Mapfre çok kanallı ve müşteri odaklı bir şirket olacak
MAPFRE Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İlker Sırtıkırmızı, hedeflerinin hem global olarak hem de Türkiye’de çok kanallı ve müşteri odaklı bir yapılanmayı gerçekleştirmek olduğunu söyledi. Acente ve brokerler açısından MAPFRE Sigorta’yı farklı kılan en önemli özelliğinin “İstikrar” ve “Ulaşılabilirlik” olduğunu belirten Sırtıkırmızı, “2017 yılı içerisinde günümüzün en hızlı gelişen alanlarından olan dijital pazarlama kanalında da atılımlarımız olacak, kurgulayacağımız modelle acentelerimizin de dijital dünyanın olanaklarından faydalanan yapılar haline geleceklerine eminim” dedi.
MAPFRE Sigorta’nın acente gücü tartışılmaz, önümüzdeki dönemde pazarlama stratejiniz içinde acentenin rolü ne olacak?
Acenteler, bizim için her zaman en önemli dağıtım kanalı oldu ve bu özelliklerini korumaya devam edecekler. Her zaman hedefimiz, doğru satış stratejileri ve acentelerimizle büyümemizi sürdürmek.
Dünyada yaşanan dijital dönüşümü nasıl değerlendiriyorsunuz, bunun sigortacılığa ve MAPFRE’ye ne gibi etkileri olacak?
Sizin de dediğiniz gibi dünya dijitalleşiyor, artık günümüzün her anında, gerek bilgisayarlarımız, gerek tabletlerimiz ve gerekse cebimizdeki akıllı telefonlarımızla, internete bağlı yaşıyoruz. Bu durum satın alma alışkanlıklarımızın da değişmesine sebep oldu; artık pek çok ihtiyacımızı online alışveriş sistemleri üzerinden karşılıyoruz.
‘ÇAĞA AYAK UYDURMALIYIZ’
Bu durum henüz sigortacılık alanında çok yoğun gözlemlenmiyor olsa da, bizim sektörümüzde de dijitalin her geçen gün daha fazla yaygınlaştığı gerçeğini göz ardı edemeyiz. Örneğin, son yaptığımız bir araştırmaya göre özellikle araç sigortası yaptırmak isteyen kişilerin % 68’i işe internetten araştırma yapmakla başlıyor ve bu noktada müşterilere ulaşmayı başaran markalar fark yaratıyor. İşte bu ve bunun gibi verileri göz önünde bulundurarak, kabul etmemiz gereken bir gerçek var; çağa ayak uydurmalıyız. Bu gerçeklik, sadece şirketleri değil, acenteleri, brokerleri ve sektördeki bütün oyuncuları ilgilendiriyor. Sektörde varlığını sürdürmek isteyen herkes, dijital dünyaya uyum sağlamalı, eğer bu dönüşümün dışında kalırlarsa, zamanla piyasanın dışında kalmaktan da kurtulamayacaklardır. Biz de, acente ve brokerlerimizi, bu alanda desteklemek için projeler geliştiriyoruz.
Bunun yanında MAPFRE Sigorta olarak da, dijital pazarlama alanında çalışmalarımızı sürdürüyoruz, hali hazırda trafik sigortası için online teklif veriyoruz, bu yıl daha farklı ürünleri de online alanda ulaşılabilir kılmayı hedefliyoruz.
MAPFRE Sigorta önümüzdeki dönemde online satış kanalına girecek mi? Bunu acenteler kanalıyla mı yoksa şirket olarak mı yapacak?
Online alışveriş yapmak isteyen müşterilerimizi göz ardı edemeyiz, bizim amacımız mevcut müşterilerimizi dijital kanala kaydırmak değil aksine online müşterileri portföyümüze ekleyebilmek, bu doğrultuda sistemimizi kurgularken acentelerimizi de dahil ederek ilerlemeyi tercih ediyoruz. Bu tutumumuzun beraber büyüme anlayışımıza iyi bir örnek olma özelliği taşıdığı görüşündeyim.
‘ÖNCELİK ACENTENİN’
Şu anda üzerinde çalıştığımız kurguda; online olarak sigorta ürünü almak isteyen bir kişi, sitemize girip teklif alırken TCKN numarasından sistem sorgulama yapacak ve bu kişinin bizde kayıtlı ve aktif herhangi bir poliçesi varsa teklifle birlikte, mevcut acentesinin ismini ve iletişim bilgilerini iletip, satın alma işlemi için kendilerini arayacaklarını belirteceğiz.
Eş zamanlı olarak acentesine de, ilgili müşterisinin online sistem üzerinden teklif aldığını, teklif ayrıntılarını ve iletişim bilgilerini acentemize ileteceğiz. Onlar da müşterilerini arayarak satış işlemini tamamlayacaklar.
Teklif alan kişinin aktif bir müşterimiz olmaması durumunda ise; yine yapılan bir dizi sorgulama sonrasında, bizimle münhasır olarak çalışan acentelerimizden oluşan havuzumuzdaki bir acenteye, Türk MAPFRE temsilcisine ya da çağrı merkezine yönlendirilerek satış işleminin tamamlanmasını sağlayacağız. Teklif alan kişinin, ilgiliye yönlendirilmesinin akabinde bir saat içerisinde, iletişime geçilecek.
Online satış kurgumuzu, trafik sigortası satışları için, mart ayı içerisinde aktif hale getirecek, hemen ardından, farklı ürünlerimizi de bu sisteme dahil edeceğiz.
‘ÇOK KANALLI HİZMET’
MAPFRE Sigorta’nın kısa, orta ve uzun vadeli hedefleri neler?
MAPFRE’nin global anlamda birincil hedefi çok kanallı olmak. Bu kavramı biraz açmamız gerekirse; müşterilerimize bize ulaşmak istedikleri her kanalda hizmet vermek olarak kısaca özetleyebiliriz.
Yani hali hazırda müşteri hacmimizin önemli bir bölümünü kapsayan acente ve broker ağımızı daha da güçlendirmenin yanı sıra, bu kanallara alternatif arayan kişiler için online kanallarda da hizmet sunabilmek ya da direkt satış kanallarını kullanmak isteyen müşterilerimiz için Türk MAPFRE kanalını geliştirmek bizim için birincil önceliği taşıyor.
Özellikle müşterilerimizi daha iyi tanıyabilmek amacıyla elimizdeki verileri inceleyerek, onları daha iyi anlar ve dolayısıyla daha iyi ürün ve hizmetler sunabilir hale gelmek için önemli projeler yürütüyoruz.