Gulf Sigorta’da öncelik hızlı ve iyi hizmet sunmak
Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, müşterinin ihtiyaç ve profiline uygun çözümler sunabilmeyi önemsediklerini belirtti. ‘Poliçeleşme’ öncesi ve sonrasında şeffaf, izlenebilir, hesap verebilir, müşteri odaklı bir hizmet verdiklerini kaydeden Gardet, “Hem insan kaynağı hem de sigortalılarımıza hızlı ve iyi hizmet verebilmek önceliğimiz” ifadelerini kullandı.
Gulf Sigorta, 5 yıl sonra nerede olacak? Hedefleriniz nelerdir?
5 yıl sonra Gulf Sigorta üretim anlamında 2018 yıl sonu rakamını ikiye katlamayı hedefliyor. Gulf Sigorta’yı avantajlı konuma taşıyan kanal ve branş bazındaki denge ve çeşitliliği korumanın, kârlı büyüme için gerekli zemini desteklemeye devam edeceğini düşünüyorum. AIG’den getirdiğimiz zengin geçmiş ve deneyimimizi, Gulf Sigorta’nın bulunduğumuz pazarla daha iyi bir iletişim içerisinde olmamızı sağlayan ve merkezi olmayan yönetim tarzıyla birleştirdiğimizde 5 yılın sonunda yerini sağlamlaştırmış, şirket kültürünü oturtmuş, en beğenilen sigorta şirketi olma vizyonunu gerçekleştirmiş bir Gulf Sigorta görüyorum.
‘HASAR HİZMETİMİZLE GURUR DUYUYORUZ’
Gulf Sigorta’nın olmazsa olmazları nelerdir?
Kârlı büyümeyi hedefleyen bir şirketiz. Kazanımlarımızın bir bölümünü sosyal sorumluluk projeleri vasıtasıyla içinde bulunduğumuz pazara geri döndürmek bizler için mühim bir misyon. Kurum kültürü olarak benimsediğimiz temel prensipler arasında çalışanlarımızın mutluluk ve esenliği de baş sıralarda yer alıyor. Gurur duyduğumuz bir hasar hizmetimiz var. Bu hizmetin, müşteri sadakati ve portföy sürekliliği için öneminin farkındayız. Gençlere yol açmak, teknolojik gelişmeleri doğru kullanmak, portföy ve kanal zenginliğimizden faydalanmak, en beğenilen sigorta şirketi olma vizyonumuza ulaşmak için çıktığımız yolda bize ivme kazandıracak ve asla vazgeçmeyeceğimiz özellikler.
10 yıl sonra dağıtım kanalları sizce nasıl olacak?
10 yıl sonra bugünün çocukları, gençleri iş hayatına katılmış olacak. Evlerimizde hakim olan internet merkezli düzen, kaçınılmaz olarak büyüyen çocuklarımız ve onların tercihlerini de etkileyecek. Sigorta satın alımları da değişen tüketici taleplerine paralel olarak, özellikle bireysel branşlarda, dijital platformlara kayacak. Benim öngörüm aracı kurumların verdiği hizmetin daha kompleks olan ticari sigortalarda ve her geçen gün değişen ihtiyaçlara çözüm üretmek için geliştirilecek yeni ürün ve proje işlerinde yoğunlaşacağı.
Gulf Sigorta değişen tüketici davranışları konusunda nasıl bir strateji izliyor?
Gulf Sigorta olarak müşterinin ihtiyaç ve profiline uygun çözümler sunabilmeyi önemsiyoruz. Elimizdeki veri ve istatistikleri doğru anlayıp yorumlayarak, bize güvenen kurum, aracı ve bireylerin ihtiyaçları olduğu anda yanlarında olabilmek için çalışıyoruz. Rastgele kampanyalar veya geleneksel ürün pazarlama yöntemlerinin günümüzde etkin ve efektif sonuçlar doğurması mümkün değil. Hem insan kaynağı hem de sigortalılarımıza hızlı ve iyi hizmet verebilmek önceliğimiz. Ancak ilk adım, en ucuz program yerine en doğru programı seçmenin önemini vurgulayabilmek. Poliçeleşme öncesi ve sonrasında şeffaf, izlenebilir, hesap verebilir, müşteri odaklı hizmet.
‘VURUCU MESAJLAR SİGORTA BİLİNCİNİ ARTIRIR’
Sigorta konusunda bilinç artırmaya yönelik neler yapılabilir?
Aslında bu konuda tüm paydaşların bir araya gelip, el ele vermesiyle çok verimli işler çıkabilir. Sosyal medya platformları mesajlarımızı geniş kitlelere ulaştırma fırsatı veriyor bize. Okullarda konferanslar düzenleyebiliriz. Erken yaşta sigorta bilincini oluşturmaya yönelik, gönüllü çalışmalar için ortak bir bütçe oluşturulabilir. Herkes kendi içinde bu konuya belli bir kaynak ve zaman ayırıyor mutlaka, ancak kişi başına düşen sigorta harcamasında materyal bir artış göremiyoruz. Elementer branşlarda zorunlu sigortalarda bile penetrasyon istenilen seviyelerden uzak. Demek ki, izole çabaların etkisi yetersiz kalıyor. Daha vurucu, daha ciddi mesajlar ortaya çıkarmalıyız.
Şirketinizin sosyal sorumluluk yönünde planları nelerdir?
Bu alanda çalışmayı gerçekten seven bir şirketiz. Kimsesiz çocukları sevindirmekten tutun, engelli vatandaşlara umut olmak, öğrenimine devam edebilmek için bursa ihtiyacı olan çocuk ve gençlere destek vermek hemen her daim gündemimizde olan konular. Bunlara ek olarak Koruncuk Vakfı, Çağdaş Yaşamı Destekleme Vakfı gibi kurumlara da destek veriyoruz. 2017 bizim için geçiş yılıydı. Önümüzdeki yıllarda sosyal sorumluluk projelerinde eskisinden de enerjik bir şekilde yer almak ajandamızda bulunuyor.
Şirketinizdeki alternatif dağıtım kanallarından bahseder misiniz?
Şirketimiz broker ve acentelerimiz üzerinden üretim yaptığı gibi, bankasürans tarafında HSBC, Albank ve Burganbank ile, uzatılmış garanti ve kazaen kırılma ürünlerimiz için ülkenin kendi alanında ileri gelen iş ortaklarıyla ve seyahatte online partnerle çalışıyor. Buradaki amacımız farklı tercih ve ihtiyaçlara en doğru kanal üzerinden ürünlerimizi ulaştırarak, sigortalılarımıza doğru hizmeti vermek. Tüm iş ortaklarımız ve kanallarımız bizler için eşit oranda kıymetli. Hedefimiz; bize katkı sağlayan herkesle birlikte sigortalıların beklentilerine çözüm üretmeye devam etmemizi sağlayacak gelişmeleri hızla hayata geçirebilmek.
‘SAĞLAM BİR LİMAN VAAT EDİYORUZ’
Gulf Sigorta’nın marka stratejisi ve tanıtım stratejisi nasıl olacak?
Agresif bir stratejimiz yok. Ancak markamız anıldığında eşleştirilmek istediğimiz bazı özelliklerimiz var. Biz genç bir şirket olmakla beraber, beraberimizde 40 yıllık değerli bir deneyim taşıyoruz. Gulf Sigorta, UW disiplini, portföy zenginliği ve çeşitliliği bulunan, farklı kanallara ve projelere açık olan, kadın çalışanlara fırsat eşitliği tanıyan, genç perspektiflere saygı duyup, şans veren, çalışanların mutlu olduğu ve sigortalıları mutlu eden bir kurum. Bizim düşlediğimiz, bu değerlerle anılan, sağlam ve net duruşlu bir şirket olabilmek. Biz gelip geçici bir rüzgar değil, sağlam bir liman vaat ediyoruz.