AXA Sigorta acenteleri dijital döneme hazır

AXA SİGORTA’nın her yıl düzenlediği Acenteler Toplantısı bu yıl 15-18 Ekim tarihleri arasında “Global Gücün Parçası Olmak” sloganıyla Antalya Titanic Deluxe Belek Otel’de gerçekleştirildi. Organizasyonun ilk akşamında düzenlenen Hoş Geldiniz Kokteyli’nde AXA SİGORTA CEO ve Yönetim Kurulu üyesi Guillaume Lejeune, AXA SİGORTA Başkan ve İcra Kurulu Üyesi (Hasar ve Operasyon) Ayşegül Denli ve AXA SİGORTA Başkan ve İcra Kurulu Üyesi (Satış ve Pazarlama) Özer Şimşek tüm acenteleri karşıladı.
Etkinliğin ikinci gününün sabahında “Global Gücün Parçası Olmak” temalı Acenteler Toplantısı tüm acentelerin ve AXA SİGORTA üst yönetiminin katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantıya öncelikle Ankara’daki terör olaylarında hayatını kaybedenler için bir dakikalık saygı duruşuyla başlandı, ardından AXA Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Henri de Castries, AXA Grup Operasyonlardan Sorumlu Başkan COO ve Yönetim Kurulu Üyesi Véronique Weill, AXA Grup Pazarlama ve Dağıtımdan Sorumlu Başkan CMDO Frédéric Tardy, AXA Akdeniz ve Latin Amerika Bölge CEO’su Jean-Laurent Granier ile AXA SİGORTA CEO ve Yönetim Kurulu üyesi Guillaume Lejeune’nün konuşmaları katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi.
Toplantının açılış konuşmasını ekrandan gerçekleştiren ve konuşmaya başlamadan önce Ankara’da meydana gelen patlama hakkında taziye mesajlarını ileten AXA Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Henri de Castries, acentelere özel hazırlanan video ile hoş geldiniz dedi. AXA’nın uzun süredir Türkiye’de faaliyet gösterdiğini ve Türkiye’nin AXA’nın küresel stratejisinde çok büyük bir yeri olduğunu söyleyen Castries, AXA’nın Türk sigorta pazarındaki lider şirket olmayı hedeflediğini söyledi. Acentelere seslenen Castries, “AXA dünyadaki ilk uluslararası sigorta şirketi. Acentelerimiz sadece bölgesel takımın değil, aynı zamanda dünyanın en büyük ve en tanınmış sigorta şirketi AXA’nın temsilcileri” diye konuştu. Türkiye ve dünyada iş süreçlerinin değişeceğini dile getiren Castries, “Müşterilerimizin beklentileri değişiyor. Big data dönemi, işlerimizi yönetme şeklimizi ciddi şekilde etkiliyor ve bu da bizi değişime zorluyor. Ancak, bu dijital dönem aynı zamanda müşterilerimize çok daha iyi çözümler sunmamızı ve hizmet kalitemizi geliştirmemizi de sağlıyor. Şu an bir fırsat dönemindeyiz, yetenekli ekibimiz ve acentelerimizle bu değişimin üstesinden gelebileceğimizi biliyorum” dedi. Bu değişim sürecinde AXA acentelerinin Türk sigorta sektöründeki en etkin ve başarılı acenteler olacağını dile getiren Castries, Türklerin enerjisini ve kararlılığını her zaman takdir ettiğini, bu niteliklerin gelecekte başarıyı getireceğini belirtti.

5 YILDA SADECE TRAFİKTE  8 MİLYAR TL ZARAR
Konuk konuşmacıların ardından AXA SİGORTA CEO ve Yönetim Kurulu üyesi Guillaume Lejeune sunumunu gerçekleştirdi. Gelişmekte olan ülkelerin ekonomik zorluklara hazır olması gerektiğini söyleyen Lejeune, sigorta acentelerinin de hazır olması gerektiğini ifade etti. “Türkiye’deki acentelerin işlerine olağanüstü derecede bağlı olduklarını belirten Lejeune, Türk sigorta sektörünü değerlendirdi: “AXA SİGORTA sektördeki lider oyunculardan biri. Sektörümüzdeki en büyük sorun kârlılık sorunu. Bunun yanında hayat branşı da yeterince gelişmiş değil. Trafik branşı nedeniyle sektörde ilk 6 ayda 1.2 milyar lira zarar edildi. Bu çok yüksek bir rakam. Pazardaki kârlılık oranlarının etkilendiğini gözlemliyoruz. Kârlılık ve rasyolar her geçen gün düşüyor.” Son 5 yılda sektörde trafik sigortalarında, İş Bankası ve Akbank yatırım raporlarında değinilen 3 milyar TL eksik rezervin de eklendiğinde 8 milyar TL gibi çok önemli bir zararı konuşmak zorunda olduklarını belirtti. Türkiye’ye geldiğinden bu yana her ay ev faturalarında artış gözlemlediğini belirten Lejeune şunları söyledi: “Faturalarımız gittikçe artarken, sigorta fiyatları yerinde sayıyor. Trafik sigortaları pazarın en önemli ürünlerinden. Ancak sektörde fiyatları aşağı çeken pek çok şirket bulunuyor. İsim vermek istemiyorum ama yakın zamanda iflas eden bir şirket trafik poliçelerini 200 liraya kesiyordu. Sektördeki diğer şirketlerde ise bu rakam 350 lira civarında. Sektörde bir şirketin batması asla iyi değildir. Sektöre olan güveni azaltır ve bu diğer sigorta şirketlerini de etkiler. Buna paralel olarak, fiyat kırma politikaları da ne müşteriler, ne rekabet, ne de acenteler için faydalı.”

‘AXA SİGORTA SEKTÖRÜNÜ DOĞRU YOLA SOKTU’
Sigorta primleri hakkında alınan kararları anlatan Lejeune, AXA SİGORTA’nın fiyatlarını düzenlemeye başladığı söyledi. “Doğru olanı yaptığımızı ve diğer oyunculara da yol gösterdiğimizi düşünüyorum” diye konuşan Lejeune, şunları söyledi: “O dönemde kimse ne yapacağını bilmediği için doğru yolu bizim göstermemiz gerekiyordu. Bizim için de zor bir karar oldu. Bize bu zor zamanlarda destek gösteren tüm acentelerimize içten teşekkürlerimi sunarım. Şimdi sektöre baktığımızda, artan fiyatlar ile rekabet ortamının geri geldiğini görebiliyoruz.”

AXA SİGORTA TRAFİK BRANŞINI BIRAKMAYACAK
Sektörün kilit branşının trafik olduğu belirten Lejeune, açık olmak gerekirse Türkiye’de acentelerin varlığının trafik sigortalarına bağlı olduğunu söyledi. Bu durumun nedenlerini açıklayan Lejeune, “Müşteriler trafik sigortası almak için acentelerine uğruyorlar ve diğer ürünlerin satışı da bu sırada gerçekleşiyor. Acentelerimizin ana gelir kaynağı trafik sigortalarından geldiği için bu durumu ciddiye alıyoruz. Bu nedenle trafik sigortalarından çekilmeyeceğiz. Bu konuda acentelerimizin yanında olacağımızı söyleyebilirim. Fiyatlandırma konusunda sıkıntılar devam etse de, bu konuda büyük yol katettik” diye konuştu. Karışık bir sektörde fiyatlandırma çok zor bir konu diyen Lejeune, “Fiyatlandırma çok önemli. Geçmişte trafik sigortasında sorun çıktığı zaman fiyatlamayı AXA SİGORTA yönetti. O zamandan beri diğer sigorta şirketleri bizim adımlarımızı takip ediyor. Biz bir yola baş koyduk. Zor ve karışık bir konu olan fiyatlandırmada doğru kararları veriyoruz. Tüm AXA SİGORTA yönetimi olarak size en iyi hizmeti verebilmek için çalışıyoruz ve ilerlemeler kaydettiğimizi düşünüyorum.” dedi.

ACENTELER, AXA’NIN EN ÖNEMLİ İŞ ORTAĞI VE DAĞITIM KANALIDIR
Acente kanalına üstün hizmet vermeyi sürdüreceklerini ifade eden Lejeune, güçlü bölgeler üzerinden en hızlı ve en nitelikli hizmetlerini daha da geliştirerek sunacaklarını, satış ekipleri ile acentelerine hep yakın durup işlerine değer katmaya devam edeceklerini dile getirdi. Lejeune, sözlerini “IT süreç ve araçlarına yatırım yapmayı sürdürerek verimliliği artırmaya devam edeceğiz.” şeklinde sürdürdü.

AXA İLE YÜRÜYEN ACENTELER HER ZAMAN KAZANAN OLACAK
AXA SİGORTA’nın bugüne değin düzenlediği kampanyaları takip eden acentelerin sürekli daha çok kazandığını, bundan sonra da, yeni dizayn edilen kampanyalarla kazanmaya devam edeceklerini belirten Lejeune, ayrıca Avrupa Futbol Şampiyonası’nda Fransa’daki finallere gitmeye hak kazanan Türk Milli Takımı’nı kutlayarak bu organizasyona bir grup acentelerini götürmek için bir kampanya düzenleyeceklerini ifade etti.

‘ACENTELERİNE MOBİL PLATFORM SAĞLAYAN İLK VE TEK ŞİRKETİZ’
AXA SİGORTA’nın acente ve müşteri vizyonunu açıklayan Lejeune, “Biz AXA ailesiyiz. Acentelerimizle olan bağımız, müşterilerimizle aramızdaki bağ ile aynı. Teknolojiye yatırım yaparak acentelerimizin verimliliğini artırıp iş süreçlerini kolaylaştırmaya çalışıyoruz. Aynı zamanda acentelerimize eğitim veriyoruz. Tüm sigorta süreçleri hızla değişiyor ve bizim yatırımlarımız da buna paralel olarak değişiyor.” Türkiye’nin sürprizlerle dolu ve iş dünyasının çok hızlı değiştiği bir ülke olduğunu hatırlatan Lejeune, teknoloji alanında AXA’nın mobil platformlar sunan tek şirket olduğunu söyledi. Mobil platforma yaptıkları yatırımdan ve bu platformun acenteler tarafından kullanılmasından mutluluk duyduklarını söyleyen Lejeune, “2016 yılı içerisinde, acentelerimiz mobil cihazlarından birkaç dakika içerisinde poliçe üretip tahsilat yapabilecekler.” dedi.

AXA SİGORTA ACENTELERİ MÜKEMMEL HİZMET SUNACAK
AXA SİGORTA’nın hasar ödemelerinin pazar ortalamasından neredeyse 2 kat hızlı olduğunu belirten Lejeune, bunun müşteriler tarafından yeterince farkına varılmadığını söyledi. Acenteleri tarafından en kaliteli hizmetin sunulması için gerekli çalışmaları yapacakları söyleyen Lejeune, “Müşterilerimize mükemmel hizmet sunulmasını istiyoruz. Bunun için gerekli çalışmalara başladık” dedi. Yeni ürünler oluşturmak ve lansmanlarını yapmanın yanında acenteleri desteklemek için reklama da yatırım yapacaklarını bildiren Lejeune, “Acentelerimizi dijitalleştirmeye çalışıyoruz. Yeni dağıtım kanalları ve online sigorta satışı bir trend haline geliyor ve artış gösteriyor. Türkiye’de müşteriler henüz online poliçe satın almayı tercih etmese de, bizim bu konuda acentelerimizle tam bir işbirliği içerisinde gerekli adımları atarak hazırlık yapmamız gerekiyor. Hedefimiz, acentelerimizin ve müşterilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşmasını sağlamak. Geliştirdiğimiz mobil uygulama da bunun bir parçası. AXA kadar acentelerinin arkasında olan ve destekleyen bir şirket olduğunu düşünmüyorum” diye konuştu. AXA SİGORTA ve acentelerinin arasında yıllardır güçlü ortaklığın olduğunu vurgulayan Lejeune, acentelere teşekkür ederek sözlerini noktaladı.

PİCASSO VE ARA GÜLER SERGİLERİ
Toplantının ardından AXA SİGORTA acenteleri Antalya Kültür Sanat Müzesi’ne düzenlenen gezide 54 parça yapıttan oluşan son derece zengin bir Picasso sergisini ve dünyaca ünlü fotoğraf sanatçımız Ara Güler’in özel arşivinden derlenen “Işık ve Tarih: Ara Güler’in Gözüyle Antalya” sergisini gezdiler ve bol bol fotoğraf çektiler.

GÜVEN İSLAMOĞLU VE VOLKAN IŞIK SEMİNERLERİ
Acenteler Toplantısı’nın 3. gününde Volkan Işık ve Güven İslamoğlu tarafından acentelere 2 seminer verildi. “Kontrol Sende” başlığı altında düzenlenen ilk seminerde ünlü rallici Volkan Işık güvenli sürüş teknikleri ile ilgili son derece önemli bilgileri AXA SİGORTA acenteleriyle paylaştı. “Doğanın Sesine Kulak Verin” ismiyle düzenlenen günün 2. konferansında ise CNN Türk’te Yeşil Doğa programıyla tanınan Güven İslamoğlu, Türkiye’de doğa ve çevre konularından bahsetti. Türkiye doğası, insanı ve kültürü hakkında bilgi veren İslamoğlu, yok olan değerleri hatırlattı.

AXA, 7 YILDIR DÜNYANIN EN İYİ SİGORTA MARKASI
AXA 2015 yılında Interbrand tarafından Dünyanın En İyi Sigorta Markası seçildi. Üst üste 7. kez Dünyanın En İyi Sigorta Markası seçilen AXA, marka değerini %14 artırarak 9,25 milyar dolara taşırken, dünya çapındaki tüm markaların değerlendirildiği En İyi 100 Marka listesinde de ilk 50’ye girdi.
Dünyanın en büyük marka danışmanlık şirketi olan Interbrand her sene yayınladığı ve kategori ayrımı gözetmeden, en iyi 100 global markayı belirlediği liste ile tanınıyor. En İyi Dünya Markaları sıralaması, AXA markasının mevcut güçlü itibarını ve değerini teyit ediyor. Interbrand markaları, finansal performans, markanın müşterileri etkilemedeki gücü, servis ve hizmet satın almada markanın rolü olmak üzere üç farklı kriterde değerlendiriyor. Interbrand’ten yapılan açıklamaya göre, AXA’nın markasına yaptığı yatırım, işinin temelinde yer alıyor ve şirketin sürdürülebilir büyümesinde çok önemli rol oynuyor.
AXA Grup Operasyonlardan Sorumlu Başkan ve Yönetim Kurulu Üyesi Véronique Weill konuyla ilgili yaptığı açıklamada şu sözlere yer verdi:” AXA olarak misyonumuz müşterilerimizi korumak, sigorta ve varlık yönetimindeki uzmanlığımızın müşterilerimize her zaman her yerde ulaşılabilir olmasını sağlamaktır. AXA markasının 30. yıldönümünde dünyanın en iyi 50 markası arasına girmesinden büyük gurur duyuyoruz. AXA markasının müşteriler tarafından bu derece değerli olmasını sağlayan, markanın başarısının en güçlü elçileri olan çalışanlarımıza ve dağıtım kanallarımıza içten teşekkürlerimi sunuyorum”.

Yorum yazın