Sektör trafik sigortalarını tartıştı

Sigorta Tatbikatçıları Derneği (STD), 1 Aralık’ta “Trafik Sigortalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri” konulu bir panel düzenledi. Sigortacı Gazetesi’nin basın sponsoru olduğu panel, Milli Reasürans Konferans Salonu’nda gerçekleşti. Başkanlığını STD Başkanı Fahri Altıngöz’ün yaptığı panelde, Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Ramazan Ülger, Axa Sigorta CEO ve Yönetim Kurulu Üyesi Guillaume Lejeune, Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Allianz Sigorta Genel Müdürü Arif Aytekin, Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin ve SAİK Başkan Yardımcısı Süleyman Özer de panelist olarak bulundu.

Panelin ilk sunumu STD Başkanı Fahri Altıngöz tarafından gerçekleştirildi. Ticari araçlara getirilen tavan prim uygulamasının sektörde olumlu karşılanmadığını dile getiren Altıngöz, yakın gelecekte trafik sigortalarının kırmızı bakiyeden kurtulma şansı olmadığını ifade etti.

‘EN BÜYÜK RİSK MEVZUAT DEĞİŞİKLİKLERİ’
Daha sonra kürsüyü devralan Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Ramazan Ülger, trafik sigortasındaki kârsızlık sorununun kronik olduğunu söyledi. Zararda 2012 ve 2015 yıllarının kârsızlıkta uç noktalar olduğunu belirten Ülger, bu yıllarda yapılan mevzuat değişiklerinin zararı artırdığını kaydetti ve ülkemizde sigorta sektöründeki en büyük riskin mevzuat değişikliği riski haline geldiğini sözlerine ekledi.

Sonraki sunumu yapan Axa Sigorta CEO ve Yönetim Kurulu Üyesi Guillaume Lejeune ise, son beş yılda trafikteki zararın toplam 5 milyar lira olduğunun altını çizdi. Zararın geçmişten gelen zararlar yüzünden arttığını ve sektörde bu şekilde geçmişe dönük hareket edilmesinin büyük bir sorun olduğunu vurgulayan Lejeune, mevzuatların geleceğe dönük yapılmasının fiyatlamanın da daha doğru yapılmasını sağlayacağına değindi.

Bir sonraki panelist olan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, şirketlerin bilançolarına doğru maliyetleri yazması gerektiğini söyledi. IBNR genelgesi çıktıktan sonra Hazine’nin karşılıkların ayrılmasını zamana yayarak bu genelgeyi gevşettiğinden bahseden Gülen, bunun doğru olmadığına, sermayesi yetmeyen şirketin zaten bu ürünü satmaması gerektiğine dikkat çekti.

Daha sonra kürsüye gelen Allianz Sigorta Genel Müdürü Arif Aytekin de, regülasyon değişikliklerinin sektörün en büyük riski olduğunu kabul ederek, “Zararın sebebi uygulamaların geriye dönük başlatılması” diye konuştu.

Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin ise, “Trafik sigortası, ne teminatını ne de primini belirleyebildiğimiz, hasarı yönetemediğimiz, satmaktan da kaçınamayıp sürekli zarar ettiğimiz bir ürün. Bu alandaki zararı düzeltmemiz için verdiğimiz teminatları düşürmemiz gerekiyor” dedi.

Son panelist olan SAİK Başkan Yardımcısı Süleyman Özer, sunumuna acentelerin de trafik sigortası konusunda sıkıntılı olduğunu aktararak başladı. Özer acente sorunlarının çözülmesi için şu önerilerde bulundu: “Taban komisyon uygulaması getirilmeli, fiyat istikrarı sağlanarak dalgalanmalar önlenmeli, zorunlu sigorta düzenleme sorumluluğu esnetilmeli, hasar/prim oranı hesaplamasında şeffaflık ve sektörel uyum sağlanmalı.”

Tüm panelistler sunumlarını tamamladıktan sonra, düzenlenen soru – cevap bölümünün ardından panel sona erdi.

Yorum yazın