Faizsiz sigortanın yeni adı: Katılım Emeklilik

Albaraka Türk ve Kuveyt Türk katılım bankalarının güç birliğinden doğan Katılım Emeklilik, faizsiz sigortacılıkta yenilikçi anlayışı, modern ve teknolojik yatırımları ve müşteri odaklı servisleri ile fark yaratmayı hedefliyor.
Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, şirketin kuruluş aşamasını şöyle anlattı: “Biz, sektörde iddialı yeni bir oyuncuyuz. İki katılım bankamız da bu konuda oldukça istekli. Bankalarımızın toplamda 500’e yakın şubesi bulunmakta ve biz dağıtım kanalı olarak bu şubelerde çalışan 750’nin üzerinde bireysel emeklilik lisanslı şube personeliyle hizmet veriyoruz. Amacımız faizsiz emeklilik ve hayat sigortası ihtiyacı olan ama bunu çeşitli nedenlerle karşılayamamış olan bankamız müşterilerine bu konuda yardımcı olmak. Şu anda yaklaşık 20 bin sözleşmeye ulaştık. Bunların bir bölümü bankalarımızın bireysel ve kurumsal müşterileri, diğer bir bölümü ise bankalarımızın personelidir. Üç ay gibi kısa bir sürede ciddi bir satış rakamına ulaştığımızı düşünüyorum ve bunun reklam kampanyamızla artarak devam edeceğine inanıyorum. Yıl sonu hedefimiz 50 bin adet sözleşmeye ulaşmaktır. Bunun için her iki bankamız da BES kampanyaları ile hızlı bir şekilde tüm müşterilerine ulaşmaya çalışıyor.”
Katılım Emeklilik’in ciddi bir istekle kurulduğunu ve rüzgârı arkasına aldığını belirten Sincek, piyasaya getirecekleri değişikliklerle ilgili şunları söyledi: “Şu anda satışımızın tamamını şubeler aracılığı ile yapıyoruz. İki bankamızın da tamamen entegre olduğu sistemimiz sayesinde çok efektif ve hızlı bir operasyon sürecine sahibiz. Bankalarımızın müşterileri bankacılık sisteminde kayıtlı olduğundan dolayı müşteri numarası ile müşteriyi sistemden çağırmak ve ürünü seçmek yeterli oluyor. Müşteri sadece ödemek istediği katkı payına ve fon dağılımına karar veriyor. Tek tuşla form çıktısı alınıp müşteriye imzalatılarak süreç tamamlanıyor. Bu sebepten dolayı en hızlı ve en verimli satış ve operasyon sistemine sahibiz. Süreç optimizasyonu bizim için büyük önem taşıyor.”

‘BANKA OLMADAN BES’TE BÜYÜMEK HAYAL’
Katılım Emeklilik’in bankalarda bekleyen ciddi bir müşteri kitlesi olduğunu söyleyen Sincek, çağrı merkezi ve internet üzerinden satış hizmetlerinin ileri dönemde bütünleşmiş olacağını kaydetti: “Bugün bir bankanız yoksa BES’te büyümeniz ve kâr etmeniz hayal. Bu açıdan biz çok şanslıyız. Çok istekli iki bankamız ve 500 şubemiz var. Ayrıca, bankalarımızın her yıl 50-60 yeni şube açma hedefleri de bulunuyor.”
Sincek, aynı zamanda bankalarda yetkin elemanlar yetiştirmenin öneminden bahsetti: “Sonuçta müşterilere uzun vadeli bir tasarruf ürünü sunuluyor. Bu sebeple banka personelinin her konuda donanımlı olması gerekiyor. Banka personelini hazırlama süreci elbette kolay değil. İki bankamızda da 2010’dan bu yana bireysel emeklilik satışı devam ediyor. Katılım Emeklilik kurulduğunda bankalarımızın 500’e yakın lisanslı personeli bulunmaktaydı. Biz kısa sürede 250 personeli daha BES lisansı sahibi yaptık. Eğitim bizim için önemli bir süreç. Süreklilik açısından dönemsel tazeleme eğitimleri ve ürün eğitimleri oldukça kritik.”

YIL SONUNA KADAR 50 BİN, BEŞ YILDA 500 BİN KATILIMCI
Ayhan Sincek, kısa dönem planları hakkında şunları söyledi: “Biz yıl sonuna kadar 50 bin sözleşmeye ulaşmayı hedefliyoruz. 5 yılda ise bu hedef 500 bin katılımcı. Bunu önceliklendirme ve hedeflendirme ile başarabileceğimizi düşünüyoruz. Bu hedefi gerçekleştirmek için 500 şube ve 750’nin üzerinde BES aracımız mevcut. Bankalarımızın Bireysel Emeklilik Sistemi’ne hiç girmemiş bir milyonun üzerinde müşterisi bulunuyor. Yani çok ciddi bir potansiyel söz konusu. Bireysel Emeklilik Sistemi’nde 2013 yılında başlayan devlet katkısı ile beraber 3.1 milyon olan katılımcı seviyesi 20 ayda 4.9 milyon seviyesine ulaştı. 10 yılda yapılanın üstüne yüzde 60 – 70’lik bir büyüme neredeyse  20 ayda konuldu. Bankalarımızın sahip olduğu potansiyel ve BES’teki gelişmeler belirlemiş olduğumuz kısa ve uzun vadeli hedeflerin ne kadar ulaşılabilir ve gerçekçi olduğuna işaret etmektedir.”
Grup emeklilik sözleşmelerinin bu hedeflere ulaşmakta büyük katkı sağlayacağını söyleyen Sincek, “Faaliyete geçtiğimiz ilk günden itibaren tüm personelimize işveren katkılı grup emeklilik sözleşmesi yaptık. Kuveyt Türk ve Albaraka Türk gruplarını da kendi bünyemize kattık ve bu gruplar hızla büyümekte. Ayrıca şu anda görüşme aşamasında olan ve yıl sonuna kadar satışını tamamlayacağımız 10 – 15 civarında büyük grup görüşmelerimiz bulunmakta. Kurumsal şirketlerin çalışanları için bu şekilde tasarrufu özendirici yan haklar sağlaması hem çalışan hem de şirketler açısından artık hayati bir hale gelmiş durumda, bizim açımızdan ise operasyon daha kolay bir hale geliyor. Grup sözleşmelerinin katılımcılar açısından yönetim gider kesintisi ve fon işletim gideri kesintisi düşük olduğundan dolayı ekstra bir fayda da sağlamakta” dedi.
Katılım Emeklilik’in hayat ürünlerinden de bahseden Sincek, “Müşterilerimizin bankalarımızdan kullandıkları fonları ecelen vefat riskine karşı güvence altına almaktayız. Bu ürün katılım bankalarında ilk defa Katılım Emeklilik aracılığı ile tüketici mevzuatına ve İslami finans prensiplerine uygun olarak sunulmakta. Müşterilerin bu ürüne olan ilgisi de beklediğimizden iyi ve bu da memnuniyet verici. 2015 yılı itibarıyla Katılım Emeklilik ferdi kaza ve kritik hastalıklar ürünlerini bankalarımız aracılığıyla müşterilerine sunmaya başlayacak” dedi.

ANADOLU’DA BÜYÜMEYİ HEDEFLİYOR
Ayhan Sincek, Katılım Emeklilik olarak Anadolu’da iddialı olduklarını söyledi. Sincek, “Anadolu’da büyük bir potansiyel var ve bu potansiyel iyi değerlendirilemedi. Anadolu’da penetrasyonu artırabileceğimizi düşünüyoruz. Anadolu’da lokomotif olan şehirler var ve bu şehirlerde şube yoğunluğumuz fazla” dedi. Sincek, hedeflerini, açık ve şeffaf bilgilendirme ve kaliteli servis ile yakalayacaklarını belirterek “Şube çalışanını doğru eğitir, hayat sigortası ve emeklilik sözleşmelerinin hedeflerine doğru yerleştirir ve koçluk yardımıyla hedeflerine ulaşmasına yardımcı olabilirseniz, hedeflediğiniz hizmet kalitesi ve müşteri sayısına ulaşmak için bir engel kalmaz” dedi.

Yorum yazın