“Felaketlere anında müdahale sürekli saha iletişiminden geçiyor”

 “Felaketlere anında müdahale sürekli saha iletişiminden geçiyor”

Koru Sigorta Hasar Direktörü Tuncay Demirel, doğal afetlerin sigorta sektörünü büyük oranda etkilediğine dikkat çekerek, hasara anında müdahale etmelerinde, saha ile sürekli iletişim halinde olmalarının etkili olduğunu belirtti.

Son dönemde yaşanan doğal afetlerin meydana getirdiği hasarlar ve sürecin yönetimi ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Koru Sigorta Hasar Direktörü Tuncay Demirel, açıklamalarında şu ifadelere yer verdi:

“Geçtiğimiz günlerde İzmir’in Seferihisar açıklarında meydana gelen ve birçok vatandaşımızın hayatını kaybettiği depremin ilk saatlerinden itibaren, başta bu depremi odağında yaşayan Bölge Müdürlüğümüz çalışanları olmak üzere satış ve hasar ekiplerimiz ile sürekli iletişim halinde bulunduk. Yaraların sarılması için derhal harekete geçerek, hasar ihbarları öncesi acentelerimizin de desteği ile bölgedeki sigortalılarımıza ulaştık ve kendilerinin her konuda yanlarında olduğumuzu bildirdik. Sigortalılarımızın araçlarının enkaz altından çıkarılarak servislere intikal etmesi, hasarlı ve ağır hasarlı evlerden eşyaların tahliyesi, tahliye edilen eşyaların depolanması için yer temini ve nakliye gibi konulara öncelik vererek kendilerine destek olduk. Eşyaların tahliye imkânı olmadığı ağır hasarlı evlerin yıkımını takiben, sigortalılarımızın mağdur olmaması için hızlıca hasar ödemelerini gerçekleştirdik. Bu vesile ile tüm vatandaşlarımıza bir kez daha geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor, bu tür felaketlerin yaşanmamasını temenni ediyoruz.”

Koru Sigorta olarak hasar yönetimine bakış açılarının COVID-19 sürecine rağmen bu hizmetin kesintisiz olarak sürdürülmesini hedeflediklerini belirten Demirel, “Hasar felsefemiz, tüm çalışanlarımızın özümsediği ve destek verdiği ‘Doğru Hasar + Doğru Maliyet + Müşteri Memnuniyeti’ olmak üzere 3 ana başlıktan meydana geliyor. Bu 3 başlık ‘Kârlı Büyüme’ hedefine ulaşmaktaki en önemli bakış açılarımızdan birini oluşturuyor” dedi.

“HASARIN DOĞRU OLMAMASI BİR SEKTÖR SORUNU”

Demirel, doğru hasarın sektördeki önemini şu şekilde anlattı; “Hasarın doğru olmaması başlı başına bir sektör sorunu olarak karşımıza çıkıyor. Zira sektör gündemini meşgul eden her bir sahte hasar, sigorta primlerinin yükselmesine direkt etki ediyor. Dolayısıyla maliyetlere etkisi bakımından mücadele edilmesi gereken başlıca etken oluyor. Bu amaçla kurulan sektör paydaşımız Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) ile sürekli temas halinde kalarak sahtecilikle mücadelemiz sürüyor. Bunun yanı sıra, içinde bulunduğumuz pandemi sürecine rağmen şirket bünyesinde oluşturduğumuz saha denetim ekibi ve sahte hasar araştırma çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Bu anlamda doğru olmayan 1 liralık hasar ödemesi dahi bizim için maliyet olarak görülmektedir.”

Hasarın doğrulanmasının ardından mağduriyetlerin hızlıca giderilmesi sürecinde maliyetlerin takip edilmesinin aynı oranda önem arz ettiğini dile getiren Demirel, “Aynı işlem için çok farklı miktarlarda onarım taleplerinin olması, çok dikkatli hareket edilmesini gerektiriyor. Bu nedenle anlaşmalı servis ağının genişletilmesinden tedarik performansının artırılmasına kadar her alanda hassasiyetle hareket ediyoruz. COVID-19 etkisiyle gerek otomotiv sektöründe yaşanan daralmalar gerekse döviz kurundaki dalgalanmalar olumsuz etkiler yarattı. Otomotiv distribütörlerinin yapmış olduğu yedek parça fiyatlarındaki artışın yanı sıra kârlılıktaki azalma nedeniyle iskontolarda da düşümler talep edilmeye başladı. Bu alandaki maliyet artışları, araç teknik özelliklerini bozmadan parça onarımının özendirilmesi sayesinde kontrol altında tutulmaya çalışılıyor” dedi.

“MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ EN ÖNEMLİ ÖNCELİĞİMİZ’

Koru Sigorta olarak en önemli önceliklerinin doğru hasar, doğru maliyet ilkelerinin icrasında müşteri memnuniyetinin göz ardı edilmemesi olduğunu aktaran Demirel, “Müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecek her türlü eylem bizim ölçeğimizdeki şirketlerin büyümesinin önündeki büyük engeller arasında yer alıyor. Müşteriden kastımız, sadece prim üretimimize katkı sağlayan sigortalılarımız değil, trafik sigortasından mağduriyet yaşayanlar dahil olmak üzere acentelerimiz, eksperler, anlaşmalı kurumlar, tedarikçiler gibi tüm paydaşlarımızı kapsıyor. Tüm bu alanlarda yaratılan memnuniyet, toplam kaliteyi de etkileyeceği için her alanda hassasiyetle hareket etmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

Avatar

Esra Nur Mocu

esra@sigortacigazetesi.com.tr

İlginizi Çekebilir