“Dijital yatırımlarımızla modern bir çalışma sistemi sunuyoruz”

“Dijital yatırımlarımızla modern bir çalışma sistemi sunuyoruz”

Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar, 12 Nisan 1993 yılında ODTÜ’den Ankara-Washington arasında kiralık hat ile ilk internet bağlantısı gerçekleştiğinden beri hayatımızın hiç düşünemediğimiz kadar büyük değişimlere sahne olduğunu dile getirdi. “Bilgisayarlarımızdan internete bağlantı serüvenimiz 2000’li yıllara kadar internet servis sağlayıcılar üzerinden yapılıyorken daha sonra yerini ADSL’lere bıraktı. Şimdi ise mobil internetsiz bir dünya düşünemez hale gelmiş durumdayız” diyen Gölpınar, internetin, hayatımızı ve şirketleri her yönü ile değiştirmeye devam ettiğini söyledi.

Doğa Sigorta olarak dijital dönüşüm projeleriyle geleceğin dijital sigorta şirketini yaratmak adına bir dizi proje başlattıklarını aktaran Gölpınar, “Öncelikle altyapısı güçlü olmayan bir şirketin dijital bir şirket olmasının zor olduğunu bildiğimiz için bizi geleceğe taşıyacak bir veri merkezine taşınma kararı aldık. Dijital dönüşümle beraber sürekli olarak artan BT ve ağ gereksinimlerine üstün hizmet kalitesi ile cevap vermek üzere tasarlanan yeni veri merkezimizin, sahip olduğu teknoloji, deneyimli ekibi ve uluslararası sertifikasyonlarıyla Türkiye’nin en gelişmiş veri merkezi olarak bizlere ihtiyacımız olan her türlü esnekliği sağlayacağını düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

‘HEM ACENTE HEM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ARTIYOR’

Geçtiğimiz aylarda devreye aldıkları mobil uygulamayı da hatırlatan Coşkun Gölpınar, “Acentelerimiz mobil uygulama üzerinden her an her yerde poliçe üretimi yapabiliyor. Aynı zamanda, müşterilerimiz de uygulama üzerinden kolaylıkla poliçe alabiliyor ve ihbar bildirebiliyor. Mevcut ya da vadesi dolan poliçelere hızlıca ulaşılabiliyor; poliçe detayları, teminat ve ödeme bilgileri görüntülenebiliyor. Online olarak hasarların takip edilmesine imkan sağlayan uygulama sayesinde, müşteriler hasar anında Doğa Sigorta’ya iletmeleri gereken eksik evrakları da uygulama üzerinden anında gönderebiliyor. Bu sayede hasar süreçleri de hızlanıyor. Sigorta müşterilerinin tek tuşla kendileri için ayrılmış özel bir telefon hattıyla sorularına hızlıca cevap alabilmesine olanak sağlayan, müşteri ve acentelerin gerek hasar takibi gerek hasar ihbarlarını yine her an her yerden, çağrı merkezinde telefon başında beklemeden gerçekleştirebilecekleri bu platformda hem acente hem de müşteri memnuniyeti artacak” dedi.

KAĞIT MALİYETLERİNDE TASARRUF

Yılın başında gerçekleştirdikleri hasar projesinden de bahseden Gölpınar, proje sayesinde fiziki evrak olmadan bütün inceleme ve onaylama süreçlerinin ekran üzerinde yapıldığını, böylece kağıt maliyetlerinde çok büyük oranda tasarruf sağlandığını söyledi. Gölpınar sözlerine şöyle devam etti: “Tüm çalışanlarımızı ve iş ortaklarımızı dijital bir hız ve kolaylık içine sokmayı planladığımız bu dijitalleşme sürecinde, Doğa Sigorta çalışanları da tüm izin ve maaş süreçlerini elektronik ortamda takip edebiliyor.”

WEB SİTESİ YENİLENİYOR

Web sitelerini de yeniledikleri bilgisini veren Gölpınar, konu hakkında şunları söyledi: “Ekim ayı içinde yeni internet sitemizi devreye alıyoruz. Yeni web sitemiz, modern bir tasarım, fonksiyonellik ve satışın öne çıktığı, yine poliçe kesimi ve hasar takibi yapılabilecek, müşterilerin hızlıca her bilgiye ulaşıp, poliçelerini takip edebileceği bir site olacak. Kullanıcı ara yüzü mümkün olduğunca basit tasarlanan yeni sitemiz üzerinden müşterilerimiz, aynı mobil uygulamamızdaki gibi kasko, trafik, seyahat sağlık ve DASK olmak üzere dört branşta poliçe alabilecekler.”

‘YAPAY ZEKADAN DA FAYDALANACAĞIZ’

2019 yılında da dijitalleşme süreçlerini hız kesmeden yeni projeler üreterek sürdüreceklerini kaydeden Coşkun Gölpınar, “2019 yılında yapacağımız entegre hasar süreçleri ve suistimal gibi konularda hayata geçireceğimiz yeni projeler ile hasar maliyetlerimizi büyük oranda düşürmeyi öngörüyoruz. Yapay zekayı operasyonel süreçlerin hızlı ve hatasız olmasında, suistimal önleme süreçlerinde ve müşterilerimizle iletişimde kullanabileceğimizi düşünüyoruz. Doğa Sigorta olarak yapay zekanın özellikle ürünlerimizi sigortalılarımıza doğru anlatmak için çok önemli imkanlar sunacağına inanıyoruz” diye konuştu.

YENİ PROJELER YOLDA

Yaptıkları tüm bu yatırımların merkezinde acenteleri ve çalışanları için kolaylık sağlama hedefi olduğunu vurgulayan Gölpınar, yaptıkları dijital yatırımlar sayesinde acente ve çalışanlarına konforlu, modern bir çalışma sistemi sunduklarını dile getirdi. Önemli olanın hem acenteleri hem de çalışanlarının kolaylık içinde ve daha verimli bir şekilde işlerini sürdürebilmesi olduğunu belirten Gölpınar, “Doğa Sigorta olarak dijital yatırımlarımız hız kesmeden sürecek. 2019’da yeni projelerimiz ile bu süreçte daha da hızlı yol alacağız” ifadelerini kullandı.

‘WEB SERVİS ALTYAPIMIZLA ACENTELERİMİZİN ÜRETİMİ ARTIYOR’

Web servis altyapılarının gücüne dikkat çeken Coşkun Gölpınar, şunları söyledi: “Özellikle 2018 yılında web servisimiz üzerinden ürettiğimiz primler bu alandaki gücümüzü ortaya koyuyor. Oldukça kısa bir sürede bu platform ve acente portalımızdan oldukça yüksek montanlı üretimler gerçekleştirdik. Sunduğumuz altyapının acentelerimize sağladığı avantajları buradan anlamak da mümkün. 2019 yılı için de acentelerimizin dijital yolculuklarına yardım edecek projeleri hayata geçireceğiz. Web servis altyapımızı da acente geneline yaymayı planlıyoruz. Aynı zamanda, güvenlik konusunda da yatırımlar yapıyoruz. Bu kapsamda, kısa süre içerisinde 3D secure altyapısını online sistemlerimizde devreye alacağız.”

Yorum yazın