Anadolu Sigorta prim üretiminde büyümesini sürdürüyor
Anadolu Sigorta’nın geçen yılın aynı dönemine göre, geçtiğimiz 9 ay içerisinde en fazla prim üretim artışı gösteren branşı yüzde 71.9 prim üretimi artışı ile kaza branşı oldu. Onu sırasıyla yüzde 50.1 ile kredi ve yüzde 45 ile hava araçları branşları takip etti. Yüksek üretim hacimli kara araçları sorumluluk branşındaki artış ise 2013 3. çeyreğe göre yüzde 26.2 olarak gerçekleşti.
Üretim bazında değerlendirilirse; ilk 9 aydaki en yüksek üretim yaklaşık 616 milyon lira ile kara araçları branşında yazıldı. Bu branşı 612 milyon lira ile kara araçları sorumluluk takip ederken, üçüncü sırayı 339 milyon lira ile yangın ve doğal afetler, sonrasında ise 196 milyon lira ile hastalık ve sağlık ve 179 milyon liralık üretimle genel zararlar branşı aldı.
Türkiye Sigorta Birliği tarafından açıklanan en güncel sonuçlara göre de, Anadolu Sigorta, 2014 yılının ilk 8 aylık rakamlarına göre prim üretiminde lider oldu. Bu dönemde pazar payı tüm sigorta şirketleri arasında yüzde 11.85, elementer şirketler arasında yüzde 13.49 olurken, prim üretiminin nominal artış oranı yüzde 16.67 olarak gerçekleşti. Anadolu Sigorta, toplam üretimin haricinde kara araçları, hava araçları, su araçları, nakliyat, hava araçları sorumluluk ve genel sorumluluk branşlarında da prim üretimi ile ilk sırada yer aldı.
Konu hakkında düşüncelerini dile getiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, Anadolu Sigorta’nın prim üretiminde yakaladığı güçlü üretim performansının kârlılıkla da desteklendiğinin altını çizerek sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Şirketimiz, kârlılık cephesinde de geçen yıl yakaladığı artı trendi bu yıl, aynı irade ve kararlılıkla sürdürüyor. Geçen yılın ilk 6 ayında 33,6 milyon lira seviyesinde olan kârımızı, bu yılın ilk yarısında yaklaşık brüt 44,5 milyon liraya yükseltmeyi başardık. Sene sonunda da, bu yukarı doğru gidişatın devam edeceğini düşünüyorum. Buna karşın sektörel bazda ilk 8 ayda hayat dışı prim üretiminde reel anlamda az da olsa bir gerileme görmekteyiz. Reel gerileme bu dönemde yüzde 0,51 olurken, hayat branşları da hesaplamaya dahil olduğunda, bu negatif oran yüzde 3,25’e yükseliyor. Tek başına hayat branşı ilk 8 ayda reel olarak yüzde 19.29 oranında küçüldü. Bu durum, genel olarak ekonomideki bazı sinyaller de dikkate alındığında, gelecek ayların daha zorlu geçebileceği yönünde bir ikaz olarak yorumlanabilir.”
‘ACENTELERİMİZİ DİNLİYOR, YENİ FİKİRLERİ BERABER TARTIŞIYORUZ’
Anadolu Sigorta’nın başarısının altında, en büyük iş ortağı acente teşkilatı ile arasındaki güçlü ilişki olduğunun altını çizen Musa Ülken, “Geçtiğimiz aylar içerisinde yıllık acenteler ve Türkiye İş Bankası şubeleri toplantımızı yaptık. Bu toplantılara, en önemli iş ortaklarımız olan acenteler ve şubelerimizle birebir fikir alışverişi yapma şansı bulduğumuzdan dolayı büyük önem addetmekteyim. Şüphesiz ki buradan elde edilecek bilgiler, şirketimizi daha ileriye taşıyacak yeni yatırım ve süreçlerin önünü açacaktır” dedi.
Genel Müdür Musa Ülken konuşmasına şu şekilde devam etti;
“Anadolu Sigorta marka değeri yüksek bir kurumdur. Şirketimizin acente yapısının güçlü olmasında, acentelerimizle sürekli iletişim halinde olmamızın haricinde, satış kanallarımızın büyük bölümünü teşkil eden acentelerimize, ailemizin bir parçası gözü ile bakmamız ve bu şekilde güçlü bir sinerji yakalamamız da yatmaktadır. Anadolu Sigorta olarak kurumumuza aidiyet duygusu ile bağlı, kurumsal imajımıza uygun, vizyon ve misyonlarımız paralelinde hareket eden acentelerle, sigortalılarımıza hizmet etmeyi sürdürmeyi tercih etmekteyiz. Şirketimiz için iyi bir acente, Türkiye’de sigorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamak için müşteri odaklı hizmet anlayışını benimsemiş etik değerlere sahip acentedir. Üretime ilişkin teknik değerlendirme, bu değerlerin sağlanmasını takiben önem kazanmaktadır. Periyodik olarak teknik verilerini yakından takip ettiğimiz acentelerimizi, çalışma prensipleri ve sigortalılara sundukları hizmet kalitesi gibi hususlarda da izlenmekte ve sonuçlara göre mevcut yapıyı gözden geçirmekteyiz. Diğer taraftan, ailemize katılma talebinde bulunan acente adaylarının değerlendirmelerinde yapılan araştırma ve istihbarat çalışmalarını, hizmet ağı gücümüze güç katacak şekilde yapmakta ve oldukça seçici hareket etmekteyiz.”
‘BANKA SİGORTACILIĞI ÖNCELİKLERİMİZ ARASINDA’
Dünyadaki banka sigortacılığı dinamiklerine bakıldığında Türkiye’nin kat edeceği uzun bir yol olduğunun inkar edilemez bir gerçek olduğunu sözlerine ekleyen Musa Ülken, ancak son dönemlerde, sigortacılık sektöründe etkinliğini güçlendiren banka sigortacılığının, bireysel ve ticari alanda hitap ettiği müşteri kitlesini ve aynı doğrultuda prim üretimini de artırdığının görüldüğünü belirtti.
Musa Ülken, “Genişleyen kitle ile paralel olarak, bankalar tarafından sunulan ürün çeşitlerinin de müşteri ihtiyaçları doğrultusunda hızla artmakta olduğu bilinmektedir. Bu doğrultuda şirketimiz açısından banka sigortacılığına baktığımızda; tüm banka şubelerimiz ve gün geçtikçe genişleyen sahadaki satış kadromuz ile eşgüdümlü olarak çalışmalar yürütüldüğünü görmekteyiz. Artık daha farklı nitelikte müşteri kitlesi şirketimiz bünyesine katılmakta. Gelinen noktada şirketimizin banka sigortacılığı alanındaki üretim rakamları da gün geçtikçe artmakta ve banka çalışanları arasında artan sigorta bilinci sayesinde, doğru risk seçimleri yapılarak şirketimizin üretim gücüne katkı sağlanmaktadır” dedi.
‘Sİgorta sektörü hak ettİğİ noktaya ulaşmalı’
Sigorta sektörünün, Türkiye’nin mevcut ekonomik büyümesinden hak ettiği payı alması için müşteri yönetim süreçlerinin öncelikli olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Musa Ülken, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sigorta müşterilerinin davranışlarının anlaşılması ve gerekli stratejilerle müşteri değeri ile memnuniyetinin artırılması önem taşımaktadır. Müşteri ve satış kanallarımıza yönelik süreçleri güçlendirmek için proje, araştırma ve geliştirme çalışmalarına yapılan yatırımlarımız, bundan önce olduğu gibi bundan sonra da devam edecektir.
Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini analiz eden, bu ihtiyaçlara uygun yeni ürünler geliştiren ve var olan ürünlerimizi ihtiyaçlara en iyi cevap verecek şekilde yapılandıran ekiplerimiz bulunuyor. Poliçe içeriklerinin anlaşılır ve sade olmasından, doğru müşteriye doğru ürün paketleri sunulmasına ve müşterilerimize avantajlı kampanyalar düzenlenmesine kadar pek çok konuyu içeren çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca, sadece ürünlerimizin tanıtımını değil, sigortacılığın önemini de vurguladığımız, tanıtım ve sosyal medya çalışmalarımız hız kesmeden sürdürüyoruz.”
‘YATIRIMLARLA TEKNOLOJİYİ GELİŞTİRMELİYİZ’
Ülken “Zayıf yatırım getirileri ve düşük faiz oranları sigorta sektörünü fiyatlandırma ve operasyonel yaklaşımlara yönelik farklı kararlar almaya zorlayabilir. Büyümeyi desteklemeye ve risk yönetimini geliştirmeye yönelik teknolojik yatırımlar, sigorta sektörü için stratejik bir gereklilik halini alacaktır. Teknik kârlılık noktasında ise riske uygun fiyatlama ve dengeli portföy sağlanmasına yönelik çalışmalar hız kazanacaktır” diyerek sözlerini noktaladı.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, yaptığı konuşmada müşteri yönetim süreçlerinin önemine değindi. Ülken, sigorta sektörünün büyümesi için teknolojiye yatırım yapılmasının gerektiğinin altını çizdi.