubunun kendisini konforlu, rahat ve güvende hissedeceği şekilde çeşitlendirmeli ve zenginleştirmeliyiz. Sigorta pahalı değil alınabilir olmalı. Bütün çalışmalarda tüm meslektaşlarımız bu yönde ilerliyor.”

‘REEL EKONOMİK BÜYÜME ÇOK ÖNEMLİ’

Sektörün 2023 hedeflerine ulaşması önündeki fırsat ve engeller konusunda bir değerlendirme yapan Şişmanoğlu şunları söyledi: “Öncelikle reel ekonomik büyüme, diğer tüm sektörlerde olduğu gibi Türk sigortacılığı için de çok önemli bir endikatör. Ekonomik faaliyetler, malların üretimi, sevkiyatı, dağıtımı arttıkça bizim de primimiz artıyor ve verdiğimiz teminatlar çoğalıyor. Sigorta sektörü için önemli olan, enflasyonun üzerinde reel büyümeyi gerçekleştirebilmemiz.”

Bu ortam sağlanabildiğinde ekonominin diğer göstergelerinin de sağlıklı bir hal aldığını belirten Şişmanoğlu, “Örneğin, işsizlik özellikle yüzde 4 ve 5 civarında reel büyümeyle genç işsizliğini azaltabiliyoruz ülkemizde. Yüzde 4 ve üzerindeki reel büyümelerle, sigorta sektörünün büyümesi gibi diğer finansal kurumların da büyümesi ve toplam refahın artmasını sağlayabiliyoruz. Bu endikatörlere baktığımızda sigortacılık yüzde 4 ve üzerinde yıllık reel büyümeye ihtiyaç duyuyor” dedi.

‘KOMŞULARIMIZDAKİ SAVAŞ SONSUZA KADAR SÜRMEZ’

Ülkemizin içinde bulunduğu coğrafyaya da işaret eden Şişmanoğlu, “Her komşumuzda savaş sonsuza kadar devam etmeyecek, ekonomik pazarlara yakınlıktan Avrupa-Asya geçişi üzerinde bir köprü olmaktan ülkemiz ayrıca istifade edecektir. Belki de birçok uluslararası üreticinin ve dağıtıcının, kendisi için bir liman yerine bu bölgenin ana karargâhı olarak ülkemizi belirleyebileceği bir ortam da sağlayabiliriz. Bunu gerçekleştirdiğimizde, hane halkı gelirlerini artırarak, refahı yükselttikçe, eğitimin katkısıyla beraber sigortalanma ihtiyacının da artmasıyla daha çok sigorta poliçesi satabilir, sektörü büyütebiliriz. Öncelikle dediğim gibi ekonomik büyüme çok önemli, hukuksal altyapı, hukuksal düzenlemeler ve bunların hızı ciddi oranda bizim için önemli” diye konuştu.

 


‘BİREYSEL MÜŞTERİ OTOMOBİLİYLE, KONUTUYLA, İŞYERİYLE BİR BÜTÜN’

Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu acentelere de şu mesajı verdi: “Özellikle acentelerimizin daha bilgili daha çeşitli ürünleri tanıtabilen, satabilen, sigortalılara bu konuda değişik ürünlerde, örneğin ferdi kaza, konut, işyeri sigortaları vs. gereken bilgiyi verebilen acenteler olmalarını istiyoruz. Bu nedenle onlara sürekli eğitim desteği vererek hayat dışı modern sigortacılığın olması gerektiği düzeyde olmalarını teşvik ediyoruz.

Bunu yaparken hem kendi şirketimizi hem de acenteleri birbiriyle yarıştırarak kampanyalar yürütüyoruz. Bunlar Türkiye’de sigortacılığın gelişmesi için önemli adımlar. Biz de gücümüz yettiğince satış kanallarını bu kampanyalarla destekliyoruz.”

“Acentelerimiz şunu bilmeli ki, bizim için bireysel müşteri otomobiliyle, konutuyla, işyeriyle veya dükkanıyla bir bütün” diyen Şişmanoğlu şöyle devam etti: “Biz hiçbir zaman sadece şunu sigortalayalım diğerlerini sigortalamayalım demiyoruz. Biz müşterilerimizi tüm ürünleriyle beraber aramızda görmek istiyoruz.

Penetrasyonu 3,4,5 ürünle çeşitlendirdikten sonra ferdi kaza, tamamlayıcı sağlık sigortası gibi ürünleri de katarak müşterimizin tüm sigorta ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz. Müşterimizin; markamızı daha çok bilip, 56 yıllık Ray Sigorta’ya daha çok güvenip bizim verdiğimiz bilgilerle doğru ve eksiksiz sigorta hizmetini aldığını, eksiksiz teminatlarla kendi yanında olan sigortacılık hizmetini bulacağını bilmelerini istiyoruz. Burada da en önemli aracı ve temsilcilerimiz acentelerimiz.

Onları ne kadar bu bilgilerle donatırsak onlar da sigortalılara o kadar doğru mesaj verirler.

Daha sonra da hasar durumunda sözleri yerine getirmek bize düşüyor. Biz de eksiksiz yerine getiriyoruz. Acente ve sigortalılarımız bu konuda bize güvenebilirler. Her zaman yanlarında olmaya devam edeceğiz.”


TAHKİM KURULU’NA TAM DESTEK

Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, Tahkim Kurulu’yla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz Tahkim Kurulu’na ilk kurulduğundan beri üye olmuş bir şirketiz. Çok benimsedik, destekledik. Dava süreleri çok uzun, oysa tahkim süreleri 2 ay ile 4 ay içerisinde bitiyor. Burada hızlanma bizim için çok önemli. Ne olacaksa çabuk olmalı. Mağduriyetleri hızla gidermemize yardımcı oluyor. Güven yaratan bir kurum olarak bakıyoruz Tahkim’e.”

 

Yorum yazın