Bahaneler büyümenize ENGEL OLMASIN
Gündelik hayatta, acentelerin başarılarını etkileyen bahaneleri olacaktır. Bu bahanelerin acenteliğinizin büyümesini engellemesine izin vermeyin.
Bahaneler her zaman büyümenize ve veriminize engel olabilir. Sizin kontrolünüz dışında gelişen nedenlerden ötürü satışlarınız kötü etkilenebilir veya satışlarınızda azalma olabilir. Bunu kontrol etmek sizin elinizde.
Geçtiğimiz yıl gelirlerinizi artıramamış, giderlerlerinizi kontrol altına alamamış ve başarıya ulaşamamış olabilirsiniz. Bu sayımızda, acentelerin başarısına engel olabilecek nedenlerden 6 tanesini derledik. Bu yaklaşımları kullanarak, potansiyelinizi en iyi şekilde kullanıp, zamanı lehinize çevirebilirsiniz.
Acentelerin 2014 yılında büyüyememesinin ardındaki 6 neden:
1- SATIŞ İÇİN VAKİT YOK
Acenteler satış yapmak için yeterli vakitleri olmadıklarından yakınırlar. Ancak satış yapabileceğiniz süreyi artırmak için sayısız yol var. Bu yollardan en önemlisi ise başarılı bir zaman yönetimi. Daha seçici araştırmalar yaparak ve dijital iletişim kanallarını kullanarak zamanınızı daha iyi kullanabilirsiniz. Bu yaklaşımı uygularsanız, zamanınızı iyi değerlendirmiş olursunuz.
2- YETERİNCE TİCARİ FIRSAT YOK
Önce davranın ve fırsatları kendiniz yaratın. Kişisel amaçlarınıza, aynı zamanda fiyatlandırma ve underwriting gücünüze uygun iş yöntemlerini uygulamaya çalışın. Önünüzdeki fırsatları değerlendirin ve kendinize ona göre bir hedef koyun. Böylelikle, hem yeni ticari fırsatlar yaratmış hem de giderlerinizi azaltmış olursunuz.
3- POLİÇE FİYATLARI ÇOK YÜKSEK
Rekabet yalnızca fiyatlar ile ilgili değildir. Profesyonel danışmanlık, akıllı öneriler, müşterilerle iletişim… Bunların hepsi acentenizi daha çekici hale getirecektir. Buna ek olarak, oranlar değişkendir ve fiyatlar rekabete göre yükselip, alçalabilir. Acentenizin sahip olmadığı olanakları sorun etmek yerine kontrolünüz altındaki elementlere yoğunlaşın.
4- KİMSE ŞİRKETİMİZDEN HABERDAR DEĞİL
Şirketinizin markasının arkasına sığınmayın. Bu işinizi daha da zorlaştıracaktır. Kendinizi geliştirin. Sigorta şirketinizin markası üzerinden ilerlemek yerine bir acente olarak markalaşın. Başarınız yalnızca şirketinizin markasına bağlı değil aynı zamanda size de bağlı. Sosyal medya ve geleneksel yöntemlerle kendi marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Acentenizin bilinirliğini artırırsanız müşteriler büyük markalar yerine sizi tercih edecektir.
5- YETERSİZ SATIŞ EĞİTİMİ
Acemi satıcılardan ciddi satışlar yapmasını bekleyemezsiniz. Bu yüzden çalışanlarınızı devamlı düzenlenen eğitim programları ile geliştirin. Bunun için şirketinizde eğitim programları düzenleyebilir veya uzman eğitim kuruluşlarından satış teknikleriyle ilgili yardım alabilirsiniz.
6- ÇOK FAZLA RAKİP VAR
Günümüz acentelerinin çeşitli seviyelerde sayısız rakibi var. Başka acenteler, bankalar, direkt satış kanalları gibi, sizin işinizde gözü olan pek çok rakibiniz olacaktır. Gelişen dijital dünya ile birlikte sigortayla ilgili iş yapmak (sigorta lisansı almak) artık daha kolay. Web siteleri, app uygulamalar… Yani teknolojinin gelişmesiyle herkes piyasaya rahatça girebiliyor. Dünyaya karşı tek başınıza kalmış gibi hissedebilirsiniz ancak korkmayın. Rakip sayısı bahaneniz olmasın. Bu sizin sıradan bir acente olmaktan sıyrılıp, işinizde fark yaratmanız için mükemmel bir fırsat olabilir. Rakiplerinizden önde olmak için, onların daha önce hiç uygulamadığı satış ve pazarlama tekniklerini kullanın ve çerçevenin dışında düşünmeye çalışın.