Koru Sigorta kârlı büyümesini sürdürecek

Koru Sigorta kârlı büyümesini sürdürecek

Koru Sigorta bölge ziyaretlerini hız kesmeden sürdürüyor. Bu kapsamda Koru Sigorta Genel Müdürü Soner Şahin, Genel Müdür Başyardımcısı Ender Güzeler ile Acenteler ve Pazarlama Koordinasyon Direktörü Barış Tabakoğlu 10-11 Nisan tarihlerinde İstanbul’daki acenteleriyle bir araya geldi. Toplantılarda acentelere Koru Sigorta’nın dönüşüm sürecini anlatan Genel Müdür Soner Şahin, “Koru Sigorta, 2011’de kooperatif olarak kuruldu. Ancak Türkiye’de bu alanda regülasyon olmadığı için bu model sürdürülemedi. Aralık 2015’te genel müdür olarak göreve geldiğimde Koru Sigorta 55 milyon lira zarardaydı. 2016’da 3.7 milyon lira, 2017’deyse 4.3 milyon lira kâra geçtik. Bu kârlılığımızı da sürdüreceğiz. 2017’nin aralığında anonim şirkete geçiş sürecimizi de tamamladık ve sermayemizi artırarak kanunun öngördüğü minimum tutara ulaştık. Emin adımlarla büyümemizi sürdürüyoruz” diye konuştu.

‘EN GÜÇLÜ OLDUĞUMUZ KONULARDAN BİRİ HASAR’

Hasar konusuna eğildiklerini kaydeden Şahin, “Bir sigorta şirketi için en iyi reklam, hızlıca ödenen hasarlar. Bu sebeple biz de buna odaklandık. Kaskoda eskiden 42 gün olan hasar ödeme süremizi mart itibarıyla 19 güne indirdik. Hasar en güçlü olduğumuz konulardan biri. Acentelerimizden de bu konuda olumlu geri dönüşler alıyoruz. Bu alandaki iddiamızı sürdüreceğiz” dedi.

Soner Şahin, piyasaya yeni ürünler sürmenin önemine değindi. Bu doğrultuda sektördeki önemli bir ihtiyaca cevap veren Fatura Güvence Sigortası’nı (FGS) geliştirdiklerini dile getiren Şahin sözlerine şu şekilde devam etti: “FGS, piyasanın canlanması için hükümetin de destek verdiği, ihtiyaca yönelik bir ürün. Aynı zamanda bizi farklılaştıran da bir ürün. Yakında bunu KOBİ’lere de uygun hale getireceğiz. Acenteler için de burada ciddi bir potansiyel var.”

HER ALANDA REKABET

Genel Müdür Başyardımcısı Ender Güzeler Koru Sigorta’nın artık bir piyasa şirketi haline geldiğini belirterek, her alanda rekabet edebilecek bir konuma ulaştıklarını söyledi. Odak noktalarının bireysel müşteriler ve orta ölçekli müşteriler olduğunu aktaran Güzeler, ürünlerinin de buna göre dizayn edildiğinden bahsetti. Koru Sigorta’nın sadece trafik yazan bir şirket olmadığını vurgulayan Güzeler, “Üründen çözüme giden bir yaklaşımımız var. Sıfır otorizasyonlu ürünlerle piyasadaki önemli ihtiyaçları karşılıyoruz. Tüm branşlara hakimiz. Her alanda bilgi ve deneyimimiz var. Bireyselde FGS bizi diğer şirketlerden ayrıştıran önemli bir ürün. Bunun yanı sıra, tıbbi deneklere yönelik sorumluluk sigortası yapan tek şirket biziz. Aile Sağlık Merkezlerindeki aşıların bozulmasını ve makinelerin kırılmasını güvenceye alan bir ürünümüz var. Bunların hepsi kârlı ve acenteler için kazançlı ürünler. Çoğu şirketin cesaret edemediği sigortalar yapıyoruz” dedi.

Acenteler ve Pazarlama Koordinasyon Direktörü Barış Tabakoğlu ise Koru Sigorta’nın acente yapılanması hakkında bilgi verdi. Acentelerini motive etmek ve onlara ek bir kazanç yaratmak için kampanyalar düzenlediklerine değinen Tabakoğlu, “Bu doğrultuda kasko, yangın ve ferdi kaza ürünlerimizde kampanyalar düzenliyoruz. Yurtdışı seyahat kampanyalarımız da olacak” ifadelerini kullandı.

AVANTAJI BOL KULÜPLER

Acente kulüplerinden de bahseden Tabakoğlu, “Bronz acentelerimize web sitesi desteği ve indirimli kiralık araç desteği sağlıyoruz. Silver acentelerimizse bunların yanı sıra, belli bir exgratia limitine, portföy mülkiyetine ve poliçesi biten müşterilerine hatırlatma yapacak sesli robot arama desteğine sahip oluyor. Gold acentelerimiz için ekstra olarak yurtdışı seyahatlerimize katılma imkanı, yıllık 14 gün kiralık araç ile pazarlama desteği ve daha yüksek bir exgratia limiti sunuyoruz. Kâr ortağı acentelerimizse yurtdışı seyahatlerine iki kişi katılabiliyor, daha yüksek bir exgratia limitine ve yıllık 25 günlük araç kiralama desteğine kavuşuyor. Ayrıca, bu acentelerimiz için riskli müşterilerini skorlama desteği sağlıyoruz ve kâr bölüşümüne gidiyoruz” dedi.

Yorum yazın