Dijital Dünyada AXA SİGORTA ile Var Olmak
AXA SİGORTA’nın 2014 Acenteler Toplantısı, 16-19 Ekim tarihlerinde “Dijital Dünyada Doğru Ortakla Var Olmak” teması ve 800’e yakın konuğun katılımı ile Antalya Kaya Palazzo Golf Resort’te düzenlendi. İlk akşam organize edilen “Hoş Geldiniz Kokteyli”nde AXA Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Cemal Ererdi, AXA SİGORTA Başkan ve İcra Kurulu Üyesi (Pazarlama ve Satış) Işıl Akyol ile Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi (Acente Satış Yönetimi & Bölge Koordinasyon) Özer Şimşek konukları karşıladı.
İkinci günün sabahında tüm acentelerin ve AXA SİGORTA’nın üst yönetiminin tam kadro katılımıyla “Dijital Dünyada Doğru Ortakla Var Olmak” temalı acenteler toplantısı düzenlendi. AXA Akdeniz ve Latin Amerika Bölge CEO’su Jean-Laurent Granier ve AXA Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Cemal Ererdi’nin toplantıda yapmış olduğu konuşmalar ilgiyle takip edildi. AXA Akdeniz ve Latin Amerika Bölge CEO’su Jean-Laurent Granier, “AXA’nın Dijital Stratejisi” başlığı ile yaptığı konuşmada, markaların dijital ortamda var olabilmesinin son derece hassas bir konu haline geldiğine vurgu yaptı. AXA’nın sigorta dünyasında 6 yıldır üst üste bir numaralı marka olmayı başardığını ve müşterilere bir sigorta markası sorulduğunda akla ilk gelen markanın AXA olduğuna dikkat çeken Jean-Laurent Granier: “Dijital devrim bir gerçek ve artık gündelik hayatımızın bir parçası oldu. Türkiye’de de insanlar gün içinde önemli sayılabilecek saatlerini akıllı telefonlarının başında ya da sosyal medyada geçiriyorlar. Bu durum bizim gibi büyük bir markaya 2 önemli sorumluluk yüklüyor. Birincisi bütün bu yeni medya dediğimiz, sosyal medyada var olmak, ikincisi ise hizmet ve kalite konusunda şeffaflık sağlama görevlerini yüklüyor” dedi.
‘ACENTE VERİMLİLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ’
Granier’den sonra söz alan AXA Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Cemal Ererdi, sektördeki 472 acentenin AXA SİGORTA portföyünün sayısal olarak %21’ini, primsel olarak ise %41’ini oluşturduğunu, bunun AXA SİGORTA’nın çok verimli acentelerle çalıştığını gösterdiğini söyledi.
Acentelerle çalışma süresinin de çok önemli olduğunu vurgulayan Cemal Ererdi, 258 acente ile 15 yılı aşkın süredir çalıştıklarını belirtti ve 25 yılın üzerinde çalıştıkları acente yöneticilerini sahneye davet ederek 25.yıl plaketlerini sundu.
‘EKONOMİDEKİ DARALMA SEKTÖRÜ ETKİLEDİ’
Ererdi, konuşmasına 2014 yılı Türkiye ekonomisinin değerlendirmesini yaparak devam etti. Ekonomideki daralmanın sektörü ciddi anlamda etkilediğini söyleyen Cemal Ererdi geçmiş 10 yıldaki 5.1’lik ortalama büyümenin düştüğünü belirtti. Bütçe açığı, enflasyon, dış borçlar ve faizlerde önemli miktarlarda artışların görüldüğünü söyleyen Ererdi bu artışın devam edeceğini kaydetti. “Yüzde 4 olan büyümemiz yüzde 3.3’e düştü. 2015 ve sonrasında da Türkiye ekonomisinin geçtiğimiz 10 yıldaki gibi bir büyüme yaşayamayacağını düşünüyorum” diyen Ererdi, bu varsayımların gerçekleşmemesi için süratle reformların yapılması gerektiğini söyledi.
‘FİYAT DÜŞÜŞLERİ OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜ ETKİLEDİ’
Ererdi otomotiv sektörü hakkındaki düşüncelerini şu sözlerle dile getirdi: “Otomotiv endüstrisi işimizin büyük parçası. Bu endüstride de yüzde 19.25’lik bir düşüş görülüyor. Otomotiv endüstrisi da tıpkı sigortacılık gibi benzer yapısal problemlerle karşı karşıya. Ana firma ve dağıtım şirketleri arasında yönetimsel problemler ortaya çıkacak gibi görülüyor. Kar marjlarının bu kadar düştüğü durumda otomotiv endüstrisinde büyük değişiklikler bekliyoruz.” Fiyat düşüşlerinin sektörü ciddi anlamda etkilediğini söyleyen Cemal Ererdi, portföyü çeşitlendirmenin problem yaşamamak adına önemli bir davranış olduğunu belirtti. Prim büyümesinin geçmiş yıllardaki gibi yaşanmayacağını vurgulayan Ererdi, sektörde sigorta priminin yüzde 8.7 büyürken acentelerin büyüme oranın 6.2 civarında olduğunu kaydetti.
Cemal Ererdi sözlerine şu şekilde devam etti: “AXA SİGORTA acentelerine değer veren bir şirket ve bunu sürdürecek. Türkiye’deki sektörün acente portföyü yüzde 65, AXA’nın acente portföyü ise yüzde 88. Yani siz acentelerin yazdığı poliçeler bizim açımızdan çok önemli. Broker payımız yüzde 5, banka payımız ise yüzde 4. Bu oranlar diğer şirketlerde yüzde 13, yüzde 14 olarak göze çarpıyor. AXA, işini doğru yöneten, şirket yönetimini doğru kullanan bir acente topluluğuna sahip. Acenteye ödenen komisyon sektör ortalamasında 20 bin iken ilk 5’te 25 bin, AXA’da ise 43 bin lira. Bu miktar acentelerin gelişimini devam ettirmeleri açısından çok önemli.” Kampanyalarını yıl içine dağıttıklarını belirten Ererdi, 2014 yılında ciddi tedbirler aldıklarını söyledi.
‘AXA DÜNYADAKİ GELİŞMELERİ ÖN GÖRME YETİSİNE SAHİPTİR’
AXA SİGORTA’nın değişen şartları ve dünyadaki gelişmeleri ön görme yetisine sahip bir şirket olduğunu kaydeden Cemal Ererdi, 2014 yılında bu stratejiyle ilerlediklerini belirtti. “Tamamlayıcı sağlık konusunda mutlaka en fazla poliçe yazan şirket olacağız. Bizden önce bu branşa girenleri geçtik. 18 bin poliçe adedine geldik. 360 tane hastane ile anlaşma yaptık” diyen Ererdi, sağlık sigortasında mutlaka bir gelişme olacağını aktardı. Bu gelişmenin sebebini açıklayan Ererdi konu hakkında şunları söyledi: “Türkiye ekonomisindeki büzülme, SGK masraflarında azalmayı getirecek. Bu da bize tamamlayıcı sağlık sigortası alanında büyüme imkanı sağlayacak.”
Trafik sigortalarında rezervin çok önemli olduğunun altını çizen Cemal Ererdi, “Bizim rezervimiz 614 milyon. Rezerv koymasak daha fazla kâr ederdik. Fakat şirketin geleceğine yatırım yaparak hem sigortalılarımızın önümüzdeki dönem hasarlarını karşılayacak bir rezerv oluşturuyoruz hem de şirketimizin mali gücünü giderek artırıyoruz” diye konuştu.
‘MALİ GÜCÜMÜZ ÇOK İYİ’
Şirketin mali gücünün gerçekten çok iyi olduğundan bahseden Ererdi, sözlerine şöyle devam etti: “Hem AXA SİGORTA hem de AXA HAYAT VE EMEKLİLİK olarak baktığımız zaman mali gücümüz 4 milyar liraya yaklaştı. Avrupa ölçütlerinde bile mali gücü en iyi şirket konumuna geldik. Sigorta Denetleme Kurulu raporuna göre hasar işlem hızı itibarıyla sektörün ilk beşinin rakamlarına kıyasla bizim hasar işlem hızımız çok iyi.”
AXA Fransa, AXA İspanya ve AXA Global’in hasarlarını yönetmek için Türkiye’deki sistemi kullanmak istediğinin bilgisini veren Ererdi, “Bir Türk yönetici grubu olarak biz bu sistemi hazırladık ve Fransa’nın en büyük şirketi olan AXA’nın Fransa operasyonuna vereceğiz. Onlar da bunu kullanacak. Kaskoda sektör hasarı 43 günde öderken biz 24 günde ödüyoruz. Trafik hasarlarını biz 30 günde öderken, sektör 55 günde ödüyor. Bunlar Sigorta Denetleme Kurulu verileri. Bizim mekanizmamız bir makine gibi işliyor, bunu daha da iyileştireceğiz” dedi.
Aldıkları KALDER “Müşterilerin En Çok Memnun Olduğu Sigorta Şirketi” ödülünden de bahseden AXA Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Cemal Ererdi, “Bu ödül kolay verilmiyor. Biz beşinci kez bu ödülü almanın gururunu yaşıyoruz. En çok memnun olunan sigorta şirketi konumundayız. Bu satışlarımıza da yansıyor” diye konuştu.
YÜZDE 96 ACENTE MEMNUNİYETİ
Acente memnuniyetinin yüzde 96’ya ulaştığını vurgulayan Ererdi, bunun için tüm acentelerine teşekkür etti.
Türkiye’de 18 bin acente olduğunu hatırlatan Ererdi, 250 binden fazla prim üreten 9 bin acente olduğunu aktardı. Beş sene içinde bu 9 bin acentenin dışındaki acentelerin olmayacağını ifade eden Ererdi, şunları kaydetti: “Acente sayısında çok ciddi azalma olacak, bu durum kalan acenteler için büyük bir imkan olacak. Acente sistemi hep beraber kurtulmalı gibi bir söylem serbest ekonomide yok. Acentelerden iyileri ayakta kalacak ve gelişimini daha iyi sağlayacak. İşini iyi yapan acenteler çok iyi yaşayacak.”
AXA ACENTEM MOBİL UYGULAMASI
AXA Acentem uygulamasını ilk kez bu toplantı ile duyurduklarını da belirten Ererdi “Bu uygulama ile mobil telefonda o gün kaç poliçe satıldı, neler ödendi, nasıl tahsilat yapıldı hepsi görülebilecek. Bu belki de Avrupa’da bile olmayan bir uygulama. Acenteler kendi portföylerini mobil telefonlarından takip edebilir hale gelecek. Daha başka sürprizlerimiz de var ama şimdilik bunları açıklamıyoruz”dedi.
‘TEKNOLOJİ SİGORTACILIĞI ŞEKİLLENDİRECEK’
Geleceğin internetteki tüm verilerin anlamlı ve işlenebilir hale getirilmesinden oluşan büyük veri (big data) üzerinden şekilleneceğini açıklayan Ererdi, “Bu konuda AXA en önemli şirket, çünkü Türkiye’deki tüm araçların ve sürücülerin bilgisi bizde var. Teknolojinin gelişimi sigortacılığı şekillendirecek. Yakında sürücüsüz araçlar göreceğiz, Google bu teknolojiyi geliştirdi. Bu yaygınlaştığında trafik sigortasına ihtiyaç kalmayacak. Onun için acenteler BES, sağlık ve hayat ürünleri yazmalı” diye konuştu. AXA Yanımda ve AXA İyi Sürücü uygulamalarının 50 bin indirilmeyi geçtiği bilgisini de veren Cemal Ererdi, bununla ilgili hedeflerinin 100 bin olduğunu kaydetti.
AMERİKALI YAZARLARDAN DİJİTAL SİGORTACILIK SEMİNERİ
Toplantıya bu yıl dijital sigortacılık ilgili bir seminer vermek üzere ABD’den iki konuk davet edildi. Amazon’da en çok satanlar listesindeki “Going Tradigital” kitabının yazarları olan ve aynı zamanda sigorta acenteliği yapan Angela Johnson ve Nadeem Damani’nin verdiği seminer ilgiyle izlendi. Amerika’da en başarılı Farmers Insurance acentelerinden ikisini büyütüp geliştiren Johnson ve Damani, kitaplarında da bahsettikleri gibi dijitalle geleneksel yöntemlerin harmanlanması gerektiğini belirttiler. Yazarlar, sosyal medya sayesinde, acentelerin daha çok müşteriye ulaşabileceklerine, müşterilerin davranışlarını ve satın alma biçimlerini inceleyip daha verimli teklifler sunabileceklerine ve ilişkilerini geliştirebileceklerine örneklerle yer verirken, “Şirketlerin bizden istedikleri iş modelleri artık müşteriler karşısında yetersiz kalıyor, çünkü müşterilerin beklentileri çok yükseldi. Bu yüzden her türlü sosyal medya mecrasında çok etkin olmalıyız. İnterneti çok iyi kullanmalı, işimizde bu kanaldan olabildiğince faydalanmalı ve müşterilerimizle sürekli iletişim ve etkileşim halinde olmalıyız” dediler.
Türkçeye “Gelenekseli Koruyan Dijital Sigortacılık” ismi ile çevrilen “Going Tradigital” kitabı toplantının sonunda acentelere hediye edildi.
AXA, 6 YILDIR 1 NUMARALI SİGORTA MARKASI
Marka yönetimi şirketi Interbrand’in açıkladığı sonuçlara göre, AXA, dünyada 1 numaralı sigorta şirketi olurken en değerli markalar sıralamasında da 53. sırada yer aldı. Şirketin marka değeri geçen seneye göre % 14 artarak 8,1 milyar dolara yükseldi. Yeni iş alanlarındaki gelişimi, teknoloji yatırımları, üniversitelerle işbirlikleri ve kurumsal sosyal sorumluluk aktiviteleri, araştırmada markanın başarısını yansıtan konular oldu. Interbrand’e göre AXA, değişen dünyaya adapte olarak müşterileriyle ilişkilerini güçlendirdi. AXA, aynı zamanda Interbrand tarafından sigorta sektörünün en yeşil markası seçildi. Interbrand, AXA’nın çevresel riskleri daha iyi anlayarak iklim değişikliklerine karşı duyarlılığının ve karbon ayak izini azaltmak için gösterdiği gelişimin altını çizdi.