Dünya devleri ilk yarı yılda kâr açıkladı

Dünyanın en büyük sigorta ve reasürans şirketleri, 2014 yılının ilk yarısında kâr etti. Sigortacıların büyük bir çoğunluğu bir önceki yılın aynı dönemine göre kârını artırırken, sadece AIG’nin kârında hafifçe azalma görüldü. 0.6 oranında küçülen AIG’nin kârı 3 milyar 614 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. En büyük artışsa Axa’dan geldi, kârını yüzde 25 oranında artıran şirket 3 milyar euro kâr açıkladı. Prudential plc, 2014 yılının ilk yarısında kârını yüzde 17 oranında artırarak 1 milyar 521 milyon pound olarak beyan etti. Allianz, kârını yüzde 6.4 oranında artırarak 5 milyar 490 milyon euroya yükseltti. Aviva, 2014 yılının ilk yarısında yüzde 4 artışla 1 milyar 52 milyon pound kâr etti. Generali’nin kârı ise, bir önceki senenin aynı dönemine göre sabit kaldı ve 1 milyar euro olarak kayıtlara geçti.

2014 yılının ilk yarısında reasürörlerin çoğunun kârında da artış görüldü. Sadece Swiss Re’nin kârı yüzde 9 oranında azalarak 802 milyon dolara indi. 2014’ün ilk çeyreğindeki iyi performansını ikinci çeyrekte de sürdüren SCOR, reasürörler arasında en yüksek artışı sağlayarak kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 35 oranında artırdı ve 256 milyon euroya taşıdı. Munich Re, 2013’ün aynı dönemine kıyasla kârını yüzde 12 artırarak 1 milyar 694 milyon euro kâr etti. 444 milyon euro kâr eden Hannover Re, bir önceki yılın aynı dönemine göre kârını yüzde 4.9 oranında artırmış oldu. En büyük sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden biri olan Aon plc ise, yüzde 25.2 oranında artışla 629 milyon dolar kâr açıkladı.


 

Allianz yılın ilk yarısında 5.49 milyar euro kâr etti

Allianz, 2014’ün ilk yarı yılında kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6.4 oranında artırarak 5 milyar 490 milyon euroya taşıdı. Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Michael Diekmann, bu sonuçlardan memnun olduğunu ifade etti. Yıl sonu için, aşağı ya da yukarı 500 milyon euro oynayabileceğini de hesaba katarak 10 milyar euro kâr etme hedefiyle devam ettiklerini belirten Diekmann, “Ancak, 10.5 milyar euro kâr etmeyi bekliyoruz, hedefimizin üst sınırını sağlamak için çalışıyoruz. Pazar koşullarının beklentilerimizin dışına çıkması ve olası doğal afetler gibi sebeplerle hedefimize ulaşamayabileceğimizin de farkındayız” diye konuştu.

ÜRETİMDE YÜZDE 9.6’LIK ARTIŞ

Allianz’ın elde ettiği kârın 2 milyar 835 milyon eurosu hayat dışından, 1 milyar 864 milyon eurosu hayat branşından gelirken, kârın geri kalan kısmını şirketin diğer operasyonları oluşturdu. Şirketin ilk altı aydaki prim üretimiyse, bir önceki yıla göre yüzde 9.6 oranında artarak 60 milyar 187 milyon euro olarak gerçekleşti. Bunun 26 milyar 63 milyon eurosu hayat dışından gelirken, hayat alanında yazılan toplam primse 34 milyar 124 milyon euro olarak kayıtlara geçti.

‘FC BAYERN TAKIMIYLA İŞBİRLİĞİMİZ GÜÇLENDİ’

İlk yarı yılda Allianz’ın elde ettiği önemli başarılardan ve dönüm noktalarından da bahseden Michael Diekmann, şunları söyledi: “İtalya’da hayat dışında güçlenmemiz bizim için oldukça önemliydi, bunu başarmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Markamızı güçlendirmek adına da ciddi bir yol aldık. FC Bayern’le işbirliğimizi güçlendirerek, takımın stadyumu olan Allianz Arena’nın isim haklarını 2041 yılına kadar üstümüze aldık. Ayrıca Rapid Wien takımıyla da işbirliği yaptık ve onların stadyumunun da isim hakları 10 yıllığına bizim oldu. Tüm bu gelişmelerin ışığında, gelecekte önümüze çıkabilecek tüm zorluklarla rahatça başa çıkabilecek bir durumda olduğumuza inanıyorum.”


Axa ilk yarı yılda kârını 3 milyar euroya yükseltti

Axa, 2014 yılının ilk altı ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre kârını yüzde 25 oranında artırarak 3 milyar euroya taşıdı. Özkaynak verimliliğiyse yüzde 16.8’e ulaştı. Şirketin elde ettiği sonuçları değerlendiren Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Henri de Castries, konu hakkında şunları ifade etti: “Dikkat çeken bir performans sergilediğimiz bir yarı yıl yaşadık, elde ettiğimiz sonuçlar da bunu kanıtlıyor. Ayrıca, kârlılık açısından şu güne kadar geçirdiğimiz en başarılı yarı yılı geride bıraktık. Stratejik planımızı başarıyla uygulama yolunda ilerlediğimizi düşünüyorum.”

56 ÜLKEDEN 102 MİLYON MÜŞTERİ AXA’YI SEÇTİ

56 ülkede faaliyet gösteren Axa’nın müşteri sayısı ilk yarı yılda 102 milyona ulaştı. En çok kârı Kuzey, Orta ve Doğu Avrupa’dan elde eden Axa’nın kâr açısından en yüksek başarıyı gösterdiği branş ise hayat dışı oldu. Şirketin global ölçekte ürettiği toplam primse, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0.6 oranında azalarak 49 milyar 705 milyon euro olarak gerçekleşti. Axa, 2014 yılının ilk altı ayında müşterilerine toplam 9 milyar euro tazminat ödedi.

‘DÜŞÜK FAİZ ORANLARI BİZİ ÇOK ETKİLEMEDİ’

Şirketin büyüme oranlarının, özellikle gelişmekte olan ülkelerde ve belli branşlarda büyüme hedeflerindeki başarılarını ortaya koyduğunu söyleyen Henri de Castries, sözlerine şöyle devam etti: “Elde ettiğimiz sonuçlar, aynı zamanda Axa’nın düşük faiz oranlarına tahmin edilenden daha az duyarlı olduğunu da ortaya koyuyor. Özellikle Asya’daki ya da gelişmekte olan diğer ülkelerdeki performansımız göz önüne alınınca, elde ettiğimiz başarı daha açık bir şekilde görülüyor. Tüm Axa ailesi geleceğe güvenle bakmalı, çünkü gerçekten çok sağlam bir temelimiz var.”


Prudential plc’nin kârı yüzde 17 oranında arttı

İngiliz dev Prudential plc, 2014 yılının ilk yarısında kârını 1 milyar 521 milyon pound olarak açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre kârını yüzde 17 oranında artıran şirketin CEO’su Tidjane Thiam, “Grubumuz ilk yarı yılda Güneydoğu Asya’daki makroekonomik endişelere ve İngiltere hayat pazarındaki bariz durgunluğa rağmen çok iyi sonuçlar elde etti. 2017 yılı için koyduğumuz büyüme hedefimizin yanı sıra, finansal hedeflerimiz doğrultusunda da emin adımlarla yürümeyi sürdürüyoruz. Uzun vadede kârımızı sürdüreceğimize ve hissedarlarımızın kazancına katkıda bulunacağımıza dair inancım tam” dedi.

KUR FARKI ASYA’DAN GELEN KÂRI AZALTTI

Şirketin Asya’daki kârı ortalama yüzde 19 oranında artarken, bu yılın ilk yarısında kur farkı yüzünden sadece yüzde 2 oranında artarak 483 milyon pounda ulaştı. Konu hakkında yorum yapan Thiam şunları söyledi: “Endonezya, Singapur, Hong Kong, Malezya, Filipinler, Vietnam ve Tayland gibi bizim için önemli olan marketlerde dövizin değerinin düşmesi dolayısıyla bazı güçlükler yaşadık. Ancak, Asya’daki dağıtım kanallarımızda yoğun bir faaliyet görmeye devam ediyoruz. Ürün ve servislerimize olan talebi karşılayabilmek için yatırım yapmayı sürdürüyoruz.”


Aviva’dan ilk altı ayda yüzde 4’lük kâr artışı

Aviva, 2014 yılının ilk yarısında 1 milyar 52 milyon pound kâr açıkladı. Geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 8 milyon pound kâr eden Aviva, böylelikle kârını yüzde 4 oranında artırmış oldu. Sonuçları yorumlayan CEO Mark Wilson şunları söyledi: “Grup olarak borcumuzu azalttık, masraflarımızı kıstık ve kârımızı yükselttik. Bence bu gayet güzel bir iş yapma şekli. Aviva hâlâ gelişmeye devam ediyor, bu sonuçlar da doğru yöne atılan bir adım niteliği taşıyor.”

KÂRDAKİ ARTIŞI İNGİLTERE VE AVRUPA’DAKİ BAŞARI SAĞLADI

Aviva’nın elde ettiği kâr, Avrupa ve İngiltere’deki faaliyetlerinin başarısıyla şirketin Çin’de gösterdiği zayıf performansı telafi etmesi sayesinde artış gösterdi. Şirketin hayat branşında gösterdiği büyüme, yapılan yeni işlerin hacmi sayesinde oldu. Şirketin yaptığı yeni işlerin hacmi yüzde 9 oranında artarak 453 milyon pounda ulaştı. Bu duruma Polonya, Türkiye ve Asya’daki faaliyetlerin yüzde 54 oranında büyüyerek yeni iş hacmine yüzde 25 katkı yapması da destek oldu.


Yüzde 0.6 azalan AIG’nin kârı 3.6 milyar dolar olarak açıklandı

AIG’nin 2014 yılının ilk altı ayındaki kârı yüzde 0.6 oranında küçülerek 3 milyar 614 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Sonuçlar hakkında açıklamalarda bulunan Başkan ve CEO Robert H. Benmosche, yılın ikinci çeyreğinde elde ettikleri sonuçların başarısının altını çizdi. Elde ettikleri sonuçların, grubun süregelen disiplinini yansıttığını söyleyen Benmosche, sözlerine şöyle devam etti: “Hem hayat hem hayat dışında sergilediğimiz güçlü performanstan memnunum. Ayrıca, Peter Hancock’un benden sonraki CEO olarak atanması ve dünyanın en büyük ticari uçak kiralama şirketlerinden biri olan ILFC’nin bir o kadar büyük olan AerCap’e satışının tamamlanması, şirket için ilk altı aydaki önemli dönüm noktaları oldu.”

TOPLAM ÜRETİM 18.8 MİLYAR DOLAR

AIG’nin özvarlık verimliliği ilk altı ayda yüzde 9 olarak gerçekleşti. Prim üretimiyse, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0.6 oranında daralarak 18 milyar 844 milyon dolar oldu. Üretimin 17 milyar 547 milyon doları hayat dışından elde edilirken, 1 milyar 297 milyon doları da hayat branşından geldi. Grubun hayat dışındaki üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0.9 oranında küçülürken, hayat üretiminde yüzde 2.2 oranında artış gözlemlendi.

AIG’YE YENİ CEO

Kendisinin yerini alacak olan Peter Hancock’a güveninin tam olduğunu belirten Robert H. Benmosche, konuyla ilgili olarak şunları aktardı: “Geleceğe baktığımızda, Peter’ın grubumuzu ilerleyen yıllarda şimdi olduğundan daha sürdürülebilir bir refah seviyesine taşıyacağına inancım tam. Peter’ın liderliğinde temel stratejilerimizi ve önceliklerimizi geliştirmeye devam edeceğiz. Böylece hissedarlarımızın beklentilerini sadece karşılamakla kalmayıp, beklentilerinin de ötesinde performans sergilemeyi sürdüreceğiz.”


Generali’den 1 milyar euroluk kâr

Generali, 2014’ün ilk altı ayında kârını bir önceki senenin aynı dönemine göre sabit bir seviyede korudu ve 1 milyar euro kâr açıkladı. Generali, ilk yarı yılda, bir önceki yıla göre yüzde 3.4 artışla 35.4 milyar euro prim üretti. Hayat branşındaki prim üretimini yüzde 5.4 oranında artıran grubun bu alandaki üretimi 24.2 milyar euro oldu. Grubun hayat dışındaki üretimiyse yüzde 0.7 oranında azalarak 11.2 milyar euro oldu.

‘GENERALI İÇİN YENİ BİR DÖNEM’

Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan CEO Mario Greco, “Elde ettiğimiz sonuçlar, hedeflerimize ulaşma yolunda hızla ilerlediğimizin bir göstergesi. İnovatif ürünler geliştirerek yeni müşteriler çekmek ve yeni pazarlarda büyümek için son 12 ay içerisinde yaptığımız girişimler sonuçlarımıza da yansıdı. Artık yeni bir döneme giriyoruz, yıllardır ilk kez Generali Grup pazar payını büyütüyor ve kârını artırıyor” diye konuştu.

KREDİLENDİRME KURULUŞLARI GENERALI’NİN GÜCÜNÜ ONAYLADI

Gruptan yapılan açıklamaya göre, Generali, kredilendirme kuruluşları tarafından tanınmaya başladı. Standart & Poor’s, Generali’nin A- olan notunu doğruladı. Fitch de Generali’nin A- olan finansal güçlülük notunu teyit etti. Son olarak, bir diğer kredilendirme kuruluşu olan Moody’s, Generali’nin negatif olan görünümünü durağana çevirdi ve sigorta güçlülük notunu Baa1 olarak açıkladı.


Munich Re yarı yılda kârını 1.7 milyar euroya yükseltti

Munich Re, 2014 yılının ilk yarısında, 2013’ün aynı dönemine kıyasla kârını yüzde 12 artırarak 1 milyar 694 milyon euro olarak açıkladı. İlk altı ayda ödenen, ortalamalarının çok üstünde olan 617 milyar dolarlık hasar ödemesine rağmen, şirket, yıl sonunda 3 milyar euro kâr hedefini korumaya devam ediyor. Şirketin özvarlık verimliliği yüzde 12.5 olarak gerçekleşirken, ilk altı aydaki toplam prim üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7.4 daralarak 11.9 milyar euro oldu. Munich Re’nin ettiği kârın 1 milyar 384 milyon euroluk kısmı reasürans faaliyetlerinden geldi. Bu alanda yazılan primler ilk yarı yılda 6.6 milyar euro olarak gerçekleşirken; üretimin 2 milyar 467 milyon eurosu hayat reasüranstan, 4 milyar 97 milyon eurosu ise hayat dışı reasüranstan oluştu.

AFETLER PAHALIYA PATLADI

Doğal afetlerin maliyeti 2014’ün ilk altı ayında Munich Re için 291 milyon euro olarak gerçekleşti. Yaşanan en büyük doğal afetse şubat ayında Japonya’da gerçekleşen ve şirkete tahminen 180 milyon euroya patlayan kar fırtınası olarak kayıtlara geçti. İnsanlardan kaynaklı felaketlerinse şirkete ilk altı ayda maliyeti 326 milyon euroya patladı. Enkaz kaldırma operasyonlarını takiben, 2012’de karaya oturan cruise gemisi Costa Concordia, şirket için, 120 milyon euroyla olarak tahmin edilen maliyetiyle en büyük insanlardan kaynaklanan felaket oldu.

‘YOĞUN REKABET OLAN ALANLARDA KÜÇÜLECEĞİZ’

Sonuçlardan memnun olduğunu belirten CEO Nikolaus von Bomhard, şu değerlendirmelerde bulundu: “Hem fiyat hem de şartlarında zorlu rekabet koşulları olan branş ve bölgelerde eriştiğimiz hacimden vazgeçmeyi seçiyoruz. Aynı zamanda, müşterilerimizin isteklerine göre ürettiğimiz çözümlerle işlerimizi büyütüyoruz. Yatırımlarını güvenilir bir şekilde yöneteceğimiz konusunda hissedarlarımızın içi rahat olabilir. Stratejimiz, riskli yatırımlardan değil, yaptığımız underwriting işlerinden kâr etmek üzerine kurulu. Sektörde koşullar zorlu da olsa, yıl sonu için hedeflediğimiz 3 milyar euroluk kâra ulaşabileceğimize inanıyorum.”


İlk altı ayda Swiss Re’nin kârı yüzde 9 oranında azaldı

Swiss Re, 2014 yılının ikinci çeyreğinde 802 milyon dolar kâr ederek, ilk altı aydaki toplam kârını 2 milyar dolara taşıdı. Konu hakkında konuşan CEO Michel M. Liès, şunları söyledi: “İlk altı aydaki sonuçlarımız, 2 milyar dolarlık kârla etkileyici bir tablo sergiliyor. Bu sonuçlardan, özellikle müşterilerimizle olan güçlü ilişkilerimizi yansıttıkları için mutluyum. Sigorta sektöründe fiyatların yavaşça düştüğünü gözlemliyoruz. Lider konumumuz sayesinde, özellikle büyüyen pazarlarda elimize geçen her fırsatı değerlendirmeye ve portföyümüzü başarıyla yönetmeye devam ediyoruz. Swiss Re’nin bu başarısını sürdüreceğine inancım tam.”

PRİM ÜRETİMİNDE YÜZDE 11.2’LİK ARTIŞ

Swiss Re’nin ilk altı ayda ettiği 2 milyar dolarlık kâr, bir önceki yılın aynı döneminde elde edilen 2.2 milyar dolarlık kârla kıyaslandığında yüzde 9 oranında azaldı. Prim üretimiyse, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11.2 oranında artarak 15 milyar 111 milyon dolar olarak gerçekleşti. Temmuz yenilemelerinde grubun prim üretim hacmi yüzde 8 oranında arttı. Özvarlık verimliliğiyse yüzde 12.6 olarak kayıtlara geçti. Swiss Re’den yapılan açıklamada, grubun 2011-2015 finansal hedeflerini gerçekleştirme yolunda emin adımlarla ilerlediği ve 2015 yılı ile ilerisindeki dönemi kapsayan yeni finansal hedeflerin 2015 yılının şubat ayında açıklanacağı belirtildi.

‘BÜYÜK VERİ TÜM EKONOMİYİ DEĞİŞTİRME POTANSİYELİNE SAHİP’

Sigorta ve reasürans sektörleri için heyecanlandırıcı olduğu kadar zahmetli bir dönem yaşandığını ifade eden Liès, “Sektör; büyümekte olan pazarlarda sigortaya olan sürekli talep, regülasyon değişiklikleri ve büyük veri (big data) gibi genel trendlerin etkisi altında. İnternetteki tüm verilerin anlamlı ve işlenebilir hale getirilmesi sayesinde oluşan büyük verinin, sadece bizim sektörü değil, tüm ekonomiyi değiştirebilecek bir potansiyele sahip olduğuna inanıyorum. Swiss Re olarak bu alandaki tüm gelişmeleri izliyoruz ve bu alanın bize açabileceği her iş fırsatını değerlendiriyoruz” şeklinde konuştu.


Hannover Re ilk altı ayda 444 milyon euro kâr açıkladı

2014 yılının ilk altı ayında 444 milyon euro kâr eden Hannover Re, bir önceki yılın aynı dönemine göre kârını yüzde 4.9 oranında artırmış oldu. Şirketin elde ettiği sonuçları değerlendiren CEO Ulrich Wallin, “Hayat dışı reasürans alanındaki işlerimiz bir kez daha bize memnuniyet veren sonuçlar getirdi, bu sonuçlar sayesinde pazarda giderek düşen fiyatların sonuçlarıyla yüzleşmeye hazır olduğumuzu biliyoruz. Hayat ve sağlık reasürans alanlarında da kârlılığımız arttı. Dahası, 2014 yılının ilk altı ayındaki yatırım gelirlerimiz de beklentilerimizin oldukça üzerindeydi” diye konuştu.

KÂRLILIK ARTSA DA PRİM ÜRETİMİ YÜZDE 2.2 ORANINDA KÜÇÜLDÜ

Hannover Re’nin ilk altı aydaki prim üretimi yüzde 2.2 oranında küçülerek 7.1 milyar euro olarak gerçekleşti. Özvarlık verimliliğiyse yüzde 14.5 olarak açıklandı. Şirketten yapılan açıklamada, yıl sonunda bir önceki yılla aynı ya da önceki yılın bir miktar üstünde üretim yapma hedeflerine ulaşmak için doğru yolda oldukları ifade edildi.

Şirketin hayat dışı reasürans alanında ürettiği prim yüzde 0.5 oranında azalarak 4.1 milyar euro oldu. Yılın ilk çeyreğinde olduğu gibi ikinci çeyreğinde de çok büyük kayıplarla karşılaşmayan Hannover Re’nin ödediği en büyük hasara, haziran ayında Almanya’da gerçekleşen bir fırtına yol açtı. Şirketin ilk altı ayda ödediği toplam hasar 104.7 milyon euro olarak kayıtlara geçti. Şirketin hayat ve sağlık reasürans alanında ürettiği prim ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4.6 oranında azalarak 3 milyar euro oldu.


SCOR’dan ilk altı ayda yüzde 35’lik kâr artışı

2014’ün ilk çeyreğindeki iyi performansını ikinci çeyrekte de sürdüren SCOR, ilk altı aydaki kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 35 oranında artırarak 256 milyon euroya taşıdı. SCOR’un yılın ilk altı ayındaki prim üretimi, yüzde 8.9 oranında artışla 5.4 milyar euro olarak gerçekleşti. Şirketin üretiminin 2.4 milyar eurosu hayat dışı reasüranstan gelirken, 3 milyar eurosu hayat reasürans branşından geldi. Şirketin elde ettiği sonuçları yorumlayan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Denis Kessler, SCOR’un her geçen yıl güçlendiğini ifade etti. Kessler sözlerine şöyle devam etti: “Yıllardır yeni ürün ve servisler geliştirip sağlayarak müşterilerimizin risklerini yönetmesine yardımcı oluyoruz. Hedeflerimize ulaşma yolunda kararlı adımlarla yürüyoruz.”


Aon plc ilk yarı yılda kârını 629 milyon dolara taşıdı

En büyük sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden biri olan Aon plc, 2014 yılının ilk altı ayı için 629 milyon dolar kâr açıkladı. Geçen yılın aynı döneminde 502 milyon dolar kâr eden şirketin kârı yüzde 25.2 oranında artmış oldu. Şirketin toplam geliri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 oranında artarak 5.8 milyar dolara ulaştı. Konu hakkında yorumlarda bulunan Başkan ve CEO Gregory C. Case şunları söyledi: “Yılın ikinci çeyreğinde, döviz kurlarının yarattığı sorunlara ve pazardaki çekişmeye rağmen her segmentte organik olarak büyümeyi başardık. Uzun vadede de bu büyümeyi sürdürmek adına doğru yolda ilerlemeye devam ediyoruz.”

Yorum yazın